obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 internet op Samsung LED televisie niet aan de praat..
FWJ
Onlangs een Samsung televisie aangeschaft (UE40D6750) met ingebouwde WIFI modem. Dit probeer ik te combineren met mijn draadloze tele 2 internet (Davoling DV-2020).
Bij het zoeken naar naar internetverbindingen vindt de TV keurig alle netwerken tot aan het eind van de straat, inclusief mijn eigen netwerk.
Helaas gaat het daarna mis..

Bij het intypen van het wachtwoord kan er geen verbinding gemaakt worden. Ik krijg het advies de router te resetten (meerdere keren gedaan, tot 5 minuten de stekker eruit gehad) danwel het wachtwoord te controleren (>25x het goede wachtwoord ingevoerd waarbij goed gelet op hoofdlettergebruik).
Ik heb vervolgens handmatig op de TV nog eens aangegeven om welk type WPA beveiliging het gaat.
Ook heb ik de beveiliging er tijdelijk afgehaald, zodat er een open netwerk bestaat, helaas wederom geen verbinding mogelijk.
Ook bij handmatig invoeren van gegevens (SSID, IP adres, etc) niet het gewenste resultaat.

Een kabel tussen TV en internetmodem leggen lukt helaas niet (andere kamers).

Ik heb het idee dat het probleem bij Samsung moet liggen, maar die kunnen vooralsnog weinig voor me doen. Alle andere apparatuur in huis (smartphones, laptops) kunnen zonder enig probleem verbinding maken met het netwerk.

Is er iemand die nog een suggestie heeft?
Bij voorbaat hartelijk dank!
 
cornfed
@ caalrami

De TV is een zogenaamde Smart TV en daarmee kan je het internet op (you tube, twitter).
Dus hier is geen sprake van tv kijken via Tele2.

@ FWJ

Staan er rare leestekens in je SSID? Misschien kan de TV daarmee niet overweg.
En weet je zeker dat de signaalsterkte van je WIFI voldoende is bij de TV?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
FWJ
Hartelijk dank voor bovenstaande reacties. Als antwoord hierop: uiteraard heb ik als eerste de software/firmware geupdate. Verder is het wifi signaal ruim voldoende sterk, en is er geen probleem met rare leestekens.

Zowel Samsung als Tele2 snappen het niet. Het vreemde is dat ik geen enkele moeite heb om met het UPC modem van de buren contact te maken na invoeren van hun WEP wachtwoord.

Op grond van dit laatste zou je kunnen denken dat het toch een probleem is met Tele2, echter alle andere apparaten (laptops en smartphones) kunnen wel probleemloos contact maken met het modem..

Volgende week komt een monteur langs. Als het allemaal niet werkt dan maar overstappen naar UPC vrees ik...
 
cornfed
Wat je nog kan proberen is om de Tele2 router te resetten naar fabrieksinstellingen.
Dan laadt de router zelfstandig een nieuwe firmware van de Tele2 server.

Er zijn in het verleden vaker meldingen geweest van allerlei apparatuur die niet werkten met de Davolink.
Zoals Nintendo DSi's, internet radio's en ander media apparatuur.
Onlangs heeft Tele2 het probleem met de Nintendo's opgelost.
Misschien staat je Tele2 router nog op een oude firmware.

Wel je instellingen opschrijven voor de reset, want die zijn dan allemaal gewist.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
FWJ
Update nav bovenstaande:

Het is nog steeds niet duidelijk waar het probleem zit. Alle bovenstaande adviezen ter harte genomen. Daarnaast door zowel Tele2 als Samsung (hele 'moederbord' van de TV vervangen) geinspecteerd. Nog steeds geen internet!!
Tele2 gooit het erop dat de TV niet om kan gaan met WPA beveiliging (aangezien de WEP beveiliging van UPC van mijn onderburen geen probleem vormt). Dit is echter onzin, want ook het draadloos netwerk op onbeveiligd zetten levert geen verbinding op.
Helaas helaas. Heb nu volgens mij alles wel geprobeerd. Ik kan natuurlijk een extra router kopen van weer een aantal tientjes en die tussen TV en tele2 modem zetten, maar ook dat is geen gegarandeerde oplossing lijkt me.
Op naar UPC dan maar..
 
cornfed
Dit is een trieste ontwikkeling.
Zo jaagt Tele2 zijn klanten weg.
Is er nergens iemand bij Tele2 te vinden die genoeg kennis heeft om dit grondig te onderzoeken?
Of is het eerder zo dat die persoon dit niet mag onderzoeken?

Bij UPC zal je zeer waarschijnlijk geen problemen ondervinden.
Hou je ons op de hoogt over hoe de zaken zich ontwikkelen bij UPC?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
chris5n
KOOP ALTIJD SAMSUNG TV(hd dan he),Ik ben bekeerd,EN BEZETEN.philips is kleurtjes en naambekendheid.Lg is leuk na-apertje van Samsung,Sony uitgebreid maar kost 3x meer dan samsung met totaal geen verschil.alleen sammy is ietsjes meer met plastic gemaakt heb ik gelezen.well i say. PLASTIC-FANTASTIC!

OHHHHHH Bewust gekocht??? ik mijn c530 besteld ,en een dag voordat het werd bezorgd,
keek ik specs ff nauwkeurig na, Die speelde alles af !!!!

,329 euro voor Full haajdeef 82cm\met MKV\M2ts \Ts bluray\tot flv | Ondertitels\
bewezen kwalitatief mega scherm(mensen vonden het verbazend goed zelfs dus jij hebt zowiezo de creme de la koree,zus heeft , de duizenders hebben ik wil OOK PVR+ SUPPORT, sammyapps apptv, Sad, heb mijn le32c530 alleen ff het model veranderd naar de c550(heeft 1 usb meer 2 dus, en 550 heeft eth. ingang, ik heb al de goedkoopste , van de goedkoopste van de etc SAMSUNG WIFI STICK mimo. samsung wifi CHINESE CLONE maar even goed..voor 9..negen euro,daar krijg je geen samsung tv adapter voor.Jij hebt B-in dus ook perfect.
mimo miiimoo
hagha stom woord.
CHIque tv , idd jammer dat je niet konweten dat d's nog te nieuw zijn.,kheb eigenlijk de ue32d6700 of 6720 op mijn mentale wenslijstje
Dan was ik voor weken zoet ,
ALLerlei onzin (leuke onzin) opzoeken want die kunnen echt veel, laatst nog een april UPDATE via usb gedaan, toen speelde ie meteen die 2 of 3 MKVs die die niet goed kon lezen wel af, herinnerde me iets waar ik weekje trug aan dacht. ik Zet het wel boven..

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 16 2011 03:34:04:
Oh bytheby! had tussen posts niet eens gelezen ,haha was weer snel snel typen,maaruh ik las het allemaal ff door, ik ga deze week dat chineesje bestellen kan ook eentje voor jouw erbij bestellen, is ook handig als AP/Bg kan als wifi modem fungeren als je em aan pc of lap hangt.

Op de productfotos valt dat echt tegen, is gewoon een huzaren stukje, deze staat op mijn lijst. http://www.werkzeugzentrum.com/samsun...iaRef=ps_8 Angry mijn zus heeft ook D serie onlangs gehaald, zonde maar goed.

d5700 ook haasteen kunstwerk zo strak en mega sleak design,betaal je ook voor haha 800 euro ,die weet nog net hoe die aangaat. Dubbel zuur als ik de amateur gadget hacker daaarzit met gevoel GVD DAT WIL OOK!!!!!!!! excuseer taalgebr. moest het ff kwijt

(2 van me beste vrienden hebben philips plasma en led beide 1200+ voor betaald, vallen echt in het niet niet .en niet ietwat maar heeeeel wat, dus goede aankoop FWJ . uren napluizen ,uitpluizen,das mijn ding helemaal, als iets moet ku Ik zit zelfs te kloetuh aer nix meer is om mee te kloetuh! (maar bricks maken meer kapot dan je lief is,teveel gekloets is nooit iets goeds.Shock

zo . dat lucht op
Gewijzigd door chris5n op 16 juli 2011, 03:34
 
cornfed
Zelf kijken we ook Samsung. Een PS50C550 plasma op de slaapkamer en die bevalt goed.
En een LE46A656 LCD in de woonkamer. Die is al bijna drie jaar oud, maar nog steeds een zeer mooi beeld.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
chris5n
Once you go samsung you never go back.En ze bouwen ook nog eens de grootste schepen ter wereld had ik op discovery gezien,dus als je keer containerschip zoekt weet je waar je moet zijn , ALS IK M DAT GOED HERINNER haha, ik google strax om na te checken , geen spieken
 
FWJ
De beloofde update over het TV internet probleem..
Ben verhuisd naar UPC en het internet op de TV was binnen enkele minuten geregeld. En ook met WPA2 code, dus het argument van tele2 dat de televisie niet met deze beveiligingscode overweg kan, kunnen we bij deze ook naar het land der fabelen verwijzen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 internet op Samsung LED televisie niet aan de praat..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie