obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
DSL lampje doet het niet :(
jobanjo
Ik kom net bij mn dochter vandaan die heeft Tele2 internet vanaf 19.00 uur.
Nu ging ik het modem installeren en power en status branden wel maar dsl niet.
Ik kan wel het menu van het modem in.

Buurman erbij gehaald.
Nu schijnt er een hele oude telefoonaansluiting te zitten een zgn "stap 58" met veel gekleurde draadjes.
In de telefoonaansluiting zit tevens een stickertje met een adres en nummer uit dezelfde straat en er staat kelder bij.
Ik neem dus aan dat daar de hoofdaansluiting zit en dat is een portiek ernaast.(daar kan ik altijd de woningbouw even over bellen)

Nu hebben we zwart en doorzichtig geprobeert daarna wit en doorzichtig dat schijnen de hoofdlijnen te zijn bij stap58 maar geen brandend DSL-lampje.

Ik heb gegekeken bij mijn tele2 maar daar staat geen vinkje achter de status wel staat er :
Tele2 Internet Super
De verwachte oplevering vindt plaats op 19 apr 2011. Na 19.00 uur kunt u gebruik gaan maken van Tele2 Internet.

Ik ga morgen als ik daar ben wel weer Tele2 bellen maar is er nog iemand die een andere suggestie heeft of hebben we wat fout gedaan???
 
jobanjo
Ja er zit idd een splitter tussen nu maar ze heeft alleen internet dus ik had al gelezen dat dit overbodig zou zijn.

Ik ga morgen en anders overmorgen weer daar naar toe en dan ga ik Tele2 bellen want dan kan ik ook wat uit proberen. Nu thuis is dat natuurlijk een beetje moeilijk.
 
jobanjo
Net toch maar vast Tele2 gebeld.
Nu blijkt dat de oplevering toch nog niet helemaal is afgerond.
In de loop van de middag gaat dit nu gebeuren.
Ppppppffffffffffffffffffffffff..........................

Vanavond maar weer opnieuw proberen dan.
 
jobanjo
Vanmorgen geprobeert of tie t doet maar helaas pindakaas Sad
Meteen Tele2 gebeld die hebben de lijn doorgemeten en die komt niet tot de aansluiting.
Tele2 gaat een KPN monteur sturen die in de wijkkast gaat kijken
Ik moet het modem aan laten staan.

Dat kan 2 tot 3 dagen gaan duren maar gebeurt ook vaak nog op de dag zelf aldus de medewerker van Tele2.
En ik wordt opgebeld als het is gebeurt.

Tja tis vervelend maar niet anders en ik hoop dat t snel geregeld is maar met goede vrijdag en Pasen voor de deur ben ik bang dat t pas na de Pasen gaat lukken.Frown
 
jobanjo
Gisteravond kreeg ik een telefoontje van nijn dochter dat het dsl lampje brandde!!!!
De modem was al beveiligd dus met wat uitleg de verbinding werkend gekregen.
Zij was smiddags al gebeld door KPN maar ze was toen aan het werk en begreep ook niet echt waar het over ging.
Ik denk dat ze de aansluiting in de wijkcentrale hebben geregeld.

Maar al met al toch een vlugge afhandeling van Tele2 SmileSmile

Nog ff voor de duidelijkheid het was een stap 58 aansluiting en hij zit aangesloten nu met de zwarte en de doorzichtige draad.


SLOTJE!!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL lampje doet het niet :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie