obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid niet hoger dan 200 KB
Soldaat
6 dacht ik..
 
jpt
@soldaat
je hebt ook een foto geplaatst van jouw modem aansluitingen!
zoals ik het zie zit jouw (gele)utp kabel naar de computer op de verkeerde plaats namelijk poort 1 van het modem!
dit moet bij de davolink poort drie of vier zijn.
poort 1 en twee zijn alleen voor tv!
probeer het eens niet geschoten is altijd mis.



grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Heb je een 20 Mbit abonnement? Je snelheid is laag voor 1,3 kilometer van de centrale.
En welk programma gebruik je voor usenet? Staat er iets bijzonders in het log tijdens een download?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
In dat opzicht, tip via een zusterforum, kan je dit programma gebruiken om te testen.
Free Download Manager werkt uitstekend, zet 8 lijnen open en houdt bij hoe snel je gaat.
Probeer als test even dit file te downloaden. File van powerserver
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Miki
Denk dat je jpt z'n advies eens moet proberen. Nu ik eens goed naar je foto kijk, zou ik ook zeggen dat je Je kabel in poort 3 of 4 moet steken.
 
Soldaat
EDIT: Ik had hem inderdaad verkeerd staan, dat was even expres, ik wist dat hij daar niet in hoorde.

Vandaag contact gehad met Tele2. Zij hebben direct een monteur van KPN langs gestuurd. Deze heeft vanaf de wijkcentrale het e.a. proberen te verbeteren voor onze lijn.

Hier thuis heeft hij het e.a. aangepast qua stekkers en kabels. De telefoon en ADSL lopen nu via de splitter en dus ook de tv doet het goed.

De man van KPN stond ervan versteld hoe goed mijn verbinding was. Ik kreeg 15 MB binnen op dit huisadres. Waarvan de helft voor Televisie gereserveerd staat en ongeveer 2 MB voor de telefoon. De rest is voor Download.. En alles is nu lekker snel!

Het opnemen en ondertussen naar een andere zender kijken lukte niet. Nu wel! geen haperingen meer in het beeld, gewoon heerlijk zoals het moet zijn.

Hoogst behaalde downloadsnelheid via speedtst is nu 8 MB!
Als ik een torrent download, doe ik dit nu minimaal met 1 MB!

Ik ben zeer tevreden. En heb tot nu toe nog niets negatiefs over Tele2, in tegenstelling tot veel anderen hier ;-)
 
Soldaat
Kobus, 1067 KB/s haal ik met Free Download Manager en dat bestand. Goed dus. Weet niet hoeveel iedereen normaal haalt? of dat echt een uitzondering is, wat die man van KPN zei..
 
kobus1960
Mooie snelheid op die afstand, niets mis mee. Wij gaan er hier vanuit dat je
4 Mb per televisie stream kan rekenen, dus kijken én opnemen maakt 8.
Zou geen probleem moeten zijn allemaal, volgens KPN. 2 Mb voor telefoon
lijkt me heel ruim, dus alles zou goed moeten werken. Mooi! Veel plezier!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Dus toch een variant met splitter nu.
Opmerkelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Soldaat
Begreep ik ook niet inderdaad. Want ik kan straks, als mijn telefoonovername geregeld is, gewoon de stekker in de modem doen, en de ADSL lijn ook in de modem vanaf de ISRA. Dan is de splitter overbodis. Ik snapte het dus ook niet.. Maargoed, zal wel.. Volgende week gebruik ik de splitter niet meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid niet hoger dan 200 KB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie