obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Decoder aansluit probleem
Booster
Beste,

Ik heb diverse problemen met het aansluiten van de digitale decoder, de versie zonder hard disk en met dat blauwe lampje.

1.
Ik heb een nieuwe Samsung LED tv gekocht en aangesloten op de decoder met de scart aansluiting. Daarna de zenders automatisch laten kiezen. Resultaat: "Zwak of geen signaal". Werkt dus niet.

Vervolgens de decoder met de HDMI uitgang aangesloten op een HDMI ingang van de tv. Daarna de zenders automatisch laten kiezen. Resultaat: "Zwak of geen signaal". Werkt dus niet.

Op dat moment de HDMI kabel losgemaakt van de TV en de Scart van de decoder weer aangesloten op de tv: resultaat: Ned 1 doet het. Als ik vervolgens naar een ander kanaal doorklik heeft hij geen signaal meer, ook Ned 1 is niet meer beschikbaar.komt door"Zwak of geen signaal"

Weet iemand wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het gaat werken?

2.
Tevens heb ik een Home cinema set. Ook deze heb ik nog nooit op juiste wijze kunnen aansluiten. Het geluid van de tv krijg ik niet over de cinema set. Heeft iemand een oplossing?

3.
Als laatste nog een vraag over de radiofunctie. Tot nog toe kan ik alleen naar de radio luisteren door de tv aan te doen en met de tv aan radio te luisteren. Ik wil graag het signaal via de audio apparatuur en niet via de tv. Ook hiervoor zoek ik een oplossing.

Alvast dank voor hulp,
Jeroen
 
cornfed
Als mijn vermoedens correct zijn, laat je de tv steeds naar de kanalen zoeken via zijn eigen tuner.
Dat is niet mogelijk met de decoder.
Je moet de TV zelfstandig op de HDMI ingang instellen en dan via de decoder de zenders kiezen.
Alleen de decoder kan de zenders ontvangen.
Een bijzonderheid is SCART. Als je die aansluit gaat de TV automatisch over op het signaal van de decoder.
Bij de meeste TV's gebeurt dan niet met HDMI. Dat moet je met de hand omzetten.

Je audioapparatuur aansluiten is op zich niet zo moeilijk.
Er is een topic specifiek daarover: Zo sluit je de Amino Decoder aan op je versterker/receiver
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed
NVT.
Gewijzigd door cornfed op 21 april 2012, 11:49
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bill
Was een spammer al verwijderd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
Ha, ha... Had het nog niet eens in de gaten...Grin
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Decoder aansluit probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Comtrend Tele2 modem Probleem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 dec 2012
Advertentie