obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Storing DNS server?
herwin
Hallo, na enige tijd met de hepldesk gesproken te hebben, blijkt dat ze me niet kunnen helpen. Wellicht dat iemand een tip heeft wat te doenin deze (voor mij) vreemde situatie:

1. ik heb een website/domeinnaam.
2. deze kan ik bereiken als ik op een pc buiten mijn eigen netwerk zit
3. via mijn tele2 aansluiting (geprobeerd via verschillende pc's met verschillende OS-en en verschillende browsers) krijg ik echter een andere website te zien
4. ik heb alle caches/cookies (incl. dnscache) geflushed (en ook al 4 dagen gewacht)
5. als ik een nslookup doe naar de URL dan krijg ik een andere nameserver terug dan als ik een nslookup doe buiten mijn netwerk
6. de Tele2 helpdesk heeft ditzelfde probleem (dus het heeft niets met mijn pc/netwerk of router te maken)

Dit betekent dus dat als ik via Tele2 surf ik niet de juiste websites zie als ik een url ingeef (ik weet dat dit voor mijn website geldt maar wellicht ook voor andere...)

Echter, de helpdesk geeft aan niets voor me te kunnen doen en verwijzen me naar m'n hosting provider (waar het volgens mij niet aan ligt want als ik vanaf een andere pc/netwerk (niet-tele2) de url opvraag kom ik op de juiste website)

Mijn conclusie is dat de nameserver van Tele2 (62.58.50.5) niet juist is geupdate maar de helpdesk geeft aan dat dit niet mogelijk is en dat zij deze niet kunnen aanpassen....

Iemand enig idee?

bvd, Herwin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 28 2011 23:00:57:
Ok, heb zelf nog een beetje gezocht met m'n leken-kennis en een oplossing gevonden. Ik post hem hier maar even, voor het geval anderen dit probleem ook hebben:

Ik gebruik nu OpenDNS als DNS server ipv de Tele2 server (die dus niet up-to-date lijkt te zijn). Helaas kan ik de Tele2 router niet configureren om voor alle pc's dit in 1x goed te krijgen dus moet ik per PC instellen deze andere DNS te gebruiken. Maar ja, in ieder geval werkt het nu en weet ik iets zekerder dat de urls die ik intik in mn browser daadwerkelijk bij de juiste website terecht komen...

Het zou aardig zijn als Tele2 hun nameserver eens bekijkt of er iets er mis is...

gr,
Herwin
Gewijzigd door herwin op 28 november 2011, 23:00
 
cornfed
Dat de DNS server van Tele2 soms achterloopt op de rest van de wereld is al heel lang bekend.
Bill heeft daarvoor extra een handig topic gemaakt: [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!

Als je vraagt naar het waarom, dan zal dat vast iets met geld te maken hebben.
Tele2 is een budget provider. Je krijgt waar je voor betaald, zullen we maar zeggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing DNS server?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing mail Algemeen : 2 09 feb 2016
Storing:tv,internet en telefonie vanaf 08-12-2013 Storing : 1 09 dec 2013
Virtuele server SMTP instellingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 15 nov 2013
Storing Maastricht Storing : 1 08 mei 2013
geen verbinding met ftp.members.tele2.nl (server voor eigen homepage) Algemeen : 12 28 mrt 2013
Advertentie