obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
ip camera aansluiten op een DV2020
joopgroene
Ik moet eerst de camera via de kabel instaleren voordat ik wifi kan instellen
Via de kabel ziet hij de camera aks ik dan op het ip adres klikt met programma i cam tool jan ik eventueel het het ip adres veranderen.en in dit scherm voordat je op oke drukt vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord.
Als ik dit overslaat gaat het verder naar het scherm voor beelden van de camera , maar ook daar vraagt hij om inlog gegevens.ik dacht dat ik daar dan die inlig gegevens moest invoeren die ik dan gebruikt om in te loggen op mijn tele2
 
cornfed
De eerste login is bedoeld om de toegang tot de camera instellingen zelf te regelen.
De tweede login is bedoeld om de toegang tot de beelden van de camera te regelen.
De verschillende logins dus.

In de handleiding van de camera staat de standaard login als alles nog in de beginwaardes staat.
Daarna moet je kiezen of je een login wilt.
Bij gebruik op je interne netwerk maakt dat niets uit.
Wel als je de camera geschikt wilt maken voor gebruik via het internet.
Dan is een login wel erg handig.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joopgroene
ik gebruik de standaard login van de camera, dat is admin en wachtwoord open laten.
Maar dan popt er een schermpje open met een inlog scherm, met de tekst : om deze pagina weer te geven moet u inloggen bij ip camera_ 65854165a op 192.168...........
Met een gebruikersnaam en wachtwoord.
Kan het ook te maken hebben dat ik de Safari browser gebruikt i.p.v. IE.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 24 2013 21:05:00:
Ik ben nu zo ver dat dat popup schermpje niet meer opkomt.
Als ik nu inlog met standaard inlog gegevens, dus admin en blanco wachtwoord start het scherm krijg ik een bericht van webpagina. camera : Fail to connect to the device : incorect user.
Boven aan het scherm van de cam device status staat nu dat de IE protected mode aanstaat en dat ik deze site moet toevoegen aan Trusted sites.Dat heb ik gedaan maar helpt niets.Daarna krijg ik toch weer Fail to connect to device, incorrect user.
Ik heb naar de camera gepingt en dat werkt, de verbinding klopt.
Ik krijg mij maar niet als user aangemeld.
Gewijzigd door joopgroene op 24 februari 2013, 21:05
 
cornfed
Trusted sites betekent dat je niet via http, maar via https een verbinding maakt.
Kijk eens na of dat klopt. Een https verbinding heeft alleen zin bij internet verbindingen.
Via je eigen netwerk gebruik je uitsluitend http.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joopgroene
Even op internet gezocht, maar nu las ik dat je een netwerkkaart met automatische crossover functie nodig hebt.
Nu heb ik al een redelijk oude kaart dus dat zal daar niet op zitten.
Nu zal ik het gaan proberen met een crossover kabel.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 25 2013 16:43:12:
ik kan beter maar gelijk een nieuwe netwerk kaart kopen.
Ik heb er al een gezien bij Conrad.
Gewijzigd door joopgroene op 25 februari 2013, 16:43
 
cornfed
Crossover functie?

Wil je de camera rechtstreeks aansluiten op een pc?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joopgroene
Nee dat niet.
Mijn probleem is het vogende.

Als ik het programma I cam tools opend dan krijg ik het ip adres te zien van de camera.
Als ik daarop met rechter knop drukt dan krijg ik het scherm te zien waar je het ip adres enz. kan aanpassen. Dan zie je ook dat de inlog van de camera standaard staat ingevuld, maar als ik dan op ok drukt krijg ik een melding "Incorect user".

Als ik in I cam Tools dubbelklikt op het ip adres dan start de internetpagina van de camera op met weer het standaard inlogscherm van de camera, dus gebrukersnaam admin/wachtwoord leeg. Als ik dan op ok drukt popt er een scherm van windows open met de mededeling dat ik moet inloggen in windows zelf.
Waar komt dit vandaan dat ik iedere keer moet inloggen in windows.

Ik werk met windows 7.
 
cornfed
En wat moet een crossover kabel dan bijdragen of veranderen? Of een andere netwerkkaart?
Je hebt toch al een verbinding met de camera.

Er gebeuren allemaal rare dingen daar bij jou.
Lijkt mij het beste dat je de camera reset naar fabrieksinstellingen en dan helemaal opnieuw begint met installeren.
Want ik kan geen oplossing meer bedenken in je huidige situatie.
Dan is het beter weer opnieuw te beginnen met een schone lei.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joopgroene
Ik heb alles verwijderd, register opgeschoond en opnieuw begonnen.
Binnen 15 minuten was de camera geinstalleerd.

Bedankt in ieder geval voor de goede adviezen.
 
cornfed
Toch gelukt. Goed gedaan. Clap
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ip camera aansluiten op een DV2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Problemen met aansluiten van internet Storing : 17 19 dec 2013
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie