obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
MAX Aantal Connecties van het Router/Modem is 200
ketser
Hallo allemaal
Na 12 jaar lang een tevreden klant te zijn geweest bij tele2, sta ik nu op het moment me biezen te pakken
Sinds ik van Fiber naar alles in 1 50MB ben gegaan doffe ellende
Om een heel erg lang verhaal kort te maken ik ken het instabilliteit verhaal heb het ook (gehad), en ook dat lokaal er alleen nog was.
En kan exact vertellen wat het is (bij mij dan)
Voorheen had ik bij mijn Torrent & NZB Clients Max Aantal connecties Altijd op 0 staan (ongelimiteerd)
25MB pakket niks aan de hand, Fiber zonder de TV 60 En na 8 monteurs, KPN netbeheer,Tele2,nettenbouw, enz uren met tech.helpdesk was het hoge woord eruit:
Wil ik tv/tablet/pc draaiend houden mag ik max 100 connecties toewijzen aan een Torrent/NZB client
En inderdaad zet ik hem op 0 kan ik elke 10 min dat ding resetten (slag om de arm ging eigenlijk voor binnen 5min zodra Tot.Down de 4MB passeertis het over)
Tele2 zegt probleem opgelost verb. is stabiel, zit nu met 50MB snelheid toepasbaar voor alles behalve de intentie waarvoor ik het genomen had
Opperde aander Router/Modem Vervangen alle kosten voor mij, werd naar hier doorverwezen en lees de ellende geen tv enz enz
En dat prijsvechter verhaal: Er was eens heel lang geleden.............., nu vandaag de dag als dit de prijs is die ik betaal voor dat +/- tientje wat ik bespaar maandelijks

IS ER IEMAND DIE DIT VOOR MIJ OP KAN LOSSEN, Want mijn Hobby is langzaam veranderd in mijn Horror


Mvg M. Kets
 
kobus1960
Ik vind het nogal vreemd dat je een ongelimiteerd aantal connecties werkende hebt gehad.
Heb je bv. een payserver van 120Mb kan je max 16 connecties open zetten.
Het vermoeden is dus dat je tegen de fair use policy van Tele2 aanloopt. Het is
altijd goed gegaan, maar met het steeds drukker worden op het internet houdt men
je er nu wel aan. Het is maar een idee hoor. Max 100 krijg je bij geen enkele payserver.
Probeer in je NZB client eens 8-12 of 16, kijk of dat soepeler gaat.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
ketser
Ik weet welke je bedoelt, dat aantal is inderdaad bij mij max 16 slots bij NZB
Maar die zijn het niet, vb: Bij mijn Torrent client (Vuze/Azereus) heten die settings letterlijk (ik citeer):
"Maximum aantal connecties per Torrent"
"Maximum aantal connecties globaal"
En ik heb geen NAT problemen, als die eruit klapt blijft alleen telefoon het doen
Verder verschijnt standaard dan het gele uitroepteken bij het icoon van Netwerk centrum
Staat er ook bij mij alleen nog lokaal verbinding geen internet, alle lampjes groen ook VDSL
Router rebooten(STOPCONTACT MET DRAADLOZE A.B. is een uitkomst als je erg vaak net als mij trap op/af moet )
 
cornfed
Heb je die problemen met een WIFI verbinding of via een netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ketser
Met een netwerk kabel
zelfs als ik alles uit zet op 1 pc na
gebeurt het binnen 5 min
 
cornfed
Naar mijn ervaring heb je vrijwel zeker een klapperlijn. Als ik je verhaal correct begrepen heb...
Dat zijn xDSL lijnen die veel last hebben van storingen.
Die storingen kunnen dan van allerlei aard zijn, zoals overspraak, verouderde kabelbundels of slechte lasnaden e.d.
Alleen heb je niet altijd direct last van die storingen. Pas als je de xDSL lijn gaat belasten met grote down- of uploads ga je merken dat er wat aan de hand is. Bij normaal gebruik (surfen/mailen) vangt de errorcorrectie via het modem die fouten op.

Met het teveel aan connecties heeft het dan niet direct iets mee te maken.
Dat rust op een geheel ander probleem.
Een router moet bijvoorbeeld bij torrents soms zeer veel stukjes data van heel veel computers vandaan halen.
Dat zijn die connecties die hij moet maken. En daar zijn soms vele honderden pc's in betrokken.
Dat is een zeer intensief werkje voor gemiddelde router die bedoeld is voor thuisgebruik.
De CPU raakt dan overbelast en het geheugen loopt vol en dan krijg je dat de router gaat 'hangen' of 'vast loopt'.
Bij de Davolink en de Comtrend is het nog steeds raadzaam om de aantallen connecties te beperken.
Maar omdat je ook via usenet problemen hebt, kan geen sprake zijn van een puur connectie probleem.
Usenet werkt ook met threads, maar het aantal is te beperkt om van invloed te zijn.
Wat wel gebeurt als je veel usenet threads gebruikt is dat je verbinding vol belast wordt en zo belanden we weer aan het begin van de post.

Wat ik dan niet kan plaatsen in je verhaal is dat Tele2 niet ziet dat er verbindingsproblemen zijn.
Ze sturen wel monteurs, maar de klachten worden niet verholpen.
Normaal had ik verwacht dat Tele2 zou voorstellen om je lijn weer terug te zetten naar ADSL of je contract te ontbinden.
In het verleden zijn veel gevallen geweest vergelijkbaar met die van jou en die zijn vaak zo opgelost.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MAX Aantal Connecties van het Router/Modem is 200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie