obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Philips NetTV wil maar niet werken
Hertog-Jan
Hallo,
Net overgestapt van Alice naar Tele2. Bijna alles goed verlopen (de lijn was al dood toen het modem nog verzonden moest worden...).

Alles aangesloten. Huidige configuratie:

Davolink 2051
LAN:
1: Philips TV
2: QNAP NAS
3: Desktop
4: Linksys WRT-150N

Linksys aangesloten zoals in de instructie, hetzelfde als bij Alice, alleen andere IP's dan bij de Copperjet van Alice.
Alles werkt prima, alleen de NetTV van Philips krijg ik niet meer aan de praat... De TV kent 2 configuraties: "DHCP & Auto IP" of "Statisch IP". Bij Alice werkte alles perfect op de "DHCP & Auto IP". Op de Davolink aangesloten kreeg ik hele vreemde IP-adressen, subnetten en DNS servers. Kabel eruit, TV 5 minuten van de stroom af etc.: geen effect. Nu met vast IP ingesteld en de poorten 80 en 443 open gezet (vlgs Philips support forum), maar ik kreeg echt geen verbinding.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe / een andere suggestie? Alvast dank!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 20 2012 20:58:23:
Nog vergeten...op de TV ingesteld:
Statisch IP: 192.168.1.50
Gateway: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS1&2 overgenomen van de Davolink
Hertog-Jan voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Hertog-Jan op 20 juli 2012, 20:58
 
Bill
Hoe maak je verbinding met je tv? draadloos of bedraad?
Ik heb hier een philips tv uit de 7000 serie met een wifi usb stick. Bij draait alles via dhcp.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
Dus je hebt vier apparaten aangesloten op de Davolink?
Je weet dat er maar twee beschikbaar zijn voor je netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hertog-Jan
Hallo Bill, ik heb 'm inderdaad bekabeld aangesloten. Ik heb 9604 serie.

Cornfed, ik had wel ergens opgepikt dat m'n router op 3 of 4 moest, maar niet de reden begrepen.

Ik zal eens op zoek gaan naar een usermanual voor de Davolink. Waar zouden poort 1&2 dan toe dienen? Ik had net m'n sitecom switch er tussenuit gegooid omdat ik 4 LAN poorten zag zitten...mis dus. Het verklaard het in ieder geval wel waarom ik het niet werkend krijg (en ook m'n NAS nog niet kon benaderen, maar in de NAS moest ik de instellingen nog wijzigen.)

Dank in ieder geval voor de snelle reactie!
 
cornfed
LAN 1 & 2 zijn uitsluitend voor de tv decoder. Ongeacht of je die gebruikt of niet.
Dus toch maar weer die switch uit de kast halen, lijkt mij.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hertog-Jan
Dank voor de uitleg!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Philips NetTV wil maar niet werken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie