obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Poort open zetten voor camera voor extern erop te kijken
MelvinTubee
Hallo,

Ik heb een probleem om een poort open te zetten om de router Davolink Dv 2051. Ik heb een wifi camera Elro c903ip aangesloten op de router en ik wil graag van buitenaf Bijv thuis of kantoor erop kunnen kijken.

Ik heb van het interne netwerk beeld op de camera, nu wil ik een poort open zetten in de router bij NAT Virtual Servers en dan geeftie steeds aan status failed. Ik gebruik het ip adres van de camera 192.168.1.3 in de router en poort nummer van de camera 800. Welk protocol moet ik gebruiken TCP of UDP of beide ?

Hoe krijg ik het werkend

alvast bedankt Melvin
 
cornfed
Het ip adres 192.168.1.3 mag je niet gebruiken. Dat is voor tv en/of telefonie.
Stel een vast ip adres in dat hoog ligt, bijvoorbeeld 192.168.1.50.
Protocol is meestal TCP.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
MelvinTubee
okee, ik zal proberen een ander ip adres te gebruiken. Maar het programma waar ik het mee opstart maakt automatisch dat ip adres aan. Dan moet ik het dus handmatig veranderen, want hij pakt de instellingen automatisch van de DHCP server en dan geeftie me 192.168.1.3.

Wat moet ik dan invullen bij Subnet Mask , Gateway en DNS Server ?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 22 2013 16:06:06:
ik heb gevonden in de router Primary DNS Server 62.58.153.220 Secondary DNS Server 62.58.48.30 , Subnet mask 255.255.255.0 , nu weet ik alleen niet waat ik de gateway kan vinden

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 22 2013 16:17:11:
Okee het instellen is gelukt, waar kan ik het ip adres vinden om van uit thuis erop in te loggen ??
Gewijzigd door MelvinTubee op 22 januari 2013, 16:17
 
cornfed
Dat staat in de router of je kan het hier zien: http://tele2.gebruikers.eu/watismijni...mijnip.php
En dan de poort erachter zetten met een dubbelpunt. bv. 123.123.123.123:800
Maar je moet dat testen op een andere verbinding. Anders werkt dat ip adres niet.

Voor de rest...Clap
Je hebt alles goed gedaan. Ik krijg een login te zien van de camera.
Dus de poort is open.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
MelvinTubee
Bedankt voor alle info cornfed. Ik heb het gisteravond getest vanuit thuis en hij werkt inderdaad Grin

was wel even een gepuzzel Pfft
 
cornfed
Graag gedaan..!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort open zetten voor camera voor extern erop te kijken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Advertentie