obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Afstand tot wijkcentrale te groot
snurky
De afstand tot de wijkcentrale blijkt in mijn geval 3.706 meter (ASD-SLotervaart) te zijn en dit heeft redelijk dramatische gevolgen voor de snelheid van mijn data-verkeer. Nu blijkt er ook een centrale op 443 meter te zitten (Badhoevedorp). Wat voor stappen dien ik te ondernemen om ervoor te zorgen dat mijn telefoonaansluiting wordt overgezet naar wijkcentrale Badhoevedorp? Ping is 39 ms, Down is 6,55 Mbps en Up is 0,77 Mbps...
 
seawave
Helaas, je hoofdaansluiting ISRA punt gaat vanaf straatzijde rechtstreeks naar de wijkcentrale, dus een andere weg is er niet, denk dat die centrale in badhoevedorp er later bij is gekomen,.
Sowieso vreemd dat Tele2 over een afstand van 3706 mtr nog een dienst durft af te sluiten, toch geen tv abo erbij mag ik hopen?
Maar Tele2 gaat verderder en neemt met het allerbeste geen genoegen, dus als je onder de 60% zit (12MCool mag je kosteloos opzeggen aldus Tele2,.maar of dat in de praktijk opgaat,..ik weet het antwoord al,.Think

Succes!
 
kobus1960
De infrastructuur telefonie NL is in handen van KPN.
Een deel glasvezel infra is in andere handen.
Een aansluiting naar een andere centrale brengen is
een kostbaar verhaal. Dat gaat geen ISP betalen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
snurky
Alvast bedankt voor de antwoorden. Als ik Tele2 kan verlaten omdat ze onder de 60% zitten, denk ik dat ik daar gebruik van ga maken.
Als ik op speedtest kijk zie ik dat er in Badhoevedorp op 447 meter ook een wijkcentrale staat. Als ze die afstand kunnen meten dan loopt er toch een fysiek lijntje tussen die centrale en mijn huisaansluiting? Dan lijkt het mij van ergens een draadje de bocht omtrekken om mij op Badhoevedorp aan te sluiten i.p.v. die in Slotervaart.
Ik woon in een dorp aan de rand van Amsterdam in een landelijke omgeving dus de bebouwing staat wat verder uit elkaar. Hierdoor is dit gebied ook al niet interessant voor Reggefiber.
Ik heb contact gehad met KPN en die zegt "Wij moeten opdracht krijgen van Tele2" en Tele2 zegt "het net is van de KPN, daar gaan wij niet over..."
 
kobus1960
Tele2 maakt gebruik van een beperkt aantal wijkkasten.
Er wordt doorgelust. Die wijkkast dichterbij dus niet, da's
het probleem, daar zit die glasvezel van Tele2 niet. Helpless
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
@ snurky

Speedtest meet geen enkele afstand.
Er wordt een afstand berekend van centrale tot je woning in vogelvlucht.
Of je daadwerkelijk op die centrale bent aangesloten, wordt niet aangegeven.
Daarvoor moet je op BBNed een postcode check doorvoeren.
De centrale die daar uitkomt, is de enige juiste waarop je bent aangesloten.

Van centrale wisselen is technisch gezien mogelijk.
Alleen is dat niet rendabel om uit te voeren. De kosten zijn veel te hoog voor één enkele aansluiting.
Reken maar op enkele tientjes per meter exclusief materiaal en exclusief BTW.
Dat gaat niemand betalen voor je en jij zelf vast en zeker ook niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
snurky
@cornfed

"Speedtest meet geen enkele afstand", schrijf je, en dan: "Er wordt een afstand berekend...".

Ik weet op welke centrale ik ben aangesloten, namelijk ASD-SLOV (Amsterdam-Slotervaart) en dat die op 3.706 meter zit. En als ik op Speedtest kijk (zie de link in mijn eerdere bericht) dan zie ik dat er min of meer om de hoek ook een wijkcentrale staat. Ik begrijp ook wel dat het wellicht niet rendabel is om één enkele aansluiting om te zetten, maar wat voor mij geldt, geldt zeker ook voor mijn buren: we zitten allemaal op die ASD-SLOV centrale. Wat ik vraag aan Tele2/KPN is m.i. geen rocket-science, maar door onwil van beide partijen zit ik met een trage verbinding. Zou het met een paar tientjes wel gerealiseerd kunnen worden dan heb ik dat er wellicht nog wel voor over.
Gelukkig is Reggefiber al aan het graven in de buurt, nu nog even vragen of ze ook naar mijn huissie willen graven...
 
cornfed
Het verschil zit er in of je de echte afstanden meet die een kabel moet afleggen naar een centrale of dat
je alleen een afstand meet op een kaart van punt A naar punt B in vogelvlucht.
Daarom zijn de 'speedtest' gegevens vaak grote onzin. BBned haalt zijn gegevens uit de echte KPN afstandstabellen.
Kabels lopen immers niet hemelsbreed over huizen en wegen heen.
Staat ook zo op 'speedtest': N.B. Afstanden zijn hemelsbreed. Aan deze resultaten kunnen geen rechten ontleend worden
Zegt al genoeg.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afstand tot wijkcentrale te groot', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Klik aan klik uit universele afstand bediening Algemeen : 4 18 feb 2016
Afstand Telefooncentrale Snelheid : 3 23 dec 2010
Amino 532 NIET mogelijk vanwege afstand?? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 7 14 nov 2010
had me gezegd dat ik 3.2 km van de wijkcentrale zit TV diensten : 7 03 aug 2010
Storing wijkcentrale Haarwijk Gorinchem Storing : 7 06 mrt 2010
Advertentie