obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Geen internet op iomega home media harddrive
Lexus
Goedemiddag,

Wie zou mij kunnen helpen met het juist configureren van mijn modem om de Iomega home media network cloud edition een internetverbinding te laten krijgen (voor het opzetten van een cloud). Ik kan de Iomega wel bereiken en zien vanaf mijn eigen laptop, maar ik blijf de melding "The device is unable to acquire your external IP address" krijgen.

Het IP adres van de Iomega in de DMZ-host invoeren (zoals eerder op dit forum vermeld) blijkt niet te werken.
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar wat.
Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat de juiste methode is?

Groeten Alex
 
cornfed
Hoe heb je NAS aangesloten? via WIFI of netwerkkabel? Welke LAN poort op de router gebruik je?
Gebruik je een statisch ip adres voor je NAS? En zo ja, welke?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
De NAS zit aangesloten op de LAN3 poort van het modem.
Het statische IP adres is 192.168.1.116.
 
cornfed
Op je internet ip adres zie ik je Outlook Exchange verschijnen.
Volgens mij werkt DMZ prima.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
Dat was het ip van mijn werk denk ik. Zit nu thuis en heb een personal cloud geprobeerd via andere pc en het modem van mijn buurman. Maar het werkte niet. Nu krijg ik een melding dat mijn cloud op 192.168.1.6 zit.
 
cornfed
Ik zie "Homepage Alex". Is dat je netwerkschijf?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
Ja dat is mijn netwerkschijf. Heb ook sinds gister dat de melding "The device is unable to acquire your external IP address" niet meer. Hier staat nu dat alles perfect werkt. Echter op de remote acces pagina van de Iomega staat nog wel dat er een router probleem is, moet ik een DNS server maken/instellen om gebruik te maken van de personal cloud? Op wat voor manier kom jij dan op mijn homepage? Dan kan ik dat ook eens proberen.
 
cornfed
Als jij inlogt, zie ik je WAN ip adres. Zo test ik ook je verbinding.

Jij moet altijd via een andere verbinding werken of via een internet proxy.
Dan surf je naar je eigen internet ip adres.

Momenteel krijgt ik een time-out op je verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
Heb nu opeens een ander ip adres staan bij de NAS. Hoe moet ik hem een vast ip geven?
 
cornfed
Dat moet je instellen bij de netwerkinstellingen van je NAS of met de configuratiesoftware die
je gekregen hebt bij je NAS.

In de router zelf kan dat helaas niet.

Geef je router een hoog ip adres. Dan heb je geen last van de DHCP server die een gebruikt ip adres wil uitdelen.
Zoiets als:
IP adres 192.168.1.100
Subnetmasker 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet op iomega home media harddrive', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie