obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
portforwarding t.b.v. webcam werkt niet op DV2020
pa0rbc
Ik werk hier met Linux-mint met het programma motion t.b.v. webcam bewaking. Mijn usb-webcam is aangesloten en ik kan hiermee bij bewegingen email verzenden en via ftp filmpjes en jpg versturen.
Wat ik ook wil is streamen op een poort want het programma kan continue beelden geven op poort 8081.
In firefox of opera met in de url 192.168.1.6:8081 zie ik ook de beelden mooi streamen alleen als ik extern wil kijken via een andere provider lukt dit niet.
Ik heb de NAT virtual server als onderstaand ingesteld:

webcam 8080 8081 TCP 8080 8081 192.168.1.6
webcam 8080 8081 TCP/UDP 8080 8081 192.168.1.6
webcam 8080 8081 UDP 8080 8081 192.168.1.6

In terminalmode met telnet ext-ipadres:8080 of 8081, uiteraard ook vele andere poorten geprobeerd en ook zonder bovenstaande instellingen met DMZ met DMZ host en 192.168.1.6 (poort van de PC waaraan de usb webcam hangt)
Tele2 DV2020 modem spanningsloos gemaakt en weer opgestart en vele malen in allerlei configs geprobeerd.
Ook natuurlijk door dit forum gekeken en e.e.a. hierover gelezen en de oplossingen van cornfed!
Iemand een idee wat er loos is?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 07 2012 19:57:49:
Sorry in de tekst moet 192.168.1.6 zijn 127.0.0.1:8081 op 192.168.1.6:8081 zie ik niets en ook niet extern
Gewijzigd door pa0rbc op 07 augustus 2012, 19:57
 
cornfed
127.0.0.1 is je eigen pc. Dat ip adres kan je uitsluitend gebruiken op je eigen pc.
Dat kan/mag je nooit gebruiken om port forwards te maken of om via het netwerk je camera te bereiken.

Verder is 192.168.1.6 ook geen goed idee. Dat adres ligt veel te laag in de scope van de DHCP server.
Het risico is groot dat na een herstart pc of router, je ip adres gaat veranderen en de port forward nutteloos maakt.

Advies:
Geef je pc/camera een statisch ip adres. Pak dan ook een hoog ip adres, bv. 192.168.1.100
Gebruik dat ip adres om een poort rule aan te maken in Virtual Servers.
Het lijstje van Virtual Servers uit je bericht ziet voor de rest prima uit.
Test dan nog eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
pa0rbc
Dank voor de suggestie Cornfed
Mijn notebook met losse usb-webcam heb ik i.p.v. dynamisch statisch op 192.168.1.100 geplaatst in linuxmint, subnetmask 255.255.255.0 en de gateway op 192.168.1.1, even opnieuw opgestart en gecontroleerd af alles nog stond zoals ingesteld
Het adres in de virtual server van de DV2020 heb ik ook gewijzigd naar 192.168.1.100 en voor de zekerheid even de stekker er uit/er in.
Overigens doe ik dit alles via WLAN en niet de bedrade WAN.
Resultaat ik kon niet meer op internet komen met de browser, de wifi verbinding blijft in stand.
Vermoedelijk is de DV2020 toch de baas en accepteert geen statisch adres van het notebookje.


Nog even dit van een experiment eerder deze week:
Tot mijn schrik kwam ik er achter dat je met de browser op 87.xxx.xxx.xx:80 via b.v. Ziggo ook je eigen modem kunt instellen dus is het van belang het default paswoord oniddellijk te wijzigen. Wijzig ik mijn stream van de netbook met webcam van 8081 naar 80 en ook de virtual server van de DV2020 naar 80 dan lukt het nog steeds niet je eigen webcam te zien via een andere provider.
De poorten blijven met diverse portscan programma's dicht.
Tot zover.
 
cornfed
Zit op de Linux pc ook een firewall? En is die correct ingesteld?



Dat je via een andere verbinding je modem kan instellen is zeer ernstig.
Dat mag normaal nooit gebeuren.
Er is wel een remote management account aanwezig in de Davolink om de helpdesk
toegang te geven, maar daar mag je nooit zomaar bij komen.
Dan rijst mijn vermoeden dat er iets mis is met de Davolink.

Probeer eens de Davolink te resetten naar fabrieksinstellingen.
Aan de achterkant zit een verzonken microswitch met de opschrift INIT.
Die moet je even ingedrukt houden.
Je bent wel alle instellingen kwijt. Dus schrijf alles wat belangrijk is van tevoren op.
Stel dan alles weer opnieuw in.
En test dan weer alles.
Nu is er geen enkele toegang mogelijk op poort 80.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
pa0rbc
Goedemorgen Cornfed,
Gisteren een Edimax IC-3015 draadloze wifi ontvangen en gedeeltelijk geinstalleerd.
DMZ ingesteld op 192.168.1.8 en ik kon extern inloggen op mijn camera via 87.210.xxx.xx
Gaat uitstekend.
Nog gewisseld met virtual servers en dan lukt het niet, de reden daarvan is mij niet duidelijk.
Overigens vind ik het lastig om DMZ weer blank te maken, wat is de beste manier?
Met wat experimenteren, resetten DV2020 en Edimax camera kwam de camera met een 1.9 terug en werkt weer als webcamera.

Met de voornoemde linuxmint met motionsoftware wil ik ook nog verder gaan.
Mijn notebook krijgt altijd 192.168.1.6 toegewezen van DV2020, zeker een onderonsje van die 2.
Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken USB-webcams op de PC ook te forwarden via DMZ of Virtual server. Afgelopen weken al veel DV2020 gereset (door gaatje) en alle varianten geprobeerd. In ieder geval lukt het nu met een ip-wifi camera door te dringen en geeft minder stroomverbruik om te monitoren.

Verleden week had ik overigens de 'technische' dienst van Tele2 gebeld met de vraag van portforwarding waarbij de telefonist bij navragen aan een collega het antwoord gaf: 'Als het werkt dan werkt het en zoniet dan niet'. Ik had al meer van deze berichten op fora gelezen.

We gaan weer verder met onderzoek en dank voor het meedenken!
 
cornfed
Op zich geen gek verhaal van je.

Ik ben al wat langer hier bezig en ik heb in het verleden vaker een probleem niet kunnen oplossen met port forwarding.
Hoewel alles perfect staat ingesteld, werkt het gewoon niet.
En omdat je zeer weinig info haalt uit de Davolink, kom je er in principe nooit achter waar de angel zit.

De Davolink is gewoon rommel, in mijn ogen.
Elke willekeurige Sweex router is hem al voorbijgestreefd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforwarding t.b.v. webcam werkt niet op DV2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie