obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Tele2 zogenaamd 20MB internet
seawave
De geschillencommissie wil ook nog wel eens succes hebben, hoop wel voor je dat je dat traject niet in hoeft,..
Maar Tele2 (als ze er niks aan willen doen) in gebreke stellen m.b.t niet afgesproken geleverde dienst/product zou ik zeker doen.
Pfff 7.43 is echt niet meer van deze tijd, let wel zoals cornfed terecht opmerkte of die 7.43 bekabeld gemeten is!!
deze site heb ik persoonlijk "hoog" staan m.b.t een zuivere speedtest:
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/?ecmp=GO-UPC_Content_Internet-Internet_Speedtest&gclid=CMKl0OyXoqkCFYKFDgodMS8Ktw

Succes.
 
buskens
Ik had hiervoor XS4all via de telefoonlijn 50MB/s beloofd en 48MB/s werd geleverd. Ik zou 18MB/s niet erg vinden maar ik krijg momenteel met geluk (en soms niet) 7MB/s en soms nog minder (uiteraard wel voor de prijs van 20MB/s)
 
seawave
Dan is mijn conclusie nu dat i.d.d verbinding tel.centrale>>huis uitstekend is want 48MB/s is uitzonderlijk hoog!!
Die waardes heb ik bij Tele2 nog nooit gehoord/meegemaakt, XS4all staat wel bekend als zeer degelijk wel duur maar dan heb je ook wat 48,..aardig gek,..
De modems die ze leveren als ik me niet vergis fritz-modems zijn wel kwaliteits-producten die ook minder "dichtgetimmerd" zijn en daardoor mede gebruiksvriendelijker, maar dat even terzijde,.

rap terug, is mijn mening!
 
kobus1960
Tele2 brengt glasvezel tot aan de wijkcentrale. Vandaar met koper verder
tot aan de woning. Nu is/was mijn theorie, Tele2 brengt glasvezel tot EEN
wijkcentrale en lust deze met koper door naar de volgende wijkcentrales.
Resultaat, klant verliest snelheid, afstand wijkcentrale - woning klopt niet meer.
Tele2 boekt een aanzienlijke kostenbesparing, klant zit met shit snelheden.

Dit zou een verklaring kunnen zijn waarom Buskens bij XS4ALL die snelheid
haalde. (Buskens MOET de wijkcentrale tegen zijn woning hebben.)
En hij nu bij Tele2 zo'n snelheid heeft.

VDSL2_Snelheid
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Merino
Mijn ervaring met de Geschillencommissie is, dat die een Salomons-oordeel velt.
Wie voor de Geschillencommissie kiest snijdt zichzelf de weg, de gang naar de rechter af.
Advies wat ik uit de sociale advocatuur kreeg: "Ga nooit naar de Geschillencommissie!"
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
seawave
@Kobus, je theorie klopt als een bus!!
Dat is i.d.d. de doorlus-truc, die Tele2 veel toepast, kom het veel tegen in m'n werk.
Ook i.d.d BBned is daardoor helemaal van slag m.b.t. de werkelijke afstand.
Ze bedonderen de boel (hard gezegd) het trieste is dat ze er "denken" mee weg te komen,..
Ik weet exact hoe de patchstroken zijn ingedeeld in veel wijkcentrales, en geloof me of niet tele2 zit heeeel ver weg van de 1ste rijen, laat ik me zo maar nog voorzichtig uitdrukken.
Kpn is heer en meester in eigen centrale , tele2 huppelt er troosteloos achteraan met slinkse praktijken, verklaard ook gelijk dat KPN en Tele2 totaal niet door 1 deur kunnen,.
Elke waar naar z'n ....
 
buskens
Ik had hiervoor idd een Fritzbox, het kan ook zijn dat het een 60MB internet was die van XS4all want ik had tijdens mijn abbo daar liep van Xs4all een brief gekregen dat mijn internetsnelheid was verhoogd, zonder extra kosten (actie) Ik heb toen de snelheid getest en die kwam uit op 48MB/s, ik had origineel een 50MB internet afgesloten en kreeg 48MB/s voor de prijs van 50MB/s. Dat is toch een heel ander verhaal met 20MB beloven en 7 leveren bij Tele2 en dat ging over hetzelfe koeprdraadjes netwerk van KPN. Dus verhalen dat er geen goede snelheden te behalen zijn met koperdraad is onzin, ik heb er zelf immers 48MB/s mee gehaald. Ik kon toen torrents downloaden met 5MB/s en nu max. met 900KB/s.
 
kobus1960
Lees antwoord van Seawave, dat is (naar ons idee en ervaring) de oorzaak.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
buskens
Mensen bedankt voor de reacties, ik ben er een stuk wijzer van geworden en het is fijn om te horen dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik ga nu eerst een klacht indienen bij Tele2 om te kijken wat hun reactie is, ik laat jullie weten als er een reactie van Tele2 is.
 
Merino
Deze tekst (klachtbrief) komt uit de koker van de Consumentenbond

[Voorbeeldbrief ondeugdelijke dienst provider: verzoek tot herstel of alternatief]


[Naam bedrijf]
[Adres]
[Postcode en plaats]




Betreft: ondeugdelijke dienst

[Woonplaats, Datum]


Geachte heer, mevrouw,

Sinds [datum aangaan overeenkomst] maak ik gebruik van [naam dienst + evt. specificatie]. Deze heeft echter niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen: [opsomming van de tekortkomingen]

Ik verzoek ik u tot herstel over te gaan of met een alternatieve oplossing voor dit probleem te komen.

Indien je dat wil, kun je toevoegen:
Indien mijn klacht binnen drie weken niet is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan [de Geschillencommissie Telecommunicatie (voor vaste telefonie providers of mobiele providers) of de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten (voor internetproviders)].

Graag ontvang ik binnen drie weken een schriftelijke reactie.


Met vriendelijke groet,



[Uw naam en handtekening]


[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
[Evt. klantnummer/relatienummer]
[Evt. telefoonnummer]

ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 zogenaamd 20MB internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie