obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Vreemd probleem LAN-ingangen
MichaelA3
Goedemorgen,

Ik heb nogal een vreemd probeem; Ik kan geen tv kijken.

Wanneer ik de kabel aansluit via LAN1, komt er helemaal geen beeld.
Sluit ik hem aan op LAN2, heb ik wel beeld en geluid, maar valt mijn internetverbinding weg. Ook het beeld en geluid op LAN2 is ongelovelijk slecht, nooit meer dan 3 seconde normaal beeld en geluid, dan hapert en stoort ie al.

Wat moet ik doen om én normaal beeld en geluid te krijgen én mijn internetverbinding te behouden? (wat beiden dus nog nooit gelukt is)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt.
 
cornfed
Probeer eens een andere netwerkkabel tussen je modem en decoder.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
MichaelA3
Dit had ik inderdaad al enkele malen geprobeerd. Zojuist weer, met een spiksplinternieuwe netwerkkabel.
Nu gaf hij zelfs op LAN2 geen beeld of geluid (zelfs niet voor een seconde).

Met de bijgeleverde netwerkkabel werkt de televisie (weliswaar zéér slecht, je kan het niet echt werken noemen, één en al gekraak en gestoor) enkel op LAN2, maar valt de draadloze internetverbinding om onverklaarbare redenen weg.
Bij LAN1 (en de overige ingangen) behoudt ik mijn internetverbinding wel, maar komt het beeld niet verder dan een weergave in grote letters van 'Tele2'.

Alle overigen handelingen waar een leek als ik op zou kunnen komen, heb ik denk ik ook gedaan. Zoals verschillende kabels, verschillende uitgangen, HDMI ipv Scart en vice versa... Mijn modem heb ik denk ik letterlijk zo'n 1000 keer gereset, dit helpt dus ook niet.

Vooral het feit - buiten dat ik uberhaupt geen tv kan kijken met zulke haperingen - dat mijn internetverbinding wegvalt wanneer ik een netwerkkabel in LAN2 druk, vind ik erg frappant.

Kan het zijn dat er routerinstellingen of iets aangepast moeten worden?
 
cornfed
Als ik dit zo lees, is mijn eerste gedachte dat je modem kaduuk is.

Maar welke snelheid haal je met deze download: http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Wel uitsluitend testen met de decoder die uit staat en via een vaste netwerkkabel. Geen WIFI.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemd probleem LAN-ingangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
Comtrend Tele2 modem Probleem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 dec 2012
amino home cinema probleem! Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 18 okt 2012
Probleem met tele2 + sitecom router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 20 sep 2012
Abo bestellen - probleem met nummerbehoud: huidige provider staat niet in lijst Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 7 23 apr 2012
Advertentie