obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
"geopende" port 23 of Bridge mode (Davolink)
fbcv
Kan iemand mij op weg helpen met eerst het maken van een juiste keuze voor installatie Synology NAS?
Voor installeren moet de "Telnet" port 23 worden open gezet. Om verder te kunnen heb je dan (bij mijn weten) dan 2 mogelijkheden:
# De Davolink (DV-201AMR) "bewerken" om port 23 open te krijgen
# De Davolink (DV-201AMR) in bridge mode krijgen en met een extra router aan de slag

Tele2(/Versatel) ondersteund beide mogelijkheden niet.

Op het forum vind ik wel e.e.a. terug om port 23 open te krijgen, echter waren daar wel
wat problemen met de telefoon aansluiting.

Wat zou de beste weg zijn voor een niet-super IT crack?
Frown
 
plizz
Je kan wel poort 23 gebruiken voor telnet, maar de davolink maakt het naar een andere poort in virtuel server.
Waarom Telnet gebruiken i.p.v. SSH. Met Telnet gaat je username en password in plain text door het internet en bij SSH is je username en wachtwoord versleuteld. Dus bij Telnet kan iemand meelezen wat je username en password is van je NAS. Ik vind het beter dat je SSH gebruikt i.p.v. Telnet, tenzij je NAS het niet ondersteunt.
 
fbcv
Tijdens de setup van de NAS kreeg ik de foutmelding dat de installatie niet verder kon. Daarin wordt aangegeven dat in de router port 23 opengezet dient te worden. Nu heb ik via een work-around de NAS rechtstreeks aan de PC gekoppeld en voor elkaar gekregen de set-up te voltooien.
Ik kan me echter wel voorstellen dat als je je data straks extern wil benaderen via Internet dat ik problemen krijg met de router.
Aangezien ik geen crack ben zal ik eea moeten nalezen en kijken of er een
een andere mogelijkheid is de NAS via de Davolink router te benaderen. De port 23 geeft wel "veiligheids issue".
Frown
 
plizz
Je kan via Disk Station Manager software van Synology onder het folder Network Services -> Terminal: enable SSH aanvinken en Telenet niet. Daarna poort 22 open in de Davolink .
Op het forum staat genoeg topics hoe je poorten kan openen in de Davolink.
 
fbcv
Thx Plizz,
Nadat ik alle volumes en diskstations heb aangemaakt ga ik is surfen binnen
de T2 site. Ik neem aan dat dit met behoudt van telefonie is, ik kwam nml wat trail & error werk tegen op de site waarbij de toegang werkte, maar dan de telefonie er uit lag.Smile
 
plizz
Graag gedaan.
Hmm, telefoon eruit? Ik had alleen internet van Tele2 dus ik weet niet of het open van poorten invloed heeft op telefonie. Misschien dat een gebruiker op het forum het wel of anders onze bekende admins.
 
kobus1960
De goeroe op dit gebied is Cornfed, die komt vanzelf langs.
Even geduld hebben. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
joop hoop
Voor bridged mode zou ik even dit topic bekijken (naar het antwoord van supreme

http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1987&rowstart=30
 
cornfed
@ Joop Hoop

Dat topic gaat over de Comtrend. TS heeft een Davolink.
Die kan je niet in bridge modus zetten.

@ fbcv

De optie bridge is niet mogelijk met de Davolink.
Het beste is om je NAS een statisch ip adres te geven, 192.168.1.100 bv.
En dan je NAS in de DMZ Host te zetten van de Davolink.
Als je NAS correct hebt beveiligd (login) is dat een prima optie om de poorten te openen.

Telefonie is niet verbonden met je netwerk.
Als dat uitvalt is er iets mis. Dat kan van alles zijn.
Hoe ziet je netwerk EN aansluiting eruit?
Gewijzigd door cornfed op 12 september 2011, 14:48
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
fbcv
Thx voor jullie input.
Ik ga mij eerstmaar is richten op de verdere inrichting van mijn interen netwerk en daarna weer even verder speuren voor de optie van de NAS in de DMZ Host te zetten van de Davolink.
grtz.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '"geopende" port 23 of Bridge mode (Davolink)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie