obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem
HansK
Ik heb sinds kort de synology ds214.
Ik heb de nas aan mijn davolink modem gehangen, ingelogd op de modem, de dhcp range aangepast zodat ik ruimte had voor een vast ip.
In de netwerkinterface heb ik een ip-adres buiten de dhcp range ingevuld. Ik kan de nas in het netwerk gewoon benaderen via dit ip-adres op poort 5000. Nu heb ik een ddns geregistreerd (xxxx.synology.me). Wanneer ik binnen het netwerk naar dit adres ga, dan word ik doorgestuurd naar de pagina van de modem. Via 3g valt dit adres helemaal niet benaderen. Wat heb ik fout gedaan/ben ik vergeten in te stellen?

Alvast bedankt voor alle tips.
 
cornfed
Welk ip adres heb je gekozen voor je Syno?


En is de Syno bekabeld aangesloten op LAN3 of LAN4?


Het WAN ip adres kan je niet gebruiken op je interne netwerk.
Je wordt altijd omgeleid naar de Davolink.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
HansK
Ik heb een IP-adres gekozen wat buiten de DHCP-range ligt (dus een vast IP-adres).
De NAS zit aangesloten op lan3.

Moet ik nog soms porten forwarden? Zo ja, hoe doe je dit in een davolink 2020?
 
cornfed
Als je van buitenaf je NAS wilt benaderen, zal je inderdaad één of meerdere poorten moeten openen.

Welke poorten dat zijn hangt ervan af hoe je NAS wilt benaderen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
HansK
In dit geval lijkt mij poort 80 forwarden naar 5000?
Ik weet alleen dus niet hoe ik een forward op mijn modem in moet stellen.
 
cornfed
Een poort remap behoort tot de mogelijkheden, maar waarom niet gewoon poort 5000 openen?
Dan kan je via je WAN ip adres met poort nummer een verbinding opbouwen. Bijvoorbeeld 123.123.123.123:5000

Log in op de Davolink.
Navigeer naar Virtual Servers.
Klik op Custom Server en vul daar een zelfgekozen naam in.
Server ip address moet je het ip adres van de Syno invullen: 192.168.1.???
Vul in de vier veldjes daaronder telkens horizontaal 5000 in
En klik op Save/Apply.

En dat is het al.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
HansK
In alle 4 de velden 5000?
Moet ik bij extern dan niet poort 80 invullen aangezien ik het extern vanaf http benader?
Protocol = TCP?
 
cornfed
Als alleen poort 5000 in gebruik is voor externe toegang, adviseer ik je die ook te gebruiken.
Een poort 80 wordt continu gescand. Poort 5000 veel minder.
Als je graag veel belangstelling wilt hebben naar je NAS, moet je bij externe poort 80 (2x) invullen en bij interne poort 5000 (2x).

Als je dat liever niet wilt, komt bij alle vier de veldjes 5000 te staan.
En TCP is goed.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
HansK
Ik heb bij DMS-instellingen https ingesteld en bij virtual server setup 5001 overal ingevuld.
Wanneer ik naar https://xxxx.synology.me:5001 ga komt er geen pagina in beeld. Wanneer ik naar xxxx.synology.me ga word ik weer doorgestuurd naar de routerpagina. Het lijkt wel alsof de portforward niet werkt.
 
cornfed
HTTPS kan uitsluitend op poot 443.

Overigens is poort 5001 open. Dus de port forward werkt.

Ik weet nog steeds niet wat je exact van plan bent.
Als ik niets weet, kan ik ook niet helpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Advertentie