obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
DHCP server van het Davolink modem uitzetten
peterko
Weet iemand hoe je de DHCP server van het Davolink modem kunt uitzetten?
Ik heb een server draaien die dhcp draait en ik moet optie's meegeven die ik niet kan meegeven in het davolink modem.
Ik heb het admin ww nodig om op het modem te kunnen inloggen zodat ik iin een uitgebreider menu kan komen en daar de dhcp server kan uitzetten. weet iemand hoe?
 
Bill
'k zag dat je die vraag ook al op het andere forum gesteld had! Daar hadden ze geen oplossing. Ik ook niet!

Je kunt het wel anders benaderen; laat de DHCP server gewoon aan staan maar stel je configuratie van pc's statisch in (dus zelf ip adres ingeven) Als deze statische ip adressen maar in de range zitten dan blijft alles werken. Voordeel is nu dat jij bepaalt welke machine een bepaald ip adres heeft.

Hopenlijk heb je hier iets aan.
 
peterko
Op dat idee was ik natuurlijk zelf ook al gekomen hoor, maar ik wil andere optie's meegeven met de dhcp, node type wins enz.
Het handigste is gewoon de dhcp server uitzetten en mij eigen dhcp server zijn werk laten doen. Kwestie van een vinkje zetten als admin op het modem maar ik mag er niet bij van tele2 en ze willen het niet doen voor mij. (weet overigens ook niet wat dat voor consequenties heeft voor mijn telefonie) tv wil ik niet eens van tele2. heb schotel.Wink
 
peterko
Klopt hlemaal, Ik kan alleen de scope op het mode niet 1 maken of zo. In mijn geval pakken al mijn clients het modem als dhcp server ook als ik ze eerst bij mijn server aan heb laten melden door het modem uit te zetten. Ik moet denk ik toch maar verder proberen uit te vissen wat het admin ww is op het modem zodat ik bij de lancfg.htm kan komen.
 
Ikweetnie
Ik weet niet hoeveel netwerkkaarten je in je server hebt.

Maar als je er een tweede bijzet welke je kopplt aan je clients (lokale lan) dan is het mogelijk om je kaart die verbinding maakt met het modem een vast ipadres te geven zonder gebruik te maken van de dhcp van het modem.
de 2e kaart geeft je ook een vast adres alleen in en ander subnet deze is dan wel geschikt om volledig dhcp ondersteunt richting lan (let wel op je instelling betreffende de dhcp server) waar mag de dhcp server wel naar kijken en waar niet naar.

middels rip heb je een verbinding tussen beide kaarten. rip instellen op lokaal 192.168.15.2

internet bv 192.168.1.5 lokaal 192.168.15.2
Dhcp op 192.168.15.2 en dan de lokale instellingen hierop scoop etc
IkweethetmischienWel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHCP server van het Davolink modem uitzetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie