obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Port Forward 50Mb Abbo
mastron
Ik heb het 50Mb abonnement samen met het Comtrend modem.

Nu probeer ik al een half jaar lang om een port te forwarden naar mijn NAS. Virtual server en DMZ al meerder malen geprobeerd. Ik heb me goed ingelezen en heb ontdekt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Nu heb ik ook al een nieuwe modem gekregen maar niks mag helpen.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat het niet aan het modem of mijn netwerk ligt maar ergens aan de centrale of tele2. Alles wat ik ook probeer niks werkt.

Iemand hier die er ervaring mee heeft en een oplossing voor heeft?

mvg,
Niel
 
KL643
Het zou gewoon moeten werken, Heb zelf een Qnap nas en verschillende poorten open staan om hem te bereiken (ftp/ssh etc). Nas moet je een vast ip geven en daarna in de virtual server de poorten invullen met het vaste ip adres van je nas.
 
mastron
Dat denk ik dus ook de hele tijd. Ik stel alles goed in, dat weet ik onderhand zeker.

Kan het dus aan het modem/ de centrale of tele2 liggen?
 
cornfed
Al je poorten zitten dicht, dus je port forward werkt inderdaad niet.

Dan altijd back to basics.

Reset de Comtrend naar fabrieksinstellingen. Wel even alle instellingen opschrijven!
Geef een pc in je netwerk een statisch ip adres.
Open een poort via Virtual Servers naar die pc toe. Welke poort maakt niets uit bv. poort 1234
Installeer op die bewuste pc het programma Open Port check. -> http://portforward.com/help/portcheck...tcheck.htm
Wel oppassen tijdens de installatie! Dat je alle overige "malware" uitvinkt!

Test dan via het programma de poort die je ingesteld hebt in de Comtrend.
Open Port Ceck stuurt daadwerkelijk een pakketje door de router naar de server en vice versa.
Dan weet je 100% zeker of de Comtrend correct de poort openmaakt of niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wiebe
Beste mastron, beste cornfed,

Ook mij lukt het niet om de poorten open te krijgen op de CT-6373. Ik probeer de hele dag al mijn nieuwe Synology DS110J NAS te benaderen vanaf het internet (mbv mijn telefoon over 3G). Bij het testen of de poorten openstonden bleek inderdaad dat deze gesloten waren. Blijkbaar vul ik het verkeerd in in het menu?
1qlw87

Is er iets fout aan bovenstaande? Alvast hartelijk bedankt, ik kom er namelijk echt niet meer uit...
 
KL643
Zo werkt het bij mij: Ad virtual server (vink Custom server aan en geef er een naam aan) server IP het adres van je NAS. Voer de poort in (in mijn geval gebruik ik alternatieve poorten voor de standaard ssh en ftp). Aleen de eerste 2 kolommen vul je in (External port start en External port End) en dan save/apply. Nu zou het moeten werken.
 
cornfed
@ Wiebe

Waarom doe je poort 5000 remappen naar poort 5001?
Weet je zeker dat je NAS ip adres 192.168.1.16 heeft?

Bij consoles of NAS die op een veilig systeem baseren zoals bijvoorbeeld Linux,
kan je het beste je NAS in de DMZ Host zetten van de Comtrend.
Dat werkt vaak eenvoudiger.

Voor pc's zou ik voorzichtiger zijn en uitsluitend Virtual Servers of Port Triggering gebruiken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mastron
Als ik een poort openzet en dan check via canyouseemee.org dan zeg deze netjes:

Success: I can see your service on 82.xxx.xxx.xxx on port (9090)
Your ISP is not blocking port 9090

Dus waarom kom ik dan niet verder. Zelf DMZ werkt niet ...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 27 2011 14:41:39:
Hmmm .. net een apart telefoon gesprek met tele2 achter de rug. Nogmaals een poging gedaan om geholpen te worden maar ze mogen/willen mij niet helpen omdat de functie niet wordt ondersteunt, al is het wel in het modem aanwezig.

Denk dat ik maar eens naar een andere aanbieder ga kijken ...

*** Mod Edit: Je WAN ip adres moet je nooit openbaar maken op het internet. ***
Gewijzigd door cornfed op 27 juni 2011, 15:15
 
cornfed
Poort 9090 staat momenteel bij jou dicht.

Heb je eens de suggestie uit bericht #4 uitgeprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
shingeri
Hallo mensen,

Ook ik heb van alles al geprobeerd, maar het lukt mij gewoon niet. Ik ben geen computer(leek) op dit gebied dus ik weet wel wat ik allemaal doe.

De functies van een comtrend zijn heeel erg beperkt wat ik opzich wel jammer vond, maar portforwarden lijkt wel niet te worden doorgevoerd in de router dan. Wat ik ook geprobeerd heb is een telnet verbinding er mee te maken om misschien erachter te komen wat er binnen de router allemaal gebeurd, maar de verbinding wordt beëindigd.

Ik heb zelf ook een NAS, deze heb ik zelf aangepast en Linux Ubuntu server geïnstalleerd. Maar ook DMZ, porttriggering en portforwarding lukt niet hiernaar toe te verwijzen.

Telnet output:

telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host.


De router beweerde bij portforwarding van SSH (22) dat die door de router in gebruik was. Dit is de output van een poging om SSH verbinding te maken.


ssh 192.168.1.1
ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forward 50Mb Abbo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox op 50MB VDSL Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 13 18 okt 2016
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
Port forwording Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 apr 2013
DV-2051 port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 22 feb 2013
port forwarden in router Algemeen : 2 15 feb 2013
Advertentie