obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Te verwachten snelheid
purplet
Op dit moment heb ik internet van Ziggo, maar na de meerdere ongevraagde snelheidsverhoging (en prijsverhogingen) toch maar eens de knoop doorgehakt en voor Tele2 VDSL gekozen. Voornaamste reden is dat m'n firewall 100mbit is en dat vind ik prima, maar liever niet heel veel minder Smile Ik heb liever meer upload.

Nu is m'n verbinding nog niet opgeleverd, maar ik heb nog een oude comtrend tele2 modem liggen dus ik dacht laat ik die er eens aan hangen. En zowaar, ik heb al een DSL signaal (geen internet, die blijft down).

Ik heb gekozen voor 100mbit VDSL en het modem traint in op ADSL2+, maar ik vroeg me af of aan de DSL statistics die ik uit de modem kan halen al iets zeggen valt over de kwaliteit van de lijn. Volgens fourstack kan ik 100mbit krijgen en volgens breedbandwinkel.nl zit ik circa 440 meter van de straatkast. Nu traint het modem in op 15mbit down en 1mbit up ADSL2+, wat me iets aan de lage kant lijkt. Ik heb twee screenshots van de DSL stats toegevoegd. Is er iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? Als ik google op vdsl/adsl distance grafiekjes en de lijn van 15mbit adsl2+ doortrek naar VDSL2 dan voorspelt dat niet veel goeds namelijk. Of kan het zijn dat ik nog op de nummercentrale verbonden zit ipv straatkast? Nummercentrale is 3,3 km dus ik vraag me af of ik dan 15mbit kan halen...

Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd en als ik minder dan 80mbit ga halen dan twijfel ik eigenlijk of ik er wel mee door wil gaan...
purplet voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
Je bestelde aansluiting is nog niet opgeleverd.

Ten eerste zal je bij je abonnement/aansluiting een ander modem geleverd worden: Technicolor TG789bvn.
En ten tweede zal je telefoonlijn fysiek omgezet worden naar een straatkast. Je bent nu op de nummercentrale aangesloten.

Opmerkelijk is dat je een signaal hebt op de telefoonlijn.
Dat betekent waarschijnlijk dat er nog een oud abonnement op zit.
Nu alleen de vraag van welke provider en van wie die lijn is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
purplet
Ik begrijp dat ik VDSL krijg en een ander modem. Kan het niet zijn dat tele2 de lijn al heeft aangesloten maar het internet nog niet actief is?

Ik woon hier al een jaar of 4 en ik heb nog nooit DSL gehad. Theoretisch zou het van een vorige bewoner kunnen zijn natuurlijk, maar dan zijn ze het al heel lang vergeten af te sluiten...

Zoals ik zei zit ik volgens breedbandwinkel.nl 3,3 km van de nummercentrale (hemelsbreed is de afstand 2km), en dan lijkt me 15mbit/s downstream wel erg veel? Dus daarom vraag ik me af of het signaal van de nummercentrale komt. Valt er aan de waarden uit de screenshots nog iets over de kwaliteit van het signaal te zeggen?

Hoe dan ook denk ik dat ik gok toch maar ga wagen, bedankt voor je reactie.
 
cornfed
ADSL2+ wordt niet op een straatkast uitgeleverd. Alleen VDSL2.
Maar misschien is het modem zelf wel fout.
Welk type Comtrend heb je?

En wanneer wordt je aansluiting opgeleverd?

Bij mij kon het oude ADSL2+ modem geen verbinding krijgen na de overstap.
Pas bij het correcte modem was er een DSL sync.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
purplet
Het is een comtrend VI-3223u en ik zie dat die ook VDSL2 aan zou moeten kunnen volgens de datasheet? Ik denk dus dat je inderdaad gelijk hebt en dat er nog een ADSL verbinding naar de nummercentrale op zit. Ik bedenk me nu dat de de vorige eigenaar van de woning een bedrijf was die het gebruikte voor plaatsen van (expat) werknemers. Waarschijnlijk is de lijn nooit opgezegd en is al die tijd de rekening nog gewoon betaald. Ik ga nog wel even proberen of ik met KPN vpi/vci internet krijg, just for fun Smile
 
cornfed
Die Comtrend is een multi modem. Die kan ADSL2+ en VDSL2.
Alleen werken de straatkasten op een opvolger van VDSL2 -> Vectored VDSL2.
Dat is verplicht als je met een straatkast wilt verbinden.
De Comtrend kan dat niet en is ongeschikt voor een straatkast verbinding.

Tele2 heeft alleen die Technicolor ter beschikking voor dit type verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te verwachten snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Max snelheid Davolink modem ? Snelheid : 3 12 mei 2011
Advertentie