obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Trage verbinding met 20mb abb
r0b3rt
hallo,

Ik heb 20mb up en down abbonement, ik deed pas een test. en dit was de uitwerking:

Download: 1182,5 kb/s
upload: 84,3 kb/sFrown
connection: 596.0 conn/min
ping test NL: 31.0 ms

Geschatte afstand van centrale is 1319 meter

Kan hier wat aan gedaan worden? dit is egt slecht.

Vriendelijke groet,
Robert
 
jmk
Hoi R0b3rt,

De snelheid van het 20 MB/s betekend:

20 megabit per seconde down.
1 megabit per seconde up (dat laatste zeggen ze er niet bij)

Dit zijn de theoretische maximale snelheden(in kilobytes per seconde)
~2,500 Kb/s
~122 Kb/s

Je download is dus ruim 2,5 keer te langzaam. Dat is wel jammer, misschien dat je op een heel goed moment de 1800 wel haalt, dan mag je blij zijn denk ik

Ik zelf heb een 4/1 abo(wordt straks 20/1) Met mijn upload haal ik ook de 90 nauwelijks en de 95 praktisch nooit. Dat is bij bijna iedereen met een 1 MB upload snelheid zo bij tele2.

Je kan trouwens kijken op www.speedtest.nl om je snelheid te meten, maar ook om te zien wat gemiddeld is voor jouw abonnement! Dat is zeker een aanrader, dan weet je iig dat het niet aan jou ligt, maar aan tele2
 
r0b3rt
hey jmk

thnks voor je reacite, de bovenstaande gegevens heb ik ook van speedtest afgehaalt, ik ik zal idd is kijken wat mijn abonnement gemiddelt heeft.

Ik vind het zwak van hun, dat ze niet gewoon eerlijk zeggen dat ik 1mbit upload heb, ik heb het een paar keer gevraagt en elke keer het antwoord: ja u heeft 20 mbit up & down.

Ik draai een servertje dus ik heb die upload gewoon nodig. weet je toevallig een abbo met wel genoeg upload? (4/5mbit)

Groetjes
robert
 
PeeGee
Hallo r0b3rt,

Op de website van Tele2 staat vermeld dat de upload 1 Mbps is http://www.tele2.nl/shop/Internet-Bellen/Specificaties.htm

Voor ADSL2+ is de technische limiet 1 Mbps: het kan gewoon niet sneller. Er is wel een iets nieuwere standaard (ADSL2+ Annex M), met een (maximale) 3 Mbps upload, maar volgens mij heeft nog geen enkele ISP deze geïmplementeerd.

Kabel kan wel iets sneller: UPC biedt een pakket met 2,5 Mbps upload en Ziggo met 1,5 Mbps upload. Maar daar betaal je dan wel voor.

Voor snelheidstesten gebruik ik overigens tegenwoordig www.speedtest.net. Deze geeft wat betrouwbaardere waarden bij hoge snelheden.

Groeten,
P.Gee.
 
Wout
Of nog even wachten op glasvezel, dat wordt echt kicken!:p
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage verbinding met 20mb abb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Advertentie