obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Wel lokale verbinding, geen internet
BiYaY
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van het Tele2 Internet, bellen en TV pakket (tot 50Mb/s) dat ik onlangs heb besteld. Nu heb ik alles volgens het boekje gevolgd maar werkt het nog niet helemaal. Het VDSL-lampje op het modem brand gewoon wat zou moeten betekenen volgens Tele2 dat de verbinding werkt. Als ik ook inlog op het modem zelf en daar bij de status van de verbinding kijk staat er dat deze "UP" is (in groene letters). Zou dus goed moeten zijn. Heb ook de instellingen gecontroleerd bij TCP en staat ook allemaal zoals het volgens de handleiding hoort, namelijk automatisch ip-adres ophalen.

Zowel via LAN als draadloos krijg ik de melding dat er een lokale verbinding is. Ook via problemen oplossen geprobeerd dit op te lossen maar deze geeft geen oplossingen aan. Ik gebruik Windows Vista.

Ik heb het ook via de wifi van mijn mobiele telefoon getest maar waarschijnlijk zelfde probleem. Hij ziet het netwerk wel en verbindt zich er ook mee maar internetten is niet mogelijk.

Zie nog bijlagen mochten jullie daar wat aan hebben. Ik hoop dat jullie een idee hebben hoe ik dit kan oplossen. Mochten jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Gr.
BiYaY
BiYaY voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
Wat is je geplande aansluitdatum?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BiYaY
Dat was 2 november jongstleden en de verbindingsstatus is volgens Mijn tele2 "actief". (Aansluiting duurde zo lang omdat ik uiteindelijk pas sinds gister in de woning ben gaan wonen ipv 2 nov).
 
cornfed
Heb je een firewall actief op je pc/laptop?
Want die zou je verbinding ook kunnen tegenhouden.

Als dat het ook niet is, moet je de router eens van de stroom af halen.
Wacht één minuut en steek hem daarna weer in.
Check na de reboot je verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BiYaY
Het enige wat aanstond was de windows firewall, uitgeschakeld en dat maakt geen verschil.

Router van de stroom had ik al een aantal keer geprobeerd, nu opnieuw maar helpt ook niet.

Wat me wel opvalt is dat nu al een aantal maal het VDSL-lampje in de loop van de dag uit zichzelf uit is gegaan. Na de stekker erin en eruit gaat het lampje wel branden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 13 2011 15:15:28:
Krijg nu trouwens ook deze foutmelding, zie bijlage.
BiYaY voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door BiYaY op 13 november 2011, 15:15
 
cornfed
Hoe ziet je aansluiting aan de telefoonlijn eruit?

Het VDSL lampje wijst alleen maar op een succesvolle verbinding met de telefooncentrale.
Dat heeft geen betekenis of je daadwerkelijk toegang hebt op het Tele2 netwerk.
Daar kan alleen Tele2 voor zorgen.

Die foutmelding is normaal.
In je huidige setup is je Gateway tevens je DNS server.
Als dus je router of gateway geen verbinding heeft met de Tele2 DNS server, kan je zulke foutmeldingen krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BiYaY
Ik heb in de meterkast een kabel die naar het ISRA-punt (centraal gelegen onder het appartementencomplex waar ik woon) loopt. Hier heb ik de splitter aan gekoppeld welke via het meegeleverde kabeltje wordt gekoppeld aan het modem.

Ik heb gister inmiddels 3x met Tele2 gebeld. Eerste keer heeft de medewerker een harde reset (volgens mij noemde hij het zo) uitgevoerd en nog wat andere instellingen veranderd in het modem. Hierna deed het internet het. Ik haalde zo'n 23 Mb/s down en 5,3 up.

Echter vloog daarna regelmatig de verbinding er weer uit en was het nodig om weer Tele2 te bellen. Ze voerden nogmaals zo'n reset uit en dan werkte het weer. Mocht dit echter niet helpen dan zouden ze een nieuw modem toesturen en de belkosten en overige kosten restitueren.

Dit gebeurde daarna weer dus weer gebeld en ze sturen me nu een nieuw modem op welke binnen 5 werkdagen binnen zou moeten zijn. Mocht ik de snelheid niet halen van 30 Mb/s kan ik eventueel ook nog kosteloos van het abonnement af omdat het dan niet zou voldoen. Tot nu toe is de service van Tele2 in elk geval in orde.
 
jpt
als je met splitter de splitter bedoelt voor (externe)kpn telefonie en je hebt dat niet haal dan ook de splitter er tussen uit!
ook dit kan wel eens tegen werken!
en je hebt hem dan niet eens nodig.



grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
BiYaY
Ja dat zei Tele2 ook al maar mijn ISRA-punt ziet er zo uit: israpuntjan

Ik weet niet of je die kabel ook kan koppelen in een varkenssnuit en ik weet ook niet hoe. Of dat je deze kabel wellicht rechtstreeks in het modem kan steken door er een RJ11-stekkertje aan te maken. Daar moet ik alleen weer dingen voor aanschaffen en daar heb ik niet zo'n zin in. Vandaar dat ik ook gewoon de splitter heb aangesloten want daar kon ik die draadjes zo indraaien en de RJ11-stekker in steken.
Gewijzigd door kobus1960 op 14 november 2011, 15:39
 
cornfed
Dat is ook geen ISRA punt, maar alleen een ronde telefoonkabel.
Je echte ISRA punt is dus in de centrale hal.

Probeer eerst eens te kijken hoe je aansluiting eruit ziet (en vooral welke draden aangesloten zitten) in je centrale ISRA punt.
Bij jou thuis moet je eigenlijk niet de splitter pakken, maar een aansluitdoosje (beige, moet in je installatiepakket zitten).
Daarop maak je de juiste twee draden vast (die je zag in je ISRA punt). Aan dat aansluitdoosje kan je via een korte kabel met RJ11
stekkertjes je modem aansluiten.

Als dan nog steeds problemen zijn, wordt het tijd voor een monteur.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel lokale verbinding, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Advertentie