obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Geen draadloos netwerk
Elsy
Vandaag mijn modem geinstalleerd: Multimedia Modem DV-2020
Internet doet het gelukkig.
Maar het draadloze netwerk werkt niet.
PC-2 ziet het netwerk niet en heel af en toe zie ik op PC-1 het netwerk.
Maar als ik dan een verbinding wil maken lukt dit niet.
Het modem staat op wireless ingesteld en ik heb een wachtwoord aangemaakt maar dat heb ik toch pas nodig als ik een stap verder kom met een verbinding maken.

Met mijn Sweex had ik geen problemen en nu werkt het niet meer. De helpdesk kan me niet verder helpen omdat internet correct werkt.

Ik heb een pc met Vista erop. In Norton staat het netwerk ook als vertrouwd ingesteld. Windows firewall staat uit.

Wie weet wat ik nog meer kan doen zodat het weer werkt?
 
PeeGee
Hallo Elsy,

Het makkelijkste is om de PC eerst met ethernet kabel aan het modem te koppelen, om de wireless settings op het modem goed te zetten:
- Browser openen
- In de adresbalk typen: 192.168.1.1
- In het menu de wireless settings goed zetten (zelf SSID kiezen, accesspoint zichtbaar maken, eventueel encryptie aanzetten. Ook verstandig om de kanaalkeuze op auto te zetten)
- Dan netwerkkabel loshalen en kijken of Vista het draadloos netwerk kan detecteren. (Ik ben niet zo bekend met Vista, maar waarschijnlijk kwestie van klikken op een wireless icoontje rechts onderin de taakbalk)
- Contact maken met het accesspoint. Als je encryptie hebt ingesteld, dan wordt nu om het password gevraagd of de WEP key.

Je kunt voor het gemak eerst de encryptie uitzetten. Als alles werkt, is het wel aan te raden om daarna de wireless connectie te beveiligen met WPA of WPA2.

Succes.
 
Elsy
Ik heb een kabel tussen pc2 en het modem zitten.
De instellingen die ik via de browser opvraag zijn hetzelfde als pc1, dit komt natuurlijk omdat beide pc's aangesloten zijn op het modem.
Maar als ik netwerken zoek ziet hij geen draadloos netwerk.

Morgen wordt ik geholpen door iemand die veel verstand heeft van pc's en dan hoop ik dat het opgelost wordt.

Ik zal het hier melden als het morgen gelukt is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen draadloos netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 22 apr 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Advertentie