obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Internet verbinding valt 1x per week uit
ept88
Ik heb nu zo'n 10 weken 50 mbs internet van Tele2 en in het begin viel de verbinding gemiddeld 1x per 2 weken uit maar recent gemiddeld 1x per week. Modem isop dat moment ook niet meer te benderen via LAN. Na een reset (stekker eruit en erin) werkt alles weer prima (goede snelheid enz). Contact opgenomen met Tele2 maar daar word je bij dit soort storingen ook niet echt wijzer van...en elke keer weer 10 minuten of langer in de wacht a 10 cent..Gisteren avond weer een storing modem was deze keer wel bereikbaar via LAN maar in het eerste scherm zag ik dat er geen extern IP adres meer was..
Waar ligt dit aan is het de modem die niet helemaal meer goed is of iets anders?
 
kobus1960
Ik ben al even uit die krengen van modems, maar heb je een leasetime ingesteld
staan in de setup? Daar lijkt het namelijk op. geregelde uitval. Mocht dit niet zo zijn
even HD bellen en verzoeken een nieuw modem toe te sturen. Tip, blijf hoffelijk, dat
werkt als stroop voor vliegen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Werk je via WIFI of netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
schelling
Ik heb exact hetzelfde probleem met de comtrend. Inmiddels heb ik al een tweede modem ontvangen. Dit loste het probleem echter niet op dus heb ik drie weken geleden weer contact gehad met Tele2.
Ze waren inmiddels op de hoogte van mijn probleem en konden zien dat mijn modem zich erg vaak (>100 keer per uur) aanmelde bij de centrale (wat dit ook moge betekenen). Er is mij voorgesteld om een monteur langs te sturen om te kijken of de verbinding bij mij thuis wel goed was. Er werd vermeld dat, indien de fout 'aan mijn kant' zou zijn, de kosten van de monteur door mij zouden moeten worden betaald; ik ben akkoord gegaan omdat ik zeker wist dat er bij mij niets verkeerd verbonden was.

De monteur (Imtech) is een aantal dagel later langs geweest. Komt binnen en ziet direct dat er niets raars is met de fysieke aansluiting (modem is gewoon direct aangesloten, zonder splitters, op het punt waar mijn lijn het huis binnenkomt)
Hij heeft de lijn 'doorgemeten' en zag zeer hoge snelheden en kon niets vreemds zien. Hij vroeg of ik de stroomadapter ook had vervangen toen ik het nieuwe modem had gekregen en dat had ik idd niet gedaan. Had gewoon het oude modem er tussenuit gehaald en de nieuwe geplaatst. Ik heb de stroomadapter toen alsnog vervangen.

Inmiddels weer een paar weken verder en de verbinding is 90% van de tijd prima. Het enige wat ik heb gemerkt is dat het 'fout' gaat wanneer ik switch van een bedraade verbinding naar een draadloze verbinding.
Mijn thuissituatie is: twee laptops (draadloos) en een desktop (bedraad en draadloos). Wanneer ik op mijn desktop switch (WIFI uitschakel en LAN inschakel of vice versa) zie ik dat modem inderdaad geen extern IP adres meer krijgt/heeft?

Wanneer ik dan op het modem inlog staat de linkstatus UP en vervolgens overal (LAN IP adres / primaire DNS/ secundaire DNS) 192.168.1.1 ingevuld? Bij WAN IP adres staat er niets.
Pas wanneer ik de modem reboot krijg ik na ongeveer 5 minuten weer een WAN IP te zien in de device menu van het modem.
Het valt me wel op dat het erg lang duurt voordat er een extern IP adres wordt toegekend, maar dat is wellicht subjectief?
Ik heb geen vaste IP adressen toegekend of andere zaken handmatig ingevuld, alles staat nog steeds op dynamisch/auto.

1102752308
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding valt 1x per week uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Advertentie