obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
hoe benader ik mijn storage drive by 2 routers?
sjakie
Hallo, ik ben de weg een beetje kwijt.
Mijn comtrend router is aangevuld met een Netgear N600 voorzien van een USB drive. Het geheel werkt, hehehe,. De USB drive wordt gebruikt voor streaming muziek, back up en muziek.
Hoe kan ik vanaf een andere lokatie, anders dan mijn netwerk, op de USB drive komen om te down en of up te loaden??
Ik weet mijn IP adres (wan en Lan) maar daarna stopt het.
Gaarne advies
 
cornfed
Ik weet niet hoe je alles aangesloten hebt op elkaar en met welke instellingen, maar ik vermoed
dat je NAS nu achter een dubbel NAT en dubbel firewall zit.
Maar hoe wil je je NAS benaderen via het internet? Welk programma of protocol?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sjakie
Hoi,
Bedankt voor je respons!
Comtrend:
IP 192.168.10.1
subnet 255.255.255.0
start Ip 192.168.10.10
End Ip 192.168.10.20
NAT teredo op poort 61513
DMZ host 192.168.10.2
UTP kabel van poort 2 LAN Comtrend naar WAN Netgear (Opmerking poort 3 Comtrend werkt niet) op de netgear is mijn dvd speler bedraad aangesloten nog twee vrij poorten
Netgear
IP-adres
Dynamisch opvragen bij Internet Provider
IP-adres . . . 192.168.10.13
subnetmasker . 255.255.255.0
IP-adres gateway . 192.168.10.1
Adres domeinnaamserver (DNS)
Automatisch opvragen bij Internet Provider
Deze DNS-servers gebruiken
Primaire DNS 162.168.10.1

Alle andere opties voornamelijk blank.
Ik heb diverese keren een poort geforwarded maar waarschijnlijk fout want als ik scan geeft hij aan poort gesloten.
Het liefste wil ik de USB drive welke aangesloten is op mijn netgear via FTP benaderen.
Indien je nog meer info nodig hebt dan hoor ik dat graag van je.
Sjaak
 
cornfed
Heb je het subnet aangepast van de Comtrend (192.168.10.xxx) ?

En er staat een 192.168.10.2 in de DMZ bij de Comtrend.
Wat is dat voor een device?

FTP is niet direct de veiligste manier over het internet.
Kan je ook via SFTP connecten?
Gewijzigd door cornfed op 12 augustus 2015, 18:36
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sjakie
Hoi,
Bedankt voor het lezen van mijn antwoordt en het maken van enkel opmerkingen.
Subnet Comtrend is niet? aangepast staat op 255.255.255.0
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wie/ wat 192.168.10.2 is. Op de comtrend zit mijn netgear, TV en en losse kabel om mijn laptop eventueel te verbinden indien TELE2 een niet draadloze verbinding wil. Wireless is uitgezet.
FTP is bekend voor mij daarom het voorstel.
SFTP hoor ik voor het eerst maar dat zal dan een beveiligde FTP zijn moet ik me in verdiepen maar dat moet wel lukken denk ik
 
cornfed
255.255.255.0 is het subnetmasker.
Er staat bij mijn vraag een ip adres reeks (192.168.10.xxx). Dat is een subnet.
En dat is geen standaard subnet volgens Tele2. Dat is 192.168.1.xxx.
Daarom de vraag hoezo en waarom. Tikfoutje of ooit eens veranderd?

Zoals je de zaken beschreven hebt, lijkt mij het beste dat je de Netgear als switch/access point gaat inzetten. Dan ben je gelijk van die dubbele NAT/firewall af.

Alleen is nu de grote vraag of je nog gebruik kan maken van die USB drive functie op je Netgear als die een switch is geworden.
Ik vermoed van wel, maar je weet het nooit hoe sommige zaken in elkaar steken.

Ik ben bang dat je dit moet uittesten.


En zijn alle LAN poorten bezet op de Netgear of is er nog eentje vrij?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sjakie
Hoi,
Er staat bij mijn vraag een ip adres reeks (192.168.10.xxx). Dat is een subnet.
En dat is geen standaard subnet volgens Tele2. Dat is 192.168.1.xxx.
Daarom de vraag hoezo en waarom. Tikfoutje of ooit eens veranderd? Ja, de netgear is 192.168.1.xxx zodoende kan ik nog steeds gemakkelijk inloggen met genie daarom Comtrend gewijzigd in 192.168.10.xxx
Als sitch gebruiken houdt in dat ik in de netgear de acces point moet aanvinken?
De netgear poorten (3) warvan 1 naar mijn DVD 1 een losse kabel om evetueel mijn pc op aan te sluiten en nog een vrije poort. Wat wilje hierop aansluiten?
 
cornfed
Het is geen goed idee om je Comtrend zelf aan te passen op deze wijze.
Bij een firmware update wordt zeer waarschijnlijk de originele settings weer teruggezet.
Beter is om de Comtrend zo min mogelijk aan te passen.
Anders blijf je maar sleutelen aan je netwerk.
Netwerk aanpassingen moet je in de Netgear doen.

Ik zou de Comtrend resetten naar fabrieksinstellingen. Je moet wel de WIFI settings even opschrijven, als dat al niet gedaan hebt.
Het is een advies, je hoeft het niet te perse te doen.



Je kan een tweede router op twee manieren inbinden in je netwerk.
Of als router (zoals je nu hebt) of als switch.
Het voordeel van de router variant is dat je alle voordelen en functies van de router kan behouden.
Zeker als je gebruik maakt van speciale dingen (zoals FTP bv.), heb je soms geen keuze.
Maar dat moet je uittesten of dat zo is met de Netgear.

Nadeel van die dubbele router setup is dat je je eigen netwerk in tweeën knipt.
Apparaten aangesloten op router 1 zien niet de apparaten op router 2.
Zo ook het probleem met je poorten. Dat heeft dezelfde oorzaak: firewall + NAT maal 2.

Een switch opstelling lost dat op. Dan is er maar een baas in je netwerk en dat is de Comtrend.
Dan zien alle apparaten elkaar en hoef je alleen maar in een router (Comtrend) de poorten te openen.


Hoe ga je naar een switch opstelling?

Op de Netgear moet de DHCP server (die van de LAN kant) uitgezet worden.
Eventueel moet je het ip adres van de Netgear veranderen naar bv. 192.168.1.254 om niet in conflict te komen met de Comtrend (192.168.1.1).
Dan moet de netwerkkabel omgeplugd worden van de Netgear WAN poort naar een van de LAN poorten.
Alles herstarten (ook Comtrend) en je hebt een groot intern netwerk.

Let wel op dat je de PC/laptop moet herstarten als je van subnet gaat wisselen tijdens de aanpassingen.
Je OS weet alleen de oude settings tijdens de opstart. Die moet je dus eventueel herstarten om weer toegang te krijgen tot de Netgear.

In principe is alleen nog nodig dat je de poort opzet voor de FTP server in de Comtrend.
Daarvoor zou ik Virtual Servers gebruiken en die naar je Netgear laten wijzen. In dit voorbeeld dus 192.168.1.254.


Als dat niet werkt, kan je blijven werken met de huidige setup.
Alleen zijn dan ook enkele aanpassingen nodig.

Ten eerste moet je de dynamische ip adres setup op de WAN kant van de Netgear wijzigen naar een statische setup.
Kies dan een hoog ip adres uit, bijvoorbeeld 192.168.1.100. (Ik ga ervan dat je de Comtrend gereset hebt, anders 192.168.10.100).
Zet dat ip adres in de DMZ Host van de Comtrend.
Bekabeling blijft zoals hij nu is.
Herstart ook weer alle apparaten en routers.

Test of je de FTP kan bereiken via het internet.



Een hele kluif, maar het valt reuze mee.
Succes!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe benader ik mijn storage drive by 2 routers?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 07 feb 2016
ik mag hier serieus mijn klacht doen? of ..... Klacht over Tele2 : 5 08 sep 2015
OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 26 mei 2015
Advertentie