obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Nas extern benaderen
Auke
Ik heb een NAS aangeschaft en in mijn netwerk opgenomen. Alles is prima bereikbaar binnen mijn eigen netwerk ook FTP. Nu wil ikmijn NAS kunnen benaderen via internet (ftp). Hiervoor moet ik poorten open zetten. Volgens portforwarding.com alles doorlopen en ingesteld. Ik krijg de poorten niet open. (gestest met www.yougetsignal.com) Ik heb tele2 gebeld of er misschien iets is met mijn modem, maar dat was niet het geval. Hij kon zien dat ik de poort had geopend.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat mijn poorten niet worden geopend? Als ik mijn NAS wil bereiken, dan is mijn adres toch gewoon ftp://87.xxx.xx.xx:poort?
Gewijzigd door cornfed op 29 augustus 2011, 16:16
 
kobus1960
Even geduld, onze Goeroe op dat gebied, Cornfed, komt je helpen.
Hoe laat weet ik niet, maar hij komt. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Guru? Dat wekt verwachtingen.
Dan kan ik maar beter mijn best doen..Pfft

Je wan ip adres gebruiken om je FTP server te bereiken is correct.
Hou wel rekening met het feit dat je op je eigen verbinding (thuis) via het WAN ip adres, je server niet kan bereiken.
Je moet dus altijd via een andere verbinding testen of via een proxy gaan werken.

Als je vanmiddag/vanavond hier inlogt op het forum, zie ik je WAN ip adres thuis en dan test ik hem eens van mijn kant.

P.S.
Veel netwerken bij werkgevers, houden FTP en dergelijke tegen.
Houd daar rekening mee.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Auke
Ik test via mijn telefoon, g3, en ik test via poorten oesters op internet.
Maar goed ik zal vanavond even inloggen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 29 2011 18:25:56:
Zo ik ben thuis..... is dit voldoende om mijn wan ip adres te zien?
Gewijzigd door Auke op 29 augustus 2011, 18:25
 
cornfed
Ja, ik kan je Tele2 ip adres zien. Met je Getronics adres kon ik niks aanvangen.

Maar er zijn geen poorten open.
Ik krijg geen reactie.

Heb je het correcte ip adres van je NAS geforward?
Als de instellingen op DHCP of auto staan, kan dat na een router herstart soms veranderen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Auke
Ik zal de stappen laten zien die ik heb gedaan:

Router davolink:
Advanced setup -> NAT -> Virtual servers ->
Server Name - Seagate
External Port - 8099
Start External - 8099
Port End - 8099
Protocol - TCP/UDP
Internal Port Start - 8099
Internal Port End - 8099
Server IP Address - 192.168.1.11

Porttriggering en DMZ Host heb ik leeg gelaten.

NAS:
Vast IP adres 192.168.1.11

Met de instellingen van de router zou je toch al moeten kunnen zien dat de poort open staat? Dat de Nas nog niet bereikbaar is zou dan aan de Nas instellingen kunnen liggen. Mijn doel nu is om een poort in mijn router open te krijgen, daarna zie ik wel verder. Lijkt net of mijn router niet goed werkt. Ik heb hem ook al een aantalkeer gereset.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen..............
 
cornfed
Welke WAN ip adres heb je? 87.xxx of 83.xxx?
Je was zonet met een ander ip adres hier aanwezig dan in bericht #4.
Anders kan me het WAN ip adres ook via een PB aan mij doorgeven.

In ieder geval is op beide WAN adressen niets te zien.
Als je NAS niet correct staat ingesteld, kan dat al de reden zijn waarom het niet werkt.
Een open poort kan je alleen detecteren als daarachter er ook een dienst draait, die antwoord kan geven.
Je moet dus ervoor zorgen dat alles correct staat ingesteld.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Auke
Dan zal het ongetwijfeld liggen aan de instellingen in mijn NAS. Ik weet niet precies hoe ik hem in moet stellen. De NAS werkt intern prima. Ik kan zowel met mijn laptop als met mijn telefoon de NAS via FTP benaderen. Ik heb bijlage toegevoegd, zodat je kunt zien welke instellingen er nog mogelijk zijn. Als hier niets bijzonders in zit, dan ga ik morgen eerst de NAS eens terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan maar uitproberen..............
Auke voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
Ik zie ook niet direct iets raars in de instellingen.

Waarom kies je voor poort 8099? Nogal ongewone poort.

Als alternatief kan je misschien beter je NAS in de DMZ Host neerzetten.
Dan wis je alle instellingen in Virtual Servers en vul je het ip adres van de NAS (192.168.1.11) in bij Server address. Klik op Save/Aply en klaar ben je.

Zorg er wel voor dat je NAS beschikt over een beveiligde login.
Want anders is het open huis bij je...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Auke
Vanochtend maar meteen even alles verwijderd uit mijn virtuele servers en het ip adres van mij nas toegevoegd aan de dmz host......0 resultaat.

Kan het zijn dat mijn router niet goed functioneert? Kan ik dat ook testen? Ik heb het gevoel dat er een bug in de software zit.

Ik heb overigens gekozen voor 8099, omdat deze valt in de range van 8000-8099, zoals mijn nas aangeeft. Volgens mijn router werd poort 21 gebruikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nas extern benaderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort open zetten voor camera voor extern erop te kijken Algemeen : 6 23 jan 2013
Kan mijn webmail niet benaderen Algemeen : 2 10 nov 2012
pop3.versatel.nl niet te benaderen met telefoon Storing : 5 18 aug 2012
Benaderen IMAC/Time Capsule achter Davolink Router/modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 10 28 feb 2012
Benaderen IMAC/Time Capsule achter Davolink Router/modem Helpdesk : 1 28 feb 2012
Advertentie