obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
hele oude modem vervangen door een oude modem?
rhaf
Onlangs stuurde Tele 2 een achrijven dat men besloten had oa mijn oude Copperjet modem om te moeten ruilen voor een veel modernere variant.

Ok de copperjet 1616 dateert volgens mij uit 2004 en dan kun je stellen dat er anno 2015 wel betere producten zijn.
Maar wat schetst mijn verbazing...gaat Tele 2 deze 11jarige modem vervangen door een 9jarig modem!?!

Spijt me hoor en je kunt zeggen dat leeftijd niet uitmaakt voor een modem, maar als dat waar is, waarom worden er dan veel moderenere modems gemaakt?


We leven in een tijd waarin groene producten de voorkeur moeten hebben en dan maak je mij niet wijs dat dit 9-jarige device welke 24/7 aanstaat voldoet aan moderne verbruikseisen?!

Wat is jullie idee hierover?

grtn.
 
maltazor
Ik weet niet precies welk modem Tele2 heeft voorzien. Ik kan je wel vertellen dat ik een Davolink DV-2020 heb ontvangen en met een verbruik van maximaal 15 Watt kost het modem me minder stroom op jaarbasis dan mijn LED verlichting in m'n huiskamer.

Kun je aangeven welk modem jij hebt? Eventueel kun je op het modem zelf het verbruik opzoeken. Mocht het er niet op staan, zoek dan naar de waardes voor volt en ampère. Vermenigvuldig deze met elkaar en vervlogens met 8.76. Dan heb je het aantal KWh per jaar. Met een gemiddelde prijs van 65 cent per KWh kun je dan bereken wat jou modem maximaal kost bij volledige belasting.

Met mijn Davolink DV-2020 kom ik op maximaal € 30,- als mijn modem volledig belast word maar omdat ik niet heel de dag internet, vermoed ik dat mijn modem ongeveer € 20,- aan stroom per jaar verbruikt (en dan schat ik het nog hoog in).

Het feit dat het apparaat 9 jaar geleden is ontworpen betekend niet per definitie dat het slecht is. Ik wil daarmee niet beweren dat Tele2 geen zuiniger modem zou kunnen leveren maar dat kost dan weer meer in aanschaf en heeft daardoor direct gevolgen voor de kosten van je abonnement. Om not maar te zwijgen over de besparing die gedaan word door de ontwikkelkosten en bijbehorende vervuiling te spreiden over bijna 10 gebruiksjaren.

Dan geef je nog aan dat er veel meer modernere modems gemaakt worden en dat daar een reden voor is. Daar heb je gelijk in. Er zijn aanbieders die hun dienstenpakket hebben aangepast, uitgebreid of veranderd door bijvoorbeeld over te stappen op VDSL2 met Vectoring of Pair Bonding. Op die manier leveren ze betere snelheden maar hiervoor is ook nieuwere hardware nodig.
 
cornfed
Je kan een Davolink krijgen (uit 2005) of een recenter model Comtrend.
Alle twee zijn mogelijk.

Welke heb je daadwerkelijk gekregen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
rhaf
Davolink

Wat zijn de verschillen met de Comtrend?

Ik vind het bv nu erg vreemd dat ik niet zelf mijn DNS servers mag bepalen.

Ben er ook nog niet uit hoe ik mijn webserver weer overal door moet tunnelen.

Ook heb ik het vreemde gevoel dat mijn verbindingssnelheid weer iets is teruggelopen.
Ik betaal welliswaar voor een 20mb verbinding, maar mag blij zijn als ik 4mb haal!?
Maar ik zal dit nog een paar keer moeten meten voor een gemiddelde.
 
cornfed
Verwacht nu niet dat je allerlei opties erbij krijgt.
De firmware blijft grotendeels hetzelfde.
Met de Comtrend (wit) krijg je alle vier de Lan poorten tot je beschikking voor je netwerk en het genot van sneller WIFI (802.11N).
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hele oude modem vervangen door een oude modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie