obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
amino home cinema probleem!
erwin1987
Hallo,
Ik kamp nu al een paar dagen met een probleem. Wanneer ik tv kijk via de tele2 decoder klinkt het geluid eerst goed, vervolgens (de ene keer na 1 minuut de andere keer na 5 etc) doet mijn sub niks meer en hoor ik alleen geluid over de achterste speakers.. na een poosje doet hij het weer goed. Dit blijft hij herhalen.. mijn decoder is de amino530 en mijn HC panasonic sc btt 190. De decoder staat via hdmi aan de tv, de HC ook en de decoder staat via een optische audio kabel verbonden met de home cinema set. Wanneer ik een bluray of een ander extern media drager aansluit blijft het geluid gewoon goed. Kan het zijn dat de decoder niet snapt wat voor signaal hij moet versturen? Ik heb zon beetje alles qua instellen al geprobeerd... Iemand die dit herkend?? Ik snap er niks meer van.......
Groeten Erwin.
 
cornfed
Misschien is de decoder zelf niet in orde.
De enigste test die over blijft is een ander receiver lenen om de decoder te testen.
Als die hetzelfde fenomeen laat zien, weet je 100% zeker dat de decoder niet in orde is.

Anders weet ik ook niet hoe je dit kan oplossen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
erwin1987
Morgen krijg ik een andere decoder.
Ik heb gister een optische kabel gekocht van 35,- ook daar ligt het dus niet aan... op dit moment ben ik aan het testen met geluid vanaf mijn laptop en een oude dvd speler, bij beide blijft het geluid gewoon goed. Het ligt dus echt aan de decoder van tele2. Ik ben alleen bang dat een andere decoder geen verschil maakt omdat het signaal wat binnenkomt het zelfde zal blijven. We zullen het morgen zien!(en horen)
 
cornfed
Vijfendertig euro voor een optische kabel???
Die kortere van 1,5 meter kosten hoogstens enkele euro's.
Je bent goed genept. Terugbrengen die kabel.

Het is heel simpel om een optische kabel te controleren.
Als er licht door komt, is alles prima in orde met de kabel.
Het is maar een hol plastic buisje vergelijkbaar met een glasvezel, alleen wat dikker.
Het enige wat problemen kan leveren is stof. Die mag nooit in het buisje zelf geraken.
Daarom ook die plastic dopjes op het uiteinde. Die moet je nooit wegwerpen.
Die dopjes heb je nodig om de kabel later ergens op te bergen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Raymond
Hallo Erwin, ik heb hetzelfde probleem, hoe heb jij het opgelost?
 
kobus1960
Heb je je receiver op auto gezet in je optische setup?
Dan zou de receiver zelf moeten schakelen tussen bv. 5.1 2.1 of DTS
Zo werkt het in ieder geval op m'n Sony en een Ziggo decoder prima.
Wil ik ten koste van alles 5.1 gaat ie tegenstribbelen, je kunt niet horen
wat er niet is zeg maar. (optische kabels tussen TV-Sony, DVD-Sony en
Decoder-Sony). Alles staat auto in het menu.

Ennehhh, Bol kabels van € 3,95, 2,5 meter.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'amino home cinema probleem!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
Amino IPTV Afstandsbediening Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 20 feb 2016
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Advertentie