obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
OpenSSL / Heartbleed gat en Tele2-modems
Teledroid
Ik wacht al een week op antwoord van Tele2 op mijn vraag of/in hoeverre mijn Tele2-modem beveiligd is tegen het recent ontdekte gat in OpenSSL.
Ook op het 'officiele' Tele2-forum wordt de vraag tot nu toe niet beantwoord.

Weet iemand welke protocollen Tele2 hanteert voor de beveiliging van haar modems?
Bij voorbaat dank!
 
kobus1960
Hier is een site die in ieder geval je email adres controleert.
https://www.sicherheitstest.bsi.de/in...e/index_en
Email adres invullen, geen bericht, goed bericht.
Ik denk dat geen enkele ISP z'n protocollen gaat prijsgeven.
Verder ben je zelf thuis verantwoordelijk voor je eigen beveiliging.
Surfgedrag bepaalt een flink deel van de veiligheid.

Overigens moet de soep niet zo heet gegeten worden.........
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Teledroid
Ja, die check ken ik. Ws heb je gelijk dat ze dat niet zomaar prijsgeven, maar...
Tele2 kan wel zeggen of Tele2-modems tegen het OpenSSL gat beveiligd zijn, en daar krijg ik tot nu toe geen antwoord op.

Afwachtend...
 
kobus1960
Je kan lang wachten op dat antwoord, zouden zich
verantwoordelijk stellen, doet Tele2 echt niet.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
SSL wordt gebruikt om de communicatie te beveiligen tussen server en gebruiker.
Daar heeft de router niets mee van doen. Die zorgt alleen voor transport van de beveiligde pakketjes.
Het enige punt waarmee je in aanraking zou kunnen komen, is als je via HTTPS een verbinding opbouwt met het modem.
Dat kan alleen Tele2. En zo een verbinding wordt alleen gebruikt voor remote access.
Dus je hoeft je geen zorgen te maken qua router.

Check wel je PC en andere netwerkapparatuur op de bug. Daar zit wel het gevaar.
Gewijzigd door cornfed op 23 april 2014, 13:54
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Teledroid

Quote

cornfed schreef:
SSL wordt gebruikt om de communicatie te beveiligen tussen server en gebruiker. Daar heeft de router niets mee van doen.


Quote uit webwereld-artikel:
"De impact van het zeer ernstige Heartbleed-lek in OpenSSL gaat veel verder dan webservers, al zijn die in eerste instantie het laaghangende fruit voor kwaadwillenden. Meteen werd duidelijk dat ook talloze pc's die op opensource besturingssystemen draaien kwetsbaar zijn, en datzelfde geldt voor ontelbaar veel andere hardware, zoals routers, modems, mailservers en appliances."

(Ik wilde een directe link naar dit artikel plaatsen, maar de link verandert elke keer van 'webwereld....' in 'tele2.gebruikers....' ??????????????????? Watzkebeurt?)
 
cornfed
Link plaatsen gaat zomaar niet. Een beveiliging tegen SPAM.

Het gevaar bij een router zoals de Davolink/Comtrend heb ik ook al uitgelegd.
Het gaat dus om een directe verbinding tussen router en PC/cliƫnt.
Aangezien alleen Tele2 zo een verbinding kan opbouwen met de router via het internet, is er geen gevaar.

In dat artikel wordt in zijn algemeenheid gesproken over modem en routers.
De Davolink/Comtrend is geen algemene router. Het is specifiek Tele2 spul.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Teledroid
Duidelijk. Dank!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OpenSSL / Heartbleed gat en Tele2-modems', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie