obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
ipad2 verbinden met modem
paterlo
Ik probeer mijn ipad te verbiinden met het draadloze netwerk, het netwerk wordt wel gezien, maaar ik kan er geen verbinding mee maken, de laoptop maakt wel verbinding. De ipad kan wel met internet verbinding maken als ik bij een hotspot plek sta.
 
cornfed
Ik zou eerst eens zonder een beveiliging proberen. Dus een open verbinding.
En zorg ervoor dat MAC filtering uitgeschakeld is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paterlo
Ik heb het al met een onbeveiligde verbinding geprobeerd en dat werkte niet. Hoe zet ik de mac filtering uit?
Bedankt voor de snelle reactie. Leuk zo'n ipade alleen altijd lastiger dan je denkt
 
cornfed
Als je inlogt in de router kan je onder het menupunt Wireless kiezen voor MAC filter.
Dat moet dan uit staan.

Heb je zeker weten het juiste WIFI netwerk? (SSID)
Als je nog nooit je SSID verandert hebt, is het mogelijk dat je wilt inloggen bij de buurman die ook Tele2 heeft.
Dat is in het verleden wel vaker gebeurt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paterlo
Het probleem is intussen opgelost, het zat hem inderdaad in het MAC-filter...
Bedankt voor jullie hulp!
 
aangeboden
Waarom werkt die MAC filtering dan niet goed met de IPAD2? Ik wil het graag gebruiken, een dubbele beveiliging. Is het een bug?
 
kobus1960
Als je al WPA(2) gebruikt, is dat echt voldoende, MAC restrictie is
hooguit een buffer maar makkelijk te omzeilen voor de kwaadwillende.
Waarom IPAD hier niet mee om kan gaan zou ik niet weten.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
aangeboden
Bij mij is al een keer ingebroken in de router. Ik kwam dat pas achter toen de router open gesteld was voor iedereen. Alles ging trager. Het is een sport voor hackers (war-driving) om andermans router te hacken en daarna open te laten zodat iedereen op mijn router kan internetten.
Gebruik WPA2 en mijn SSID is hidden plus MAC Restrictie. Dacht dat MAC restrictie alleen jouw MAC-adres van jouw eigennetwerkkaart uniek was. Maar ze hebben tooltjes om jouw MAC-adres te stelen en op hun eigen PC met dat MAC-adres voor te doen /faken.
Ik weet wel dat MAC restrictie de router harder moet werken (processorkracht) om elk pakketje data het MAC adres te vergelijken met dat opgegeven lijstje MACadressen.
Het loopt wat soepeler met video (youtube/uitzendinggemist) als de MAC restrictie uit staat.



Kan ik overigens de onderstaande instellingen van Wireless-Advanced nog fine-tunen?
Wireless -- Advanced

This page allows you to configure advanced features of the wireless LAN interface. You can select a particular channel on which to operate, force the transmission rate to a particular speed, set the fragmentation threshold, set the RTS threshold, set the wakeup interval for clients in power-save mode, set the beacon interval for the access point, set XPress mode and set whether short or long preambles are used.
Click "Apply" to configure the advanced wireless options.

Band: 2.4GHZ
Channel:
Current: 11
Auto Channel Timer(min) 0
802.11n/EWC: AUTO
Bandwidth:
Current: 20MHz
Control Sideband:
Current: None
802.11n Rate: AUTO
802.11n Protection: AUTO
Support 802.11n Client Only: OFF
54g™ Rate: 1Mbps
Multicast Rate: AUTO
Basic Rate: DEFAULT
Fragmentation Threshold: 2346
RTS Threshold: 2347
DTIM Interval: 1
Beacon Interval: 100
Global Max Clients: 16
XPress™ Technology: Disabled
Transmit Power: 100%
WMM(Wi-Fi Multimedia): Disabled
WMM No Acknowledgement: Disabled
WMM APSD: Disabled
 
kobus1960
Naar mijn mening is WPA2 AES met een random wachtwoord
dus kleine/hoofdletters/cijfers, alleen door echte pro's te kraken.
Dat vergt een geldverslindende rekenkracht.

Weet je zeker dat je vanaf buiten gekraakt bent?
Feit is namelijk dat 99% van de routers bekabeld onbeveiligd staan.
Dat wil zeggen, router met standaard wachtwoorden en onbeheerd.
Even een reset en alles is weer standaard.
Stel in ieder geval in de router ook een eigen wachtwoord in en hou
dat strikt voor jezelf. het is maar een hint en geen insinuatie.

Er is maar 1 echt veilige manier, en da's bekabeld.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
aangeboden
Mijn Tele2 modem is met WPA2 en AES random wachtwoord ingesteld.
Als ik mijn modem/router de settings ga instellen doe ik dat altijd bekabeld.
Bekabeld is de veiligste manier, dat klopt.

100% weet ik natuurlijk niet altijd dat er van buiten wordt gekraakt.
Weet natuurlijk niet hoe ik zo'n binnensluiper op heterdaad kan pakken.
Het kan natuurlijk ook iemand zijn die toevallig een opennetwerk zag en erop ging.
Hoe zou jij het immers weten of aanpakken (monitoren)?

Mijn vorige router Sitecom deed altijd raar na 2 maanden. Heb deze 24 uur altijd aan. Wat blijkt na elke 2 maanden werd de router opeens niet meer beveiligd. Bleek dat de buffer van de optie LOG vol was en deed toen raar. Of er kwam conflict met de channels. Moest je handmatig weer resetten.

Hier met die TELE2 modem/router gaan ze regelmatig de firmware/software op afstand updaten. Het gaat niet altijd goed. Komt voor dat alles is gereset. Dus dat kan een kraker ook, als die weet wat voor modem/router het betreft. En dan komt die binnen via een achterdeur met de standaard wachtwoord.
Ik zie steeds meer opties van de TV MENU bijkomen in de software/firmware. Maar er zitten nog steeds bugs en de snelheid fluctueerd continu, Ik merk dat soms dat het TV signaal soms stil staat of wegvalt of dat het geluid vaak ging ploppen of een pitching geluid geeft. Dacht dat de TV was, maar dat was niet zo. Want ik had een andere TV aangesloten om te checken. Al die toeters en bellen zijn niet belangrijk voor mij. Wil gewoon dat het TV signaal en geluid stabiel is en niet stotterend of wegvallend op een belangrijk moment van de film/voetbalwedstrijd. De verwachte snelheid van 50 megabit heb ik nog nooit gehaald. Meestal zit ik iets meer dan de helft. Ben al tevreden als ik 3,2 Megabytes per seconde (30Megabit) een filmpje download in 4-5minuten. Als backup voor de zekerheid mijn Digitennekastje nog niet weggedaan.

Dat firmware/software updates (resetten van de settings) stoort mij wel van TELE2.
We hadden destijds met TELE2 samen de telefoon ingesteld dat die oneindig ging rinkelen als er niet werd opgenomen. Nu staat die weer standaard op 15 seconden dat die ophoudt met rinkelen of doorschakelen naar voicemail. Komt allemaal door Software/Firmware updates op afstand.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ipad2 verbinden met modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie