obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu
marijke84
Goede morgen allemaal,

Heel lang ben ik weggeweest. Maar ik heb weer een interessant vraagstuk!
Ik heb een wat oudere laptop, een HP Pavilion dv6700 Notebook PC, Productnummer: FM456EA#ABH.
Er zat al een paar maanden geen accu meer in, omdat die gewoon versleten was.
Sinds enige tijd een nieuwe HDD, en hij werkt perfect.
Dus werd het tijd voor een accu, want altijd aan een draadje werken is ook niet alles.
Via internet een accu gevonden die, volgens de website in ieder geval, compatibel zou zijn met die van mij.
Probleem: Als ik meer doe dan alleen surfen, dan klapt hij ineens uit. Bijvoorbeeld bij een simpel spelletje op Facebook (Candy Crush) Zelfde effect als de stekker eruit trekken als hij alleen op netstroom draait.
Kalibreren van de accu al geprobeerd, dan geeft HP aan dat de accu OK is. Daarna gebeurd het weer, en is de status van de accu wederom: kalibreren.
Zou het zo kunnen zijn dat mijn laptop de accu niet snapt? Of dat de accu niet genoeg spanning afgeeft of zo?
Ik heb overigens van de leverancier een 2e accu gekregen om te testen of het aan de accu lag, en deze geeft dus hetzelfde probleem.

Ik ben erg benieuwd of iemand raad weet met mijn probleem!

Groetjes Marijke
 
cornfed
Hoi Marijke!

Als ik je verhaal zo lees schieten mij twee dingen in gedachten.
Of je accu is toch niet compatibel met je laptop (waarschijnlijk geen originele) of er is een defect
in het laadcircuit van de laptop.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je een originele accu probeert van HP.
Maar dat zal vast wel prijzig zijn.
En als die ook niet correct werkt, dan ligt de oorzaak vast en zeker in de laptop zelf.
Dat te repareren zal ook niet goedkoop zijn.

Hangt ervan af wat de restwaarde is van de laptop.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
marijke84
Hoi Cornfed!

Dank je wel voor je antwoord.

Ik denk ook dat hij niet helemaal compatible is, ookal gelooft de verkoper daar dus niks van, hij had nog nooit zoiets gehoord (het blijft een verkoper).

Ik zie nu dat ik niet helemaal volledig in mijn informatie ben geweest, en het kan toch belangrijk zijn denk ik, sorry daarvoor!:

De laptop wordt ook erg heet tijdens het spelen van bijvoorbeeld een spelletje of downloaden. Nu weet ik niet wat normaal is voor een dual core, maar het doet bijna zeer om hem aan te raken als hij op vole toeren staat te draaien...
Dit, gecombineerd met een niet originele accu (die wellicht zelf ook teveel warmte genereerd?) is misschien niet ideaal.
Ik heb de latop open gemaakt tot ik niet verder durfde. Het toetsenbord los en dat stuk erboven met de volume toetsen etc. Ik kwam bij de fan, waarvan ik dacht dat het de schuldige wel eens kon zijn. Ik kon er maar half bij, en heb het goed gestofzuigd. Ook de stoffige verbindinkjes die ik zag.De herrie is wel minder, dus in die zin heeft het geholpen. Alleen valt hij op accu nog steeds uit.
Vreemd bleef dus dat hij dat op netstroom niet doet. 3 dagen vol continue downloaden doet hij gewoon, zij het dat hij erg heet wordt...
Op accu valt hij al uit voor het echt (voelbaar) heet is. Als ik de laptop gewoon sluit en laat slapen, loopt de accu netjes leeg.

Groetjes Marijke

PS: Beide accu's zijn in ieder geval retour.
 
cornfed
Ja, stof is een vijand voor je laptop.
Goed dat je dat aanpakte. Komt de levenstijd van je laptop ten goede.

Ik zou goed inschatten wat de laptop nog waard is en hoe lang je hem nog wilt gebruiken.
Dat bepaald of je er nog veel geld in wilt steken.
Soms is het al raadzamer om de laptop van de hand te doen en een nieuwe te kopen.

Als je de laptop hoofdzakelijk gebruikt voor surf en mail, is een redelijk tablet ook een optie..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
MaXMhZ
Een laptop mag nooit zo warm worden dat je hem niet meer kunt aanraken.

Wordt alleen de accu warm? of het hele apparaat?

In het eerste geval heeft de accu waarschijnlijk een interne kortsluiting.

Probeer eens op netstroom te werken. Wordt hij dan ook te warm?

Wordt het voedingsblok ook erg heet dan is er waarschijnlijk echt iets mis intern.

Stofzuiger... hmmm dat is als het ware hetzelfde als een kaarsje "uit" zuigen. Bij veel winkels (PC shops, electronica, etc) kun je spuitbusjes lucht kopen.

Die zijn veel beter om stof te verwijderen. ca. 2x per jaar zou voldoende moeten zijn om de roosters etc. vrij te houden.

Zorg er altijd voor dat de roosters van de laptop niet geblokkeerd worden (tafelkleden, dekbedden etc.).

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 05 2013 13:25:41:
Probeer ook even SpeedFan te installeren.
Die zal je meer inzicht geven in de verschillende temperaturen in de laptop.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 05 2013 13:36:05:
Kijk met behulp van speedfan ook even naar de temperatuur van de HDD - Die zou ook het probleem kunnen zijn. En kijk even of de 12 Volt en 5 Volt spanningen niet inkeleren Ze moeten minstens boven de 4,75 Volt en 11,5 Volt blijven (ook weer met SpeedFan).
Gewijzigd door MaXMhZ op 05 februari 2013, 13:36
 
marijke84
Bedankt voor de reacties.

Cornfed:
Ik gebruik hem ook voor huiswerk en downloaden. Een laptop heb ik dus wel echt nodig helaas.
Ik heb zelf het idee dat het nog een prima laptop is, ook voor deze tijd. Uitgebreide spellen speel ik niet, dus daar heb ik niets snellers voor nodig. Vraag is: Als ik de koeling laat vervangen/schoonmaken etc., wat is dan het volgende? Moeilijke kwestie...
Voor 800 euro heb je inderdaad een nieuwe laptop die beter is dan die ik nu heb, maar dat is wel even 800 euro..

MaXMhZ:
Het hele apparaat wordt warm. De accu zelf werd dat niet zo zeer. Vooral bij de fan en bij de HDD inderdaad.
Op accu viel hij dus uit en op netstroom draait hij met hoge temperaturen gewoon door. Ook dagenlang als ik vanalles wilde downloaden...
Verder heb ik mijn laptop altijd op een harde ondergrond (schootkussen of tafel).

Ik had speedfan, en ik zag dat de temperatuur boven de 100 graden uit kan komen... Sad
 
cornfed
Is een laptopkoeler geen oplossing?

Zoiets: ypl022-1
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
MaXMhZ
Temperatuur boven 100 graden C zijn niet normaal. Noch voor processors, noch voor HDs. Doet de ventilator het nog wel?
Dat ding zou het uit moeten joelen bij dat soort temperatuur. Waarschijnlijk dat de BIOS het zaakje uitschakelt om de boel te beschermen.

Wat zegt HDTune (S.M.A.R.T) over de temperatuur van de harde schijf?
 
marijke84
Ik heb op mijn werk de jongens van IT lief aangekeken en er was iemand zo lief om er even naar te kijken Grin!
Hij heeft de laptop opengemaakt, niet als antiek bestempeld, zich verwonderd over het feit dat het niet gemakkelijk te openen was (hihi), en met perslucht de fan schoongemaakt. Er is gelukkig niks stuk gegaan en hij maakt nu bijna geen herrie meer en wordt ook niet meer te heet! Op mijn werk heb ik een HDD test gedraaid en zelfs toen hoorde ik amper wat en de temperatuur was wel aardig, maar zeker niet te heet.
De accu heb ik nu helaas niet meer om te testen, dus ik blijf wel gewoon met een draadje werken denk ik... Investeren in mijn laptop doe ik liever niet denk ik. Je weet maar nooit wat er verder ineens stuk kan gaan toch?
Hij is trouwens 4,5 jaar oud. Niet zo oud als ik dacht Smile
Enige vervelende nu nog, is dat ik updates niet kan installeren via de HP website omdat ik W7 heb geinstalleerd ipv Vista. Dingen als drivers voor de quick launch buttons bijvoorbeeld. Beetje jammer, maar goed. Hij werkt ook wel zonder die knoppen Smile.
 
marijke84
Tnx.... ik heb geen idee hoe je daar komt. Ik ben blonT?
Als ik op nieuwe taakbalk klik kom ik in Blibliotheken -> Documenten
Als ik dan C kies, gebruikers en mijn gebruikersnaam, zie ik bureaublad, contactpersonen, downloads, mijn documenten, mijn afbeeldingen, etc, maar geen appdata....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Sinds 4 dagen valt internet 's avonds weg Snelheid : 8 23 jun 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Wifi verbinding valt weg. Tele2 oplossing monteur ad 80 euro Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 15 21 dec 2012
Advertentie