obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Eigen router achter Tele2 modem/router
Doji
Dag allemaal,

Ik ben nieuw bij Tele2. Mijn account zal pas worden geactiveerd in februari.
Mijn opzet is om niet gebruik te maken van het modem dat wordt geleverd door Tele2, maar een eigen modem (Fritzbox) te gebruiken.
Om de procedure van het achterhalen van je gebruikersnaam en wachtwoord te omzeilen, is het niet mogelijk om tijdens de eerste aansluiting met de tele2 servers direct mijn Fritzbox contact te laten maken, zodat Tele2 de gegevens direct in mijn Fritzbox plaatst?

Zo ja, Wat zijn de risico's voor mij indien de fritzbox het nadien begeeft of ik van modem/router wil veranderen?

Hoor het graag van jullie!!!
 
cornfed
Wat voor een aansluiting ga je aanvragen cq is mogelijk?
ADSL, VDSL of glasvezel?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Doji
ADSL!!
Het pakket van tot 20mb down / 1 mb up
 
cornfed
Prima.

Dan is dit de enige bekende methode om de Tele2 router ter vervangen.
Klik: Davolink router vervangen
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
HolySoul
Even een vraag tussendoor; Ik heb een Linksys 4 poorts router, alleen is het zo dat ze alle 4 bezet zijn.
Kan ik een switch of evt. een andere router verbinden met de router die ik nu heb om de internet verbinding te delen met de ander ?
 
Doji
dag Holysoul,

je hebt 2 opties, of een 2 router achter je modem, nadeel is dat je 2 separate netwerken hebt met elk netwerk hun eigen IP range.
tweede optie is een hub of liever een switch plaatsen onder je router, deze optie heeft voordelen maar ook nadelen. Maar de wegen zeer zeker op ten opzichte van het nadeel van optie 1.

Groet, Doji
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router achter Tele2 modem/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie