obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
Sitecom Range Extender N300
Merino
Beste Forumers,

Om de Sitecom Range Extender N300 WLX 2003 die ik onlangs kocht, te kunnen gebruiken moet ik de site http://192.168.128.253 openen om daar de gevens van mijn internet-modem in te voeren. De Range Extender moet immers weten met wie hij moet WiFi-en. Maaaar.............http://192.168.128.253 is niet benaderbaar.
De Sitecom site heeft geen emailadres of helpdesk. Wat nu te doen? Heeft iemand suggesties?
Bij voorbaat dank!!
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
cornfed
Heb je de Sitecom solo verbonden met de PC of laptop?
Want zo wordt vaak een netwerk apparaat geconfigureerd.
Dan krijgt de PC een ip adres van de Sitecom en zit het gelijk in het juiste netwerk.
En dan werkt dat ip adres ook.
Voorwaarden is wel dat de PC geen statisch ip adres heeft (DHCP).
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Merino

Quote

cornfed schreef:

Heb je de Sitecom solo verbonden met de PC of laptop?
Want zo wordt vaak een netwerk apparaat geconfigureerd.
Dan krijgt de PC een ip adres van de Sitecom en zit het gelijk in het juiste netwerk.
En dan werkt dat ip adres ook.
Voorwaarden is wel dat de PC geen statisch ip adres heeft (DHCP).


Cornfed, Dank voor je reactie.
De Extender is zo'n dingetje wat je in het stopcotact steekt. Geen homeplug, hoor!
Als mijn modem (FritzBox Fon WLAN 7360 v2) een OPS had, zou het installeren van de extender een fluitje moeten zijn. Mijn pc draait niet onder Windows maar onder Ubuntu. Ik ben dus aangewezen op handmatige installatie. De Extender is niet aangesloten met een kabel op de pc of op de Fritz. Al meteen in stap 1 moet contact worden gezocht met http://192.168.128.253 en daar komt geen reactie op.
Groet.
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
Merino
Goedemorgen Cornfed,

Het is me gelukt!!! In aanvang niet geheel op de manier van de Sitecom handleiding.

Bedankt voor het mee-denken,
Merino
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
cornfed
Bedankt voor de feedback...!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Nafsa
Ben ik nou kippig of staat er geen uitleg hoe het wel is gelukt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem (tele2modem geen ops knop...)
 
cornfed
Waar precies hang je vast?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom Range Extender N300', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sitecom Wi-Fi range Extender N300 productNo: WLX-1000 v1 001 Algemeen : 5 21 aug 2017
wireless range extensie davolink2020 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 15 feb 2013
welke range extender werkt bij DM-201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 10 06 jan 2013
Probleem met tele2 + sitecom router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 20 sep 2012
Sitecom modem router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 14 jul 2012
Advertentie