obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu
MaXMhZ
Zet gewoon even automatische updates aan. Iedere 2e dinsdag is "Patch Tuesday". M$ zendt dan updates uit voor Windows. Iedere Windows

(zelfs illegaal) zou dan de updates moeten installeren. (tijdens een reboot). Het zijn er nogal wat. zo'n 30. Via de site van hp zou je eventuele extra software gratis moeten kunnen downloaden. Als dat niet werkt kun je altijd nog Ubuntu naast Windows installeren. Dat is een makkie om te doen, en werkt veel sneller dan Windows, vooral op iets oudere hardware. Ik draai zelf Dual-boot Windows 7 (Tiny 7) en Ubuntu 10.04 vanaf een 128 GB SSD. Werkt perfect. 99% Ubuntu en heel af en toe Windows Wink

(engels) c:/Documents and Settings/AppData/

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 08 2013 04:07:28:
Ik ben niet zo gecharmeerd van de nieuwe gebruikers interfaces van de nieuwere Ubuntu (Unity) en Windows 8 (
Metro). Vooral Win8 lijkt mij rampzalig om mee te moeten werken als je geen multi-touch scherm.

Maar goed. Je weet nu waar je gratis het stof kunt laten wegblazen. Een baantje moet tenslotte ergens een voordeel opleveren. Wink

Dat lapptopje kan nog makkelijk een jaar of 5 mee als het moet.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 08 2013 05:03:01:
hp software/drivers en BIOS : Link

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 08 2013 05:06:00:
Vista drivers/software zouden ook met Win7 normaal moeten werken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 08 2013 07:09:04:
Je kunt Ubuntu ook op een SDHC kaartje installeren. Met een 16 GB kaartje heb je een zee van ruimte om allerlei gratis extra programma's te installeren. Ik zou een SanDisk kaartje adviseren. Die halen betere prestaties dan de specificatie. Ubuntu zou binnen 10s op moeten starten vanaf een SDHC class 4 of beter. Smile Grub via Ubuntu installeren en je krijgt bij een boot een menu waar je kunt kiezen tussen Win7 en Ubuntu. Het is in het begin even wennen, maar op het internet zijn enorm veel hulp pagina's te vinden en problemen zijn snel en eenvoudig op te lossen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 08 2013 07:58:14:
Voorbeeld van een snelle goedkope 16 GB SDHC: Memory Stunter
Ik heb zelf hele goede ervaringen met deze webshop. Laat de kaartjes altijd per normale brievenpost komen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 08 februari 2013, 07:58
 
marijke84
Ja ideaal he dat ze dat voor me hebben gedaan. Mooie secundaire arbeidsvoorwaarde Smile

Ik heb auto updates aanstaan en HP support assistent staat ook op standaard updates uitvoeren. Dat is dan neem ik aan genoeg?
Andere dingen die ik zou kunnen installeren, weet ik niet eens wat het is. Dus of het dan slim is om te doen?

Bedankt voor de vele informatie in ieder geval! Voor nu werkt hij, aan een draadje weliswaar, en zonder quicklaunch buttons. Maar ja, die doen het al jaren niet, dus mis het eigenlijk ook niet meer Smile
 
MaXMhZ
Probeer deze eens voor de quicklaunch buttons (multimedia keys+Netwerk?)

Niet geschoten is altijd mis Wink
 
cornfed
De buttons worden via een programma aangestuurd.
En als dat op Vista werkt, werkt dat vrijwel altijd ook op Win7.
Dus zoals MaXMHZ schrijft, toch gewoon installeren.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
marijke84
Tijdens de installatie talloze foutmeldingen en vervolgens de melding dat dat al geinstalleerd is.... ??
Snap er niks van!
 
MaXMhZ
raar.

wat doet deze: http://www.softpedia.com/get/System/...ware.shtml

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 11 2013 14:55:28:
vervelend. Ik zie geen Edit knopje.

Nogmaals de link naar HP Quicklaunch Software 2.30 op SoftPedia (gratis)
Gewijzigd door MaXMhZ op 11 februari 2013, 14:55
 
marijke84
haha, ja, ik had het al gekopieerd en geplakt Smile tnx

installatie ging zo snel dat ik niet zag wat het allemaal deed, maar na een reboot, heb ik alleen volume aan en uit die het doet... maar dat is goed, want dat gebruik je tenminste. Smile
 
MaXMhZ
Dan werkt het in ieder geval (gedeeltelijk?) - Het kan best zo zijn dat je eerst de toetsen die je gebruikt moet configureren. Kijk even onder Programma's.

Multimedia/QuickLaunch buttons/keys worden in het Windows register opgeslagen. Het is niet aan te raden om zelf in het register te gaan zitten editen. Voor je het weet heb je je windows gekeeld.
 
marijke84
Gevonden, maar zijn allerhande toepassinkjes.
Ik klikte een willekeurige aan, en toen stond mijn beeldscherm ineens op zijn kant! Hahaha, schrok me rot! Mijn muis was nog 'recht', dus probeer dan maar eens dubble te klikken op dezelfde toepassing. Haha

Ik laat het wel zo, volume harder en zachter werkt trouwens ook Smile
 
MaXMhZ
Grin haha. Ja, dat is de eerste keer wel schrikken. Ik heb dat een tijd lang gebruikt bij een monitor met rotatie-scherm (portret/landschap). Snel weer naar normaal landschap gegaan. ik kreeg nekpijn van al dat naar boven staren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HP Pavilion laptop valt spontaan uit op (nieuwe!) accu', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Sinds 4 dagen valt internet 's avonds weg Snelheid : 8 23 jun 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Wifi verbinding valt weg. Tele2 oplossing monteur ad 80 euro Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 15 21 dec 2012
Advertentie