obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
MSN valt weg
ralphaa
Ik heb sinds kort ook televisie erbij van tele2. Dus nu heb ik internet, bellen en telivisie van tele2.

Wat mij opvalt is dat mijn msn constant uitvalt terwijl mijn internet niet uitvalt.
Ook heb ik de firewall enzo al uitgezet maar niks helpt.
Het enige wat wel helpt is draadloos gaan en op het internet van mijn buren gaan.
Nu zit ik vast maar op mijn laptop draadloos heb ik hetzelfde probleem zolang ik op mijn eigen internetverbinding zit. Het ligt dus aan de verbinding.

Ook heb ik van de televisie veel last, hij hapert heel vaak.

Er is al een monteur van KPN langsgeweest om het aantal mb wat mijn huis binnekomt te meten, dit was goed.

Ook zijn de kabels al vervangen en de splitter eruit gehaald.

Wie o wie kan mij helpen?
 
cornfed
Moeilijk te zeggen wat precies het probleem is.

Je snelheid zou prima zijn, maar de tv hapert. Dat haperen wijst vaak juist op een te lage snelheid.
Je internetverbinding is prima, maar MSN valt telkens uit.
Allemaal tegengestelde fenomenen.

Werk je veel met torrents?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ralphaa
Ik download een enkele keer via een torrent, maar op de momenten dat de tv hapert heb ik geen torrent aanstaan.

Wat ook vreemd is, is dat toen ik mijn televisie boven aanzette allebei de tv´s zowel beneden als boven zo erg haperde dat er niet meer normaal tv te kijken was, toen ik mijn tv weer uitzette was het over.
 
kobus1960
Mits je torrentprogramme op de achtergrond meedraaid, merk je geneens totdat
je zulke verschijnselen krijgt, wat je even kan doen op je pc's is het volgende;
Klik op start, klik op uitvoeren en type daar msconfig, dan enter.
Nu kom je in een apart veld. Klik hier op het tabblad opstarten.
Kijk hier even of er geen programma's opgestart worden die je niet bekend voorkomen.
Je kan ze uitschakelen, weet je niet wat het is, google ze even, je kan ook goeie dingen
uitzetten. Ben je klaar, even opnieuw opstarten, nog een keer de melding accepteren en
klaar.

Voor iemand roept, dan deinstalleer je dat toch?
Verstoppen zich regelmatig die torrent ellende dingen, staan ook niet bij programma's en
software in het configuratiescherm.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
ralphaa
Dat zit allemaal wel goed aangezien ik ook een ict opleiding doe dus alles staal al uit met opstarten.
Maar het ligt niet aan de pc, want ook als mijn pc uit is hapert vaak de televisie. En zoals ik al zei als ik op het internet van mijn buren ga dan doet mijn msn het wel goed.
 
cornfed
Je hebt twee decoders dus?
Dat kan toch op een te lage snelheid wijzen.
Als je beide decoders uit staan, wat kan je dan max downloaden?

Probeer eens een andere cliënt. Misschien lost dat al je probleem op.
Ik zelf gebruik Pidgin. -> http://pidgin.im
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ralphaa
Ik heb het even nu snel geprobeerd.

Als ik 1 tv aan heb en 1 computer aan heb dan is mijn downloadsnelheid 6000kb
Als ik alleen 1 pc aan heb is mijn downloadsnelheid 10000kb

De upsnelheid blijft nagenoeg gelijk
 
kobus1960
Dat klopt, TV pakt plm. 4Mb. Dat werkt dus.
De volgende vraag, heb je de nieuwe MSN geinstalleerd?
Dan even de menubalk aanzetten, extra/opties/auto afmelden uitschakelen.
Zoek het niet te diep, het zijn heel vaak simpele dingetjes/instelllingen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
ralphaa
Ik heb de nieuwe msn, maar wat u zegt kan ik niet vinden auto afmelden.
Maar zoals ik al zei nogmaals ik heb het alleen op dit internet en als ik op het internet van de buren zit heb ik er geen last van dus het ligt niet aan msn zelf.

En ik heb toch echt 20mb internet dan vind ik het toch wel schofterig dat ik maar net de 10mb haal als ik 1 computer heb aanstaan?
 
cornfed
Bij ADSL hangt je uiteindelijke snelheid af van de afstand tussen je huis en de telefooncentrale en de
kwaliteit van de lijn zelf.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MSN valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sinds 4 dagen valt internet 's avonds weg Snelheid : 8 23 jun 2014
HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu Algemene computer vragen. : 20 11 feb 2013
Wifi verbinding valt weg. Tele2 oplossing monteur ad 80 euro Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 15 21 dec 2012
Verbinding valt continu weg. Kan niet bellen en smsen Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 4 23 jan 2012
wireless valt uit Algemeen : 1 10 mrt 2011
Advertentie