obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Eigen modem met iTV
snh
Hoi!,

Ik ben van plan om na een jaar opnieuw klant te worden bij Tele2 omdat op de woning die ik ga betrekken niet veel meer keus is qua providers.

Wat ik dus zeker niet wil is de Davolink, dus ik zit te denken om een modem te nemen zoals de FritzBox 7390, en ik wil daar ook iTV op gebruiken. En dan zo voip via Voipbuster laten lopen.

Ik ben het draadje om de inloggegevens van de davolink te krijgen voor het Tele2 netwerk al tegen gekomen, maar ik kan nergens vinden welke VLAN's Tele2 gebruikt voor televisie... Iemand enig idee?

Thx Smile
 
plizz
Helaas is het niet mogelijk om met je eigen modem i.c.m. iTV. Anders was het draadje " Davolink router vervangen" al upgedate met de gegevens.
Bij VDSL(2) en glasvezel gebruiken ze pas VLAN nummers voor telefoon, iTV en internet, bij ADSL niet. Dus je moet hun Davolink blijven gebruiken.
 
snh
Vreemd.. Ik dacht dat ze toch echt net als KPN ook VLAN's op ADSL2+ gebruikten.. Weet je toevallig wat voor protocol zij dan gebruiken op ADSL2+?
 
plizz
Sorry, was vergeten ADSL2+ tussen het rijtje te zetten. Bij ADSL2+ gebruiken ze ook VLAN's voor IPTV. KPN en TELE2 gebruiken allebei andere encapsulation voor ADSL2+.
 
cornfed
Je kan geen tv van Tele2 kijken via je eigen modem/router.
Je zit dan altijd vast aan de Davolink/Comtrend.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
snh
@Cornfred

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Wanneer Tele2 Vlans gebruikt voor zijn TV dienst wat zeer waarschijnlijk is kan ik gewoon op een Vlan ondersteunende ADSL router een verbinding openzetten..

Het enige probleem/vraag is, is wat voor Vlan ID hun voor de TV-dienst gebruiken..
 
cornfed
Voor zover ik weet heeft nog nooit iemand tv gekeken via zijn eigen modem/router.
Dat is ook de reden waarom niemand de VLanid's weet.

Maar kijk eens hier in dit oude topic: http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1221330
Het is het enige topic die ik ken die zich specifiek bezig houdt met tv van Tele2 op andere hardware.
Misschien heb je er iets aan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen modem met iTV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
mailmap op eigen harddisk Algemeen : 5 24 jan 2016
Advertentie