obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe dualband/gigabite Router & dualband USB adapter
appel07
Beste allen,

Ik ben een leek op internet gebied maar heb een aantal vragen. Ik heb sinds kort fiberspeed (50MBps) met de comtrend modem/router. Nu is mijn vraag of het de modem of de router is die snelheidsbeperkend kan optreden, oftewel helpt het als ik alleen een nieuwe router aanschaf?

Ik heb dingen gelzen over dualbad en gigabite. Kan ik me gigabite bekabeling hogere snelheden halen met fiberspeed? Maakt het uit of ik een dualband-router heb? Kan ik uberhaupt de routerfunctie uitschakelen?

Verder wil ik graag weten wat een goede USB wireless adapter is. Ik lees dingen als ontvangst en zendvermogen, kort kabeltje om achterin pc aan te sluiten (zodat de USB niet tussen de andere kabels zit), N-functionaliteit & dualband. Heeft de dualband van een USB adapter een meerwaarde met fiberspeed?

Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven over dit alles. Ik wil namelijk me fiberspeeds zo snel mogelijk hebben en daaroovr dingen aanschaffen (zoals dualband router, dualband usb adapter) waar mogelijk, wie kan me deze informatie geven?

Bedankt alvast!
 
cornfed
De Comtrend router die je kreeg van Tele2, kan je de maximale snelheid leveren die nodig is.
Dus een andere router is op zich niet nodig.
Wel zijn er meldingen dat het wireless signaal geen top is.
Als je WIFI signaal niet sterk genoeg is, is een extra WIFI router of access point raadzaam.

De Comtrend kan nu al werken met 802.11N.
Wel moet dan ook alle aangesloten apparatuur daarover beschikken. Anders van je automatisch terug op het langzamere 802.11G.
Als dat niet het geval is, kan een USB WIFI stick met 802.11N ondersteuning zeker goede diensten leveren.

Het begrip dual-band is eigenlijk iets anders. Er bestaan twee frequentiebanden waarop uitgezonden wordt.
802.11G kan uitsluitend op het 2,4 GHz band uitzenden, maar 802.11N kan op 2,4 GHz als ook op 5 GHz band werken.
Dus dual-band betekend alleen maar dat je van twee frequentiebanden gebruik kan maken.
Gewijzigd door cornfed op 03 februari 2011, 01:20
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
appel07
Bedankt voor je uitleg!

Ik wil wel graag een wireless N-netwerkkaart kopen voor in me desktop. Mijn Playstation 3 heeft een G-netwerkkaart. Ik heb gelezen dat de router zich automatisch aanpast aan de G-netwerkkaart. Valt dit met een dualband router op te lossen?

Ga ik dan sneller met deze dualband router?
Gewijzigd door appel07 op 02 februari 2011, 22:12
 
cornfed
Ik heb de uitleg over dual-banden aangepast in mijn vorige bericht, want die uitleg klopte niet helemaal.

Als je apparaten hebt met de 802.11G (2,4 GHz) standaard en ook met de 802.11N standaard (2,4 + 5 GHz), dan
is de laagste standaard de norm voor het hele netwerk.
De router past zich aan het "traagste" apparaat in je netwerk. En daarmee is je snelheidsvoordeel weg.

Maar je hebt dual band routers/access points die op beide frequentiebanden tegelijk kunnen werken.
Dan heb je eigenlijk twee gescheiden WIFI netwerken en dan kan je wel een hoge snelheid halen.
Als alle 802.11N apparatuur gebruik maakt van de 5 GHz band, kan je 802.11G apparatuur laten lopen over de 2,4 GHz band.
En dan bijten zich de standaarden niet meer.

Overigens kan de Comtrend niet tegelijk op beide frequentiebanden uitzenden.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk was.
Gewijzigd door cornfed op 03 februari 2011, 01:23
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
appel07
Heel erg duidelijk! Erg bedankt voor je heldere uitleg!

Ik hou het gewoon even bij me comtrend en zorg dat alleen N-apparaten aanstaan bij gebruik. Nu nog even opzoek naar een goede wireless PCI kaart...

Nogmaals bedankt!
 
cornfed
No problemo..!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe dualband/gigabite Router & dualband USB adapter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie