obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 compleet probleem - geen Internet en geen telefoon
petervanm
Ik weet niet of dit het juiste forum voor mijn probleem is.

Sinds vrijdag werkt Internet niet meer en kan ik niet bellen. Op mijn modem (DV201AMR) brand alleen het power lampje en af en toe inet. Vanuit mijn PC zie ik het modem niet meer. PC is via kabel aangesloten op het modem.

Ik heb wireless geactiveerd op mijn PC en werk nu draadloos via het modem van mijn buurman (heb ik toestemming voor). Dus mijn PC is verder in orde.

Iemand hier een idee wat het probleem is?

bedankt,

Peter
 
Bill
Het lijkt erop dat je geen signaal meer krijgt uit de centrale.

Hierbij een overzicht van de status van de lampjes op je modem
Bill voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
manuhendrika
ik hoop dat het weer verholpen is maar had het zelfde probleem en heb nu een nieuwe router. vermoedelijk kan de oude dv201am de code niet meer aan. omdat deze verouderd is.

succes er mee en hoop dat je er wat aan heb.
gr. john
 
petervanm
Nee, de Technische dienst heeft pas over 18 dagen (gerekend van afgelopen vrijdagavond) tijd. Een nieuw modem willen ze niet opsturen, omdat het ook aan de lijn kan liggen.

Ik snap dat het ADSL lampje niet brand als de lijn dood is. Volgens mij kan dat geen invloed hebben op de LAN kant van het modem. Via een kabel dien je altijd het modem te kunnen bereiken om instellingen te kunnen aanpassen. Dat is nu niet mogelijk, dus mijn conclusie: modem defect!

Of is het mogelijk dat er een update fout is gegaan? Maar dat kunnen ze op afstand nooit oplossen want mijn moden is niet bereikbaar. Dus dan is een nieuw moden toch nodig.


Kortom, het schiet niet op.

Gr.

Peter
 
Bill

Quote

petervanm schreef:
Ik snap dat het ADSL lampje niet brand als de lijn dood is. Volgens mij kan dat geen invloed hebben op de LAN kant van het modem. Via een kabel dien je altijd het modem te kunnen bereiken om instellingen te kunnen aanpassen. Dat is nu niet mogelijk, dus mijn conclusie: modem defect!

Of is het mogelijk dat er een update fout is gegaan? Maar dat kunnen ze op afstand nooit oplossen want mijn moden is niet bereikbaar. Dus dan is een nieuw moden toch nodig.


Ah kijk dat is nieuwe informatie. Je kunt nog proberen je firewall uit te schakelen en dan je modem proberen te benaderen. (liefst pc restarten zonder dat firewall start).

Verder kun je het volgende proberen; reset je modem maar nu haal je de voeding spanning van je modem af en druk je de reset knop in. Je blijft de reset knop ingedrukt houden en sluit vervolgens de spanning weer aan. Reset knop nog 30 seconden vasthouden. Het modem ff de gelegen heid geven op te starten en probeer het modem te benaderen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
petervanm
Die reset ga ik nog proberen. Je weet inderdaad maar nooit.
 
TeleNee
Ik zit hier ongeveer met hetzelfde probleem. Echter heb ik ADSL2+ van Orange.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
 
t2day

Quote

petervanm schreef:
Die reset ga ik nog proberen. Je weet inderdaad maar nooit.


en?
 
t2day

Quote

TeleNee schreef:
Ik zit hier ongeveer met hetzelfde probleem. Echter heb ik ADSL2+ van Orange.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?


Je zou bovenstaande tip van Bill eens kunnen proberen Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 compleet probleem - geen Internet en geen telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie