obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Davolink Management van buitenaf
Bing
Ik ben helaas genoodzaakt om de davolink modem te gebruiken op werk omdat ze daar Internet + Bellen hebben. Sinds de telefoonlijn aan de davolink hangt, kan ik geen gebruik maken van een eigen modem.

Hoe kan ik de davolink modem toegankelijk maken om van buitenaf(van een andere verbinding) te benaderen ? Ik heb een router achter de modem staan en deze kan ik wel benaderen. Ik heb de management pagina van de ROUTER ingesteld op poort 8080 en deze kan ik wel benaderen van buiten af(bv 86.126.98.22:8080). Hiervoor heb ik een port forward ingesteld(Davolink) naar de interne IP adres van de router.

Nou lukt het me maar niet om de management pagina te benaderen van de davolink zelf. 192.168.1.1(port 80) van binnen uit werkt natuurlijk wel, maar 86.126.98.22:80 dus niet.
Als ik een port forward doe naar 192.168.1.1 voor poort 80, dan geeft de davolink een melding dat poort 80 gereserveerd is en dat die deze naar 8080 verplaatst. Heb daarna geprobeerd de router management port in te stellen op poort 8888, maar 86.126.98.22:8080 of 80 werk nog steeds niet.

Cornfed, al eens eerder deze vraag gehad? Ik heb gegoogled en deze forum doorzocht, maar geen resultaten gevonden.

Anyone? Ideeen?
 
cornfed
De Davolink heeft geen normale remote management functie voor externe verbindingen.
Je kan hem uitsluitend instellen via een interne verbinding.
De helpdesk heeft wel toegang tot een remote management, maar daarvoor heb je
de specifieke login gegevens nodig. En die houdt Tele2 geheim voor klanten.

De enige methode om dat te doen wat jij wilt is om via remote desktop software op een pc de Davolink te benaderen.
TeamViewer bijvoorbeeld is heel erg geschikt daarvoor.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bing
Ah confed, daar was ik dus al bang voor. Heb een tijdje al deze scene niet meer gevolgd, maar jij bent er altijd wel.

Effe een vraagje dan, zijn er nieuwe ontwikkelingen mbt davolink zelfgemaakte firmware? wellicht heeft er iemand iets geschreven zoals ddwrt maar dan voor de davolink?

Het probleem is dat ik daar geen systeem heb zitten die windows draait. Staat een simpele ouwe bak die de facturering doet en order behandeling. Geen zin om een hele nieuwe systeem en facturering software pakket aan te shaffen.

Gebruik nu een goedkope(maar hele goede) toto-link router. 25 euri Grin Ondersteund 5 VPN simultanious lijnen en heeft 3 wifi antenna's.
Ik ga effe googlen of er een manier is om toch op 192.168.1.1 te komen als ik ben ingelogd via VPN. Momenteel kom ik op mijn huidige locatie router management pagina uit. Kan dit niet, dan ben ik genoodzaakt om het erbij te laten en maar te vertrouwen op de davolink. Liefst wou ik alles op afstand te kunnen bedienen, want ik woon en werk in het buitenland en de familiebedrijf is niemand technisch behalve ik.
 
cornfed
Volgens mij is alleen een Open-WRT firmware beschikbaar.
Maar die is nog niet helemaal af.
Helaas heb je daar niets aan, want je kan alleen telefonie en tv laten werken op de eigen Tele2 firmware.
Dus je bent daarmee geen steek verder.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink Management van buitenaf', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie