obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
geschikte router op comtrend?
Mara
Hoi,

Mijn tante heeft de 50mbit aansluiting bij Tele2 en gebruikt internet eigenlijk alleen voor skype.

De comtrend geeft alleen een vreselijk slechte verbinding. Als je met de laptop rondloopt, wisselt de verbinding steeds van net iets tot niets. Zelfs
de woonkamerdeur dicht en open doen heeft effect (comtrend zit in de meterkast). Lekker handig als je zit te skypen met je vrienden in het buitenland.

Ze vroeg mij of ik haar kon helpen met haar verbinding omdat ze zelf echt geen kennis van computers en alles daarom heen heeft. Heel vervelend dus als je steeds storingen hebt en niet weet hoe je dit moet oplossen. Overigens ook echt een slechte zaak vanuit Tele2 dat ze klanten opzadelen met zulke slechtwerkende routers. En daarbij voorzover ik heb kunnen vinden ook geen handreikingen bieden om dit probleem op te lossen. En mijn tante is vast niet de enige die net weet waar de uit/aan knop zit.

Mijn idee is dus om eerst een ander kanaal te proberen. Als dit niet genoeg effect heeft dan zal ik er een extra router op aansluiten en de router (wifi) in de comtrend uitschakelen. Omdat ze de router alleen voor skype gebruikt, behoeft het dus geen topding te zijn. Downloaden, filmpjes bekijken doet ze niet, maar ze gebruikt wel de webcam.

Kan iemand mij een router aanbevelen met een goede prijs/kwaliteit verhouding die werkt op de comtrend? Qua prijs denk hooguit aan een paar tientjes.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Zou het fijn vinden als ik haar kan helpen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 22 2011 10:11:49:
Super bedankt allemaal voor de geweldige reacties en hulp.
Gewijzigd door Mara op 22 december 2011, 10:11
 
kobus1960
Lees ik dit goed? Ben je echt goed geholpen?
Of een regel waar het cynisme vanaf druipt?
indien het eerste, mooi opgelost.
Indien het laatste, beter geen hulp.

Wij doen dit als hobby, we zijn geen professionals.
Wij hebben niet alle tijd van de wereld, het kan dus
even duren voor er antwoord komt. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Problemen met WIFI?

Problemen oplossen van WLAN netwerk


Andere router achter Comtrend?

Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Werkt ook voor de Comtrend..
 
seawave
Ben ook met wifi instellingen bezig geweest m.b.t. het Comtrend modem, en vastgesteld dat je de instelling in het modem beter op B/G kunt zetten en niet alleen op N. Kanaal op 6 vast zetten dit scheelt bij mij aanzienlijk t.a.v. verbinding en zeker komt het de snelheid ten goede!!
Was het getob meer dan zat daar het draadloos gedeelte van het Comtrend modem echt bagger is,...
ps,... een vast IP-adres instellen voor elke labtop/desktop doet ook wonderen daar je modem niet steeds een IP-adres hoeft uit te delen, scheelt toch weer, mede daar het comtrend modem daar nogal eens de fout mee ingaat.
In mijn ogen is de fritsbox echt een topper, (heeft een kennis van me) die verstuurd nog een natte krantGrin en is zeer gebruiksvriendelijk.
 
kobus1960
Denk dat we onbeschoft bezig zijn door Mara niet snel genoeg
te beantwoorden, dan kan natuurlijk niet als fulltime professionele
medewerkers van dit forum.

Hierbij dit topic gesloten.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geschikte router op comtrend?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie