obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Installatie NAS lukt niet
horstie
Ik heb een dlink NAS (sharecenter DNS-320L, 1x3TB HDD) gekocht en wil het graag aan mijn davolink aansluiten. LAN3/4 geprobeerd: hij blijft verstopt en ik kan hem via de meegeleverde installatieprogramma en ook met een NAS searchtool niet vinden. Ik heb het met Windows XP en met een andere laptop met Windows 7 geprobeerd. Niks. Wie heeft er ervaring mee en zal me advies kunne geven waar het probleem zit? Bedankt alvast!
 
cornfed
Waar het probleem zit, kan je niet een twee drie zeggen.
Eigenlijk kan overal het probleem zitten.

Hoe ziet je netwerk eruit?
Heb je nog andere routers of netwerkapparatuur dan de Davolink?

Helaas is de Davolink een zeer beperkte router.
Om een beeld te krijgen wat allemaal in je netwerk is aangesloten, kan je het beste een
netwerk scanner draaien op je pc. Deze werkt uitstekend en is gratis: http://www.softperfect.com/products/n...rkscanner/
Misschien zie je je NAS daarop wel verschijnen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
horstie
Davolink is via LAN met een timemachine verbonden. Ik heb twee WLANs (een vanuit de davolink en een vanuit de timecapsule). Dank voor je tip met de networkscanner, ik had die toevallig al ergens anders in dit forum gevonden en middels deze de IP van mijn NAS kunnen vinden. Ik heb nu ook via browser toegang tot de configuratiescherm van mijn NAS. Maar ik kan het niet als netwerkverbinding op mijn computer installeren. De NAS word gewoon niet gevonden. Ik heb hem aan de timemachine en aan de davolink angesloten, maar dat lijkt geen verschil te maken (ook niet kwa IP, die blijft de zelfde).

Is dat een probleem van de Davolink die niks toelaat? Of zit het ergens anders? Kan ik het dan evtl via de timecapsule oplossen?
 
cornfed
De Timemachine is vermoedelijk het probleem.
Dat is namelijk ook een router met eigen firewall.
Dus je hebt nu twee routers in één netwerk zitten en daarmee is het netwerk in twee gedeeltes geknipt.

Probeer de Timemachine is een soort bridge modus te schakelen.
Dat zou normaal gesproken voldoende moeten zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
horstie
Ha cornfed, dank voor het meedenken! De timemachine staat al in bridgemodus, helaas.

Ik heb inmiddels in de NASconfiguratie de IP op static gezet. Nu kan ik tenminste de HDD van het NAS als netwerkmap in windows benaderen. Maar op die manier heb ik natuurlijk nog niks van al de NASopties...

Kan ik evtl. ook de davolink in bridge zetten en de timemachine als router gebruiken? Of hebben jullie/je nog andere ideen?
 
cornfed
Welk ip adres heb je uitgekozen voor je NAS?

Davolink in bridge is onmogelijk.

Om zeker te weten of de TM toch niet de boosdoener is, zou ik het volgende testen.
Sluit je NAS direct aan op de Davolink. Zorg dat je pc ook direct daarop is aangesloten.
Herstart de router, NAS en pc.
Check of het installatieprogramma nu wel je NAS vindt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie NAS lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie