obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Netwerkprinter aansluiten
kingpin1966
Ik heb de volgende configuratie:

Desktop PC draadloos
Apple Imac draadloos
Laptop draadloos

Nu wil ik op mijn Davolink-201 een netwerkprinter aansluiten en en ben er inmiddels achter dat dit alleen maar kan met een Printerserver omdat ik maar een netwerk kabel heb liggen en die gaat naar boven

Moet het in geval van een Printerserver een draadloze zijn?
 
cornfed
Er bestaan draadloze en bedrade printservers. Je kan beide gebruiken bij je router. Er zijn ook printers met een ingebouwde WIFI of een bedrade netwerkaansluiting. Over welke printer hebben we het?
Gewijzigd door cornfed op 04 augustus 2008, 01:21
 
kingpin1966

Quote

cornfed schreef:
Er bestaan draadloze en bedrade printservers. Je kan beide gebruiken bij je router. Er zijn ook printers met een ingebouwde WIFI of een bedrade netwerkaansluiting. Over welke printer hebben we het?


Een Brother MFC 465 CN
 
cornfed
Omdat de printer zelf een netwerkaansluiting bezit, heb je 3 mogelijkheden:

1 Schaf een access point aan. Die wordt direct op de printer aangesloten.
De access point werkt dan in bridge modus.

2 Als je toch alles bekabeld wilt houden kan je ook een switch neerzetten boven bij je pc en printer. Het netwerk wordt dan verdeelt tussen printer en de pc's.

3 Zet de printer neer in de buurt van de router of ergens anders en leg daar een netwerkkabel naar toe.

Een printserver is alleen voor printers die geen netwerkaansluiting of WIFI hebben. Jouw printer heeft dat wel al.
Gewijzigd door cornfed op 04 augustus 2008, 11:16
 
kingpin1966

Quote

cornfed schreef:
Omdat de printer zelf een netwerkaansluiting bezit, heb je 3 mogelijkheden:

1 Schaf een access point aan. Die wordt direct op de printer aangesloten.
De access point werkt dan in bridge modus.

2 Als je toch alles bekabeld wilt houden kan je ook een switch neerzetten boven bij je pc en printer. Het netwerk wordt dan verdeelt tussen printer en de pc's.

3 Zet de printer neer in de buurt van de router of ergens anders en leg daar een netwerkkabel naar toe.

Een printserver is alleen voor printers die geen netwerkaansluiting of WIFI hebben. Jouw printer heeft dat wel al.


Dan is optie drie voor mij de beste oplossing.
Ik kan de Ethernetkabel uit mijn desktop pc halen en deze desktop pc met behulp van de bijgeleverde antenne draadloos maken.

De Ethernetkabel plug ik dan in de printer en klaar is Klara.
 
cornfed
En dat was ook nog de goedkoopste oplossing...
Succes ermee.
 
kingpin1966
Het werkt inmiddels uitstekend!

Hartelijk dank.
 
kingpin1966
Ik ga er van uit dat mijn Davolink 201 modem over twee telefoonlijnen beschikt.

De ene is bezet door de telefoon.
Kan ik op de andere nu de fax van mijn printer aansluiten?
 
Marcello
Beste remedie is: inpluggen die fax in de tweede tel.-poort en proberen maar !! Wink Je tweede tel.nummer kan je achterhalen via http://www.tele2.nl/klantenservice/mijntele2/ (inloggen!) en dan doorklikken naar abo.gegevens/vaste telefonie en dan instellingen wijzigen/bekijken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkprinter aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Problemen met aansluiten van internet Storing : 17 19 dec 2013
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie