obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Macbook kan geen draadloze verbinding krijgen met CT-6373 modem
joop hoop
Hallo allemaal,
Ik heb een beetje een vreemd probleem.
Macbook net opnieuw geinstalleerd, dus schoner kan niet.
Wireless op de Macbook werkt (getest met 2 andere draadloze verbindingen (G en N)
Modem wireless werkt ook (getest met een pc met D-link usb adapter)
Maar de macbook kan geen (wireless) verbinding maken met de CT-6373, bekabeld is er niets aan de hand natuurlijk.

Ik dacht eerst heel even dat het aan de beveiliging lag, dus die omlaag gegooid, geen resultaat.
Ook SSID en password veranderd voor de zekerheid, ook geen resultaat.
De melding als ik probeer te connecten: "Connecting to network..." en 3 tellen later "Connection timeout"

Echt heel veel kan je als normale user niet instellen op de modem, dus iemand anders nog ideeën?

Dus moet ik Tele 2 even bellen wat het kan zijn (heb geen zin in een hoge telefoonrekening).
Of moet ik uitzoeken hoe ik als admin in mn router kan om daar eens wat instellingen te bekijken/wijzigen?

Thnx alvast voor de input.

p.s. het is een Macbook4,1 met een onboard Airport Extreme - Broadcom BCM43xx 1.0 (5.10.131.42.4)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 09 2011 19:32:37:
Ik dacht zeker te weten dat ik deze in het 50Mb/s onderdeel had geplaatst. Kan die verplaatst worden omdat het om de CT-6373 modem gaat, of kan die hier blijven staan?
Gewijzigd door joop hoop op 09 september 2011, 19:32
 
cornfed
Probeer eerst te verbinden zonder een beveiliging.
Dus een open verbinding en MAC filter moet uit staan.

Check of de MAC nu wel kan verbinden.

P.S.
Topic verplaatst..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joop hoop
Hmmm, nog nooit meegemaakt, maar goed het werkt... Grin

Eerst getest of het probleem er nog steeds was (je weet maar nooit), maar het was er nog. Vervolgens de authenticatie uit gezet zoals @cornfed adviseerde.
En nu kan ik wel verbinding maken, met wat ik ook instel (dus ook WPA2-PSK TKIP+AES).

Bij deze kudos voor @cornfed

Klein puntje om op te letten voor de lezers. Zorg dat je het netwerk weggooit uit je netwerkenlijst zodra je de beveiliging veranderd. In sommige gevallen is opnieuw opstarten ook nog noodzakelijk.

(voor OSX geld: open network preferences -> advanced -> klik op het netwerk en daarna op het minnetje -> OK -> apply -> reboot -> try again)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 10 2011 17:33:14:
Wat wel nog erg vervelend is, is dat het soms lang duurt (1minuut+) voordat ik echt een pagina kan openen (ook pingen lukt niet in die periode terwijl ik wel een ip-adres heb gekregen). Na deze tijd kan ik wel internetten en pingen en lijkt er niets aan de hand (op de snelheid na).
Maar wat ik uit andere topics had begrepen is dat het niet echt een top wireless apparaatje is, dus 10Mb/s vind ik voldoende. Downloaden heb ik toch een vaste pc voor (welke 39Mb/s haalt).
Gewijzigd door joop hoop op 10 september 2011, 17:33
 
kobus1960
Tip, en raar, maar van een geleerde, ik pas het altijd toe.
Probeer eens een WiFi wachtwoord van 13 tekens.

O, Die geleerde ben ik niet!! Pfft
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Macbook kan geen draadloze verbinding krijgen met CT-6373 modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie