obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Sommige sites laden niet meer (ergens ander wel)
deuxani
Ik heb sinds 2 à 3 weken last van het feit dat bepaalde sites thuis op mijn Tele2 netwerk niet meer laden. Ik heb een Tele2 TV, Internet en Bellen pakket (volledig standaard, dus zonder eigen router of dergelijke) en heb het al op meerdere manieren getest.

Een voorbeeld is mijn favoriete filmblog: http://www.firstshowing.net Als ik deze op mijn thuisnetwerk bekijk dan laadt de pagina of niet of heel erg traag zonder de images te laden. Dit gebeurd op mijn laptop (wireless), desktop (wired direct in de Tele2 modem), iPhone en iPad (wireless). Op mijn werk, bij vrienden en familie thuis en als ik de site thuis laad via het mobiele netwerk (via de iPhone of de iPhone gebruikend als modem) dan werkt de site perfect.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? En werkt bijvoorbeeld deze site bij andere Tele2 gebruikers ook niet? Ik heb de modem al meerdere keren gereset (lang van het stroom af).
 
kobus1960
Ik lees net (google is m'n vriend) dat dit een specifiek Tele2 probleem is.
Je bent niet de enige, het is bij Tele2 bekend, maar zoals je inmiddels wel
weet, Tele2 is een kaartenhuis, en er ontbreken een paar. Geld staat bij
Tele2 voorop tegenwoordig, de consument moet een paar passen retour.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Bill

Quote

deuxani schreef:

En werkt bijvoorbeeld deze site bij andere Tele2 gebruikers ook niet? Ik heb de modem al meerdere keren gereset (lang van het stroom af).


Het zou me niets verbazen als Tele2 bewust deze site de nek om wil draaien, per slot van rekening zijn we onafhankelijk en laten we stevige kritiek horen. Maar heb je al eens andere dns servers geprobeerd?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Gaat hier om http://www.firstshowing.net beste Bill.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
deuxani
Bedankt voor je reactie! Jaa erg spijtig is dit, naast de maximale snelheid van 8Mbps die ik haal, het halveren van die snelheid als de TV aanstaat en het stotterende beeld na 11 uur savonds, begint dit een beetje de druppel te worden. Nou is een filmblog nog wel te overzien (ook al vind ik het heel jammer), maar straks gebeurd dit dus met een echt belangrijke website. Zonde dat er nog steeds geen oplossing voor is dus Sad
 
kobus1960
Een andere provider, een kabelaar bijvoorbeeld.
Tele2 is niet van zins dit soort problemen op te
lossen, dat loop nl. nogal in de papieren en het
moederbedrijf Tele2 Zweden, heeft andere be-
langen vrees ik. Tenzij je binnen de kilometer
van een wijkcentrale woont is fatsoenlijk DSL
mogelijk, alles wat je verder zit knalt het omlaag.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
deuxani
Dat is inderdaad waar ik wel aan zit te denken ja. Ik zal eens bij de buren vragen of bij hun UPC snel is en of alle tv kanalen wel werken (mijn vriendin heeft UPC en zij kan Veronica en Comedy Central gewoon niet ontvangen...... we wonen allebei in Amsterdam).

Ik heb overigens gesproken met de klantenservice en die geven aan dat de sites bij hun wel laden en dat zij (natuurlijk) ook op het Tele2 netwerk zitten. Zij hebben er echter geen verklaring voor. Daarnaast werd er aangegeven dat het probleem bij hun niet bekend was, dus als dit vaker wordt benoemd, dan zal er uiteindelijk misschien wel echt actie op ondernomen worden (of niet dus zoals jij zegt).

Zou het aan de modem kunnen liggen? Ik heb een Davolink DV-2020. En is het niet toevallig dat het in ieder geval 2 filmblogs betreft (www.slashfilm.com werkt ook niet)?
 
cornfed
Probeer eens die sites te bereiken via een proxy.
Bijvoorbeeld: surfert.nl

Werkt dat wel bij jou?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Dat zou toch wat zijn als dat wel werkt.
Dan behandeld Tele2 zijn klanten als
een soort scholieren of á lá Clickweb.
Of men is bang de streamers de snel-
heid van het net in laten zakken.
Alle drie te triest voor een provider.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
deuxani
Jaa, via surfert.nl werkt het perfect! Dan laadt de site meteen en zonder problemen. Dit is in ieder geval een mooie tussenoplossing. Bedankt cornfed!

In ieder geval maakt dit heel erg duidelijk dat er iets bij Tele2 mis gaat.... nou nog een oplossing van hun kant. Blijft apart....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sommige sites laden niet meer (ergens ander wel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie