obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error"
Coldrush
Hoi allemaal,

Eerste post zowaar! Zit al enige tijd mee te lezen en toffe tips op te doen. Helaas loop ik nu tegen een probleem aan, wellicht dat jullie met mij tot een oplossing kunnen komen.

Ik heb al een tijdje naar tevredenheid port forwarding aanstaan en ook werken. Naar verschillende pc's binnen mijn netwerk. Sinds kort heb ik verschillende pc's vast gezet op een intern ip adres.

Gisteravond wilde ik een andere port open gaan zetten, toen kreeg ik deze foutmelding:

"Virtual Server Add Error Add virtual server named naam failed. Status: 1"

Inmiddels heb ik dit geprobeerd:
- Allerlei andere poorten gebruikt, blij dezelfde foutmelding krijgen.
- Router naar fabrieksinstellingen, daarna zelfde issue. Nu kan ik helemaal geen poorten meer instellen Sad

Is er iets mis/kapot aan mijn router?

Vraag 2: Ik wil sowieso een snellere draadloze (300n) verbinding. Daarom ga ik een draadloze router kopen, mijn oog is gevallen op 3000n van Linkys, ok keuze voor wat ik wil bereiken? Mijn hele netwerk is nu overigens gigabit, vandaar deze keuze (anders introduceer ik een nieuwe zwakke schakel in mijn netwerk). Uiteraard ga ik gebruik maken van de mooie, fijne tutorial hier!

Vraag 3: Kan ik het eventuele portforwarding probleem oplossen door de portforwarding door de nieuwe router op te laten lossen? Als ik het dan goed begrijp, moet ik het zo instellen:

Davolink naar Lan port 2e router -> 2e router in DMZ -> Portforwarding instellen op 2e router
 
cornfed
Erg onduidelijke foutmelding, dat wel.

Maar meestal is het probleem dat je dezelfde poort aan meerdere ip adressen wilt vergeven of aan
ip adressen die niet meer bestaan (die buiten het subnet vallen).

Je kan de router op twee manieren instellen: als router (dubbel NAT) of als switch/access point.
Beide varianten zijn goed mogelijk. Het is alleen een kwestie wat je voorkeur is en wat voor je
het eenvoudigste is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
Weet jij dan wat de "status:1" betekent?

Ik kan proberen je te helpen met je probleem.
Maak je eigen topic aan en leg precies uit wat je wilt en wat je al gedaan en getest hebt.
Dit topic is al een jaar oud. Oude lijken opwarmen is niet zo fris..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Bij deze gesloten. Dergelijke opmerkingen zitten we hier niet op te wachten.
Succes bij Tele2 zelf.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 20 feb 2014
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
Advertentie