obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Sitecom WL-350 instellen voor gebruik met Comtrend..hoe?
onnaj
Ik heb tele2 fiberspeed alleen is helaas het wifi gedeelte erg brak en langzaam. Ik haal bedraad vaak rond de 6.0 Mb/s naar binnen (dat is echt super), maar wireless vaak maar rond de 2 Mb/s. En hoe langer ik verbonden ben des te lager wordt de snelheid.

Nu heb ik gisteren een Sitecom WL-350 Dual band router gekocht, maar ik krijg deze op geen enkele manier aan de praat met de comtrend ct-6373 modem. Ik krijg telkens deze melding:

The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side. Internet communications will be disabled until you have changed the LAN side addressing to resolve the problem

Ik heb t geprobeerd met DHCP aan op de comtrend, met DHCP uit op de comtrend. Ook heb ik DHCP op de WL-350 uitgezet en ook aan, maar telkens krijg ik toch weer dezelfde melding.

Hoe dien ik de comtrend of de WL-350 in te stellen?

Bedankt.
 
kobus1960
Probeer deze instellingen eens en laat
de DNS adressen gewoon op nul staan.
DNS adressen op het plaatje zijn de Ziggo instellingen. De rest wel overnemen!!!
Laat DHCP op de comtrend gewoon aanstaan, zet WiFi wel uit.

Voor je dit doet, router los van modem, via LAN op pc aansluiten en instellingen maken.
Ben je klaar, router via WAN aansluiten op modem. Modem aan, router aan, pc's aan.
Alles telkens rustig op laten komen voor je verder gaat.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
onnaj
Het is me inmiddels gelukt.

Ik heb de WL-350 gereset en op de comtrend DHCP weer gewoon op aan gezet. Nu werkt t als een speer en lukt t zelfs om over de 2.4 ghz soms met 5 mb/s te downloaden. Zo zie je maar weer dat een dure router toch zeker voordelen heeft.
 
kobus1960
Oke, zolang het adres van de router niet hetzelfde is als die van het modem,
te weten 192.168.1.1, werkt het stukker beter dan die comtrend, da's een brak ding.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
onnaj
Ja standaard IP staat op 192.168.0.1 en van de comtrend op 192.168.1.1. idd en t werkt prima nu.

Nu nog ff 5.0 ghz kaartjes of adapters bestellen en dan gaat t helemaal als een speer Grin
 
kobus1960
Het bereik van die 5.0 Ghz kaarten is lang niet zover als 2,4 Ghz.
Wel op korte afstand hogere snelheid, hou daar rekening mee.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
onnaj
Het hoeft ook maar een meter of 5 dus dat komt goed. En de WL-350 kwam als beste uit de test, dat is nu al te merken op het 2.4 ghz kanaal. Dus ik denk da t hier wel goed gaat komen Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom WL-350 instellen voor gebruik met Comtrend..hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Sitecom Wi-Fi range Extender N300 productNo: WLX-1000 v1 001 Algemeen : 5 21 aug 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Advertentie