obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Tele2 steelt lijn en nummers t.g.v. derden!
Grafiq
Sinds 12 januari geen telefonie en internet meer mogelijk op ons bedrijf. Tele2 heeft zonder enige vorm van verificatie en communicatie de ISDN nummers en lijnen vergeven aan Online.nl ten behoeve van derden. Lijnen zijn van groot (levens) belang voor de veiligheid i.v.m. werk met (gehandicapte) kinderen en volwassenen. Herstel kost Tele2 mogelijk weken. Technische helpdesk zegt niets te kunnen doen. HELP!!!!!!
 
cornfed
Dan is je hele aansluiting vermoedelijk geporteerd naar een andere ISP (Online).
Vandaag te dag kan iedere gek je ADSL aansluiting van je weghalen bij je. Inclusief je telefoonnummers.
Een simpele online aanvraag is al genoeg.
Dus Tele2 heeft geen part noch deel hier aan gehad.

Helaas zitten jullie met een groot probleem.
Er is geen directe snelle oplossing. En er is ook medewerking nodig van Online.
Die hebben je telefoonnummers nu in beheer.

Het is te hopen dat Tele2 hiervan een urgentie geval heeft gemaakt.
Anders zit je inderdaad vele weken zonder internet en telefonie.
Gewijzigd door cornfed op 19 januari 2011, 18:24
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Beste Grafiq,

Ik zie dat je op meerdere fora dit bericht hebt geplaatst. Via een ander forum heb ik je problemen omtrent de overname van je telefoonlijnen reeds in behandeling genomen. Om het overzichtelijik te houden, zal ik je via het andere forum op de hoogte blijven houden over de voortgang en niet via dit forum.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
toetsie
@cornfed.
Ik ben het niet met je eens dat Tele2 hier geen partij in is.
Is het niet zo dat Tele2 het bedrijf een brief had moeten sturen dat hun nummers overgenomen zouden worden daar een andere provider?
 
cornfed
Er zijn twee procedures.

De eerste is de overname van de lijn.
Daar gebeurt volledig buiten Tele2 om.
Een monteur die in opdracht van de andere provider werkt, steekt een kabeltje om in de centrale en je bent je provider kwijt.
Zo simpel werkt dat. Er is geen controle vooraf.

Daarnaast wordt door de nieuwe provider aan Tele2 gevraagd om het telefoonnummer vrij te geven, zodat de nieuwe provider die over kan nemen.
Tele2 moet daar aan voldoen of ze willen of niet. Zo zijn de afspraken die de providers onderling gemaakt hebben.

Vroeger kostte een overstap vele weken.
Toen werd wel gecheckt over hoe en wat. Ook KPN wilde precies van te voren weten wat ging gebeuren.
De consument wilde dat niet. Die wil direct overstappen zonder wachten.
Toen zijn ze met dit prachtige systeem gekomen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Grafiq

Quote

Tele2 Webcare schreef:
Beste Grafiq,

Ik zie dat je op meerdere fora dit bericht hebt geplaatst. Via een ander forum heb ik je problemen omtrent de overname van je telefoonlijnen reeds in behandeling genomen. Om het overzichtelijik te houden, zal ik je via het andere forum op de hoogte blijven houden over de voortgang en niet via dit forum.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2


Beste Danielle van Tele2,

Ik heb vanwege de verschrikkelijk slechte behandeling door jullie telefonistes de laatste keer aangegeven dat we zo nodig alle publiciteit zullen opzoeken en aanschrijven die mogelijk is. Blijkbaar is dat ook nodig omdat we nu opeens in ieder geval een reactie ontvangen! Enige wat nu nog ontbreekt is Hart van Nederland, maar die komen nog...
 
toetsie
@cornfed
Toen Tele2 mijn telefoonnummer overnam kreeg ik van KPN een brief dat ze een verzoek tot portering hadden gekregen en als ik het er niet mee eens was moest ik contact met KPN opnemen.Vandaar dus mijn opmerking.
 
cornfed
Was dat een analoge KPN lijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Grafiq

Quote

cornfed schreef:
Was dat een analoge KPN lijn?


@cornfed; Ik begrijp dat je graag je gelijk haalt, maar helpen doe je voor geen meter!
 
cornfed
Nou, ik had het niet tegen jou!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 steelt lijn en nummers t.g.v. derden!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie