obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Netwerk AV Receiver draadloze bediening werkt niet
goldhorn3
Halllo,
Ik heb sinds deze week de nieuwe Yamaha Receiver RX-A1010. Deze receiver heeft een netwerk aansluiting en kan streamen via DLNA (windows compatible).
Ik heb zowel een Desktop computer (Windows 7 Ultimate) als een Notebook (Windows 7 Home Premium). Wanneer ik deze desktop en de notebook bekabeld op het LAN-netwerk aansluit (met Tele2 modem DV-201AMR) werkt alles en kan ik (wanneer de computer aanstaat) muziek streamen naar mijn receiver (waarbij ik mijn Iphone als afstandsbediening kan gebruiken via de App van Yamaha).
Wanneer ik mijn notebook draadloos (via Wifi) met het netwerk verbind met de router wordt deze echter niet zichtbaar in het menu van de receiver en kan ik geen muziek afspelen. Opmerkelijk is dat ik de Notebook wel kan zien op mijn Iphone, maar wanneer ik dan muziek selecteer gebeurd er niks. Wat wel werkt is dat ik op mijn notebook in Windows Media Player met ‘afspelen naar’ en dan RX-A1010 selecteren, ik muziek kan afspelen op mijn receiver. Er is dus wel verbinding mogelijk tussen de receiver en notebook.
Ik ga er vanuit dat het niet aan de instellingen van windows en windows mediaplayer ligt aangezien het bekabeld wel werkt. Ook het uitschakelen van de Firewall maakt niks uit. Ik denk dat het probleem ontstaat doordat mijn router niet accepteert dat ik met een ander apparaat (bijv Iphone of receiver) opdrachten via Wifi verzend naar mijn notebook. Ik heb in mijn router (DV-201AMR) bij DMZ Host het IP-adress van de receiver en Notebook ingevuld, maar dit maakt niets uit.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,

Coen
 
cornfed
De DMZ Host is bedoeld om de poorten open te zetten voor het internet verkeer.
Voor je interne netwerk heeft dat geen nut.

Weet je zeker dat bepaald verkeer niet tegengehouden wordt door een firewall op je laptop?
De meeste firewalls zien een verbinding over WIFI of LAN als een aparte verbinding met dito instellingen en rechten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
goldhorn3
Van de DMZ Host had ik inderdaad ook al gelezen op het internet dat dit enkel effect heeft op internetverkeer. Ik weet zeker dat de firewall niets blokt aangezien het ook niet werkt wanneer ik deze uitschakel of zelfs deinstalleer. Ook de windowsfirewall is dan uitgeschakeld.

Alvast bedankt voor je hulp.

Groeten Coen
 
cornfed
Mijn eerste verdenking gaat uit naar de router die bepaald DNLA verkeer tegenhoud.

Om precies erachter te komen wat er gaande is, moet je via een netwerksniffer je netwerkverkeer monitoren en heel veel combinaties uittesten.
Pas dan zie je precies waar het probleem zit.
Maar wat ga je doen met die info? Je hebt geen admin toegang op de Davolink om iets in te stellen.

Mijn advies: koop een degelijke goede WIFI router.
Koppel die aan de Davolink en zorg dat alle interne apparaten aangesloten worden op die nieuwe router.
Dan wordt de Davolink alleen gebruikt voor internet toegang en eventueel telefonie en tv.
Bespaart je hoop kopzorgen en uitzoeken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
goldhorn3
Bedankt, het is gelukt. Ik heb een router gekocht (TP-Link WR1043ND) voor slecht 45 euro, die ik aan de Davolink heb gehangen. Nu krijg ik wel verbinding via Wifi.
 
kobus1960
Toproutertje. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk AV Receiver draadloze bediening werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie