obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Probleem met benaderen Synology NAS vanaf extern netwerk
Rossdale
Ik heb al even rondgekeken en zie dat er al een aantal topics waren over het niet kunnen bereiken van een NAS die achter een DV 201AMR router hangen, maar mijn probleem is net iets anders dan wat ik tot nu ben tegengekomen. Ik snap het zelf niet meer, dus hopelijk is er hier iemand die mij zou kunnen helpen aangezien niemand van Synology mijn probleem weet op te lossen.

Ik heb vorige week een Synology DS211j NAS gekocht en aangesloten op mijn thuisnetwerk. Ik heb thuis een Tele 2 internet + tv + bellen abonnement en een bijbehorende Davolink router (DV 201AMR).

Op de Synology heb ik tijdens het instellen de standaard gateway ingesteld op mijn router (192.168.1.1) en op de router zelf heb ik alle door Synology benodigde poorten geforward naar de NAS. Daarnaast heb ik een accountje aangemaakt bij no-ip.com (DDNS) zodat ik vanaf mijn werk gemakkelijk in zou kunnen loggen op mijn NAS.

Toen ik dat had gedaan probeerde ik via de webbrowser in te loggen via http://xxxxx.redirectme.net (mijn DDNS) op mijn NAS, maar toen werd de inlogpagina van mijn router geopend (alsof de poorten niet werden doorgestuurd). Ik zag uit andere topics dat dit een standaard issue van Davolink routers blijkt te zijn waarbij je niet vanaf je eigen netwerk op de NAS kunt inloggen wanneer ik dat via de redirect probeer te doen.

Echter vanaf mijn werk kan ik ook niet op de NAS komen. Geen enkele pagina opent, ook niet wanneer ik het adres + een poort intyp, bijvoorbeeld: http://xxxxx.redirectme.net:5000 (Beheerpagina van de NAS)

Ik heb toen besloten om de DMZ-functie van de Davolink router te gebruiken om alle poorten te forwarden naar de NAS. (Al heb ik ook een Xbox360 direct op de Davolink aangesloten waarvan ik de benodigde poorten, behalve poort 80, naartoe heb geforward) Dit bleek echter geen effect te hebben, want ik kan nog steeds niet inloggen op mijn NAS vanaf mijn werk, maar ook niet vanaf andere netwerken of via een proxy. Het lukt overigens ook niet om direct contact te leggen met de NAS als ik het WAN-ip van mijn netwerk thuis gebruik. Dat de fout bij de DDNS/redirect ligt is dus ook niet aannemelijk.

Ik heb echter op mijn adroid telefoon een applicatie genaamd Synodroid geinstalleerd (zodat je torrents/nzb's kunt inladen in de NAS) en hier het adres van de redirect ingevoerd (http://mijnddnsnaam.redirectme.net) en poort 5000... en via Synodroid kan ik wel gewoon op mijn NAS inloggen. Ook via de webbrowser van mijn gsm is de NAS gewoon te bereiken. (Kortom de Davolink stuurt dus wel gewoon al het verkeer door richting de NAS.

Echter via een gewone PC lukt dit niet (ik heb het ook zoals ik al zei via andere netwerken geprobeerd, vanaf mijn vriendin thuis, vanaf een vriend). Ik snap echt niet meer waar het probleem kan zitten... de NAS is dus blijkbaar wel gewoon open voor verkeer van buitenaf, de poorten zijn geforward en er worden volgens mij geen IP's geblockt door de NAS dmv een filter of iets dergelijks...

Ik las ergens (ben helaas het webadres kwijt) dat de Davolink een 3G verbinding sowieso doorstuurt en helemaal niet kijkt naar poorten? Ik weet niet of dat klopt?

Hebben jullie misschien een idee wat ik zou kunnen doen? Volgens mij ligt het probleem namelijk bij de router en niet de NAS.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 31 2011 12:34:32:
Ik heb overigens net even geprobeerd of ik verbinding krijg als ik via de browser op mijn GSM, mijn thuis IP adres intyp (niet het 192.168.1.x IP, maar het WAN 87.xx.xx.xx) adres maar hiermee krijg ik geen verbinding.
Gewijzigd door Rossdale op 31 augustus 2011, 12:34
 
cornfed
Ik kan je wel via FTP bereiken op je WAN ip adres. (80.101.xxx.xxx)
Verder staan poort 443 en 5060 open.

Op 5060 zie ik een Fritzbox antwoorden, heb je die?
Dan moet je meer en preciezer uitleggen hoe je interne netwerk eruit ziet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Rossdale
Hallo cornfed,

Bedankt dat je me wil helpen, alleen ping je op dit moment het netwerk van mijn werk Wink

Ik zet mijn WAN liever niet hier openlijk op het forum, ik stuur je wel even een PB. Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 31 2011 15:22:41:
Ik heb de Davolink zo in gebruik:

Ik heb 1 Xbox 360 direct aangesloten op de Davolink (poort 3 geloof ik), de andere beschikbare poort gebruik ik voor de PC en de NAS die boven staan.

Ik heb een kabel van de Davolink die naar boven loopt, die ik daar via een switch split naar de PC en de NAS.

Ik heb verder nog een tweede Xbox 360 en een laptop, maar die maken draadloos contact met de router.
Gewijzigd door Rossdale op 31 augustus 2011, 15:22
 
cornfed
Heel verstandig dat je WAN ip adres niet openbaar maakt.
Want er zijn op je echte WAN ip adres heel veel poorten open!

22
515
548
631
873
1000
1337
5000
5432
7000
7500
8081
8895
9999

Je nas doet het perfect volgens mij.
Op 8081 zie ik Sickbeard...Op 7000 is er een login van je NAS bv.
Gewijzigd door cornfed op 31 augustus 2011, 15:34
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Rossdale
Dat kan kloppen,

1337, 1000, 7500 en 9999 heb ik zelf aangemaakt (externe poorten die intern naar poort 80, 5000 en 7000 wijzen) als test om te kijken of ik de NAS dan wel kon bereiken.

Verder heb ik de NAS nu als DMZ host ingesteld, en de meeste van die andere poorten zijn poorten die de NAS gebruikt.
 
cornfed
Dan werken de Davolink en NAS prima samen.

Veel netwerken bij werkgevers blokkeren standaard veel poorten.
Misschien is dat de reden dat je geen verbinding krijgt op je werk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Rossdale
Je kunt wel op de NAS komen met http://87.xx.xx.xx:7000?

Gebruik je een bepaald programma of kun je het gewoon bereiken via je internetbrowser?
 
cornfed
Poort 7000 werkt prima op mijn Browser (Firefox).
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Rossdale

Quote

Dan werken de Davolink en NAS prima samen.

Veel netwerken bij werkgevers blokkeren standaard veel poorten.
Misschien is dat de reden dat je geen verbinding krijgt op je werk.
--------------------------------------------------------------------------------


Ik heb dit probleem echter niet alleen vanaf mijn werk, maar dus ook als ik thuis via een proxy de NAS probeer te benaderen en ook vanaf mijn vriendin thuis werkt het niet...
 
cornfed
Dat kan heel veel oorzaken hebben.

Sommige browsers blokkeren ongebruikelijk verkeer.
Er kan beveiligingssoftware draaien op die pc die het verkeer blokkeren.

Als ik je NAS kan zien, dan werkt het ook.
Ik zit zelf op een ander netwerk (Telfort).
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met benaderen Synology NAS vanaf extern netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 22 apr 2016
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 21 feb 2014
Advertentie