obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] Tele2 Davolink valt compleet uit
blubber
Hallo allemaal.

Ik ben al een aantal jaren klant van zonnet/versatel/tele2 en heb weinig problemen gehad.

Sinds een week of 2 a 3 is mijn internet vanaf 16:00 to laat in de avond nogal traag, ik gebruik als ik aan het downloaden ben, niet de tv decoder.
Maar nu sinds een paar dagen valt mijn davolink van tele2 compleet uit (lees alle lampjes), waarna hij zich reset en weer normaal functioneert. Vervolgens kan ik gewoon weer internetten.
Het gebeurt enkele keren per dag en soms meerdere keren achter elkaar, er zit niet echt regelmaat in.
Toen dit voor de eerste keer gebeurde was ook het beheer wachtwoord van het modem (van user account) weer naar het standaard wachtwoord teruggezet.
En mijn wireless stond te knipperen als een gek.

Totale reset heeft geen invloed erop.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn, of weten jullie dat ze in rotterdam bezig zijn met onderhoud of zoiets?

Ik gen tele2 zelf nog niet gebeld, wilde eerst hier even kijken of iemand iets ervoor weet.

Het davolink modem wat ik heb is wel een oudje want er zit nog een versatel sticker op (had voorheen versatel family).
moet ik misschien tele2 vragen voor een nieuw modem?

Heb nu tele2 compleet met telefonie en tv

Bedankt alvast voor eventuele reacties!

Edit Bill; Titel [opgelost toegevoegt]
Gewijzigd door Bill op 20 augustus 2008, 22:06
 
cornfed
Nou ja, als ik zo lees is het simpel.
Als er geen lampjes branden, is er geen stroom in het apparaat.

Wordt je router erg warm tijdens het downloaden?
Dat kan op een defect wijzen.

Ook kan de voeding defect raken. Wordt die erg warm (heet)?
Die kan ook defect zijn dan.
 
blubber
Het modem wordt niet warmer dan anders, adapter ook niet.

Het moment waarop alles even wegvalt is vaak ook als de verbinding niet gebruikt wordt.

Het modem staat aan, alle lampjes gaan uit voor 1 a 2 seconden dan gaat het powerlampje weer aan en line-sync en dan de rest.

Nu vanavond doet ie het weer even prima maar morgen of straks kan het weer even mis gaan.

Is het misschien slim dat ik een nieuw modem aanvraag bij tele2?
 
cornfed
Naar mijn menig is het waarschijnlijk dat de router of de voeding defect is.
Zeker omdat hij jarenlang het wel prima heeft gedaan.

Heb je iets verandert aan je setup van je netwerk toen de problemen begonnen?
 
blubber
Vanmorgen was ik wat aan het opruimen, raapte wat op en stootte daarbij per ongeluk tegen het aansluitpunt van de telefoonkabel naar het modem toe.

Terwijl dat gebeurt.....poef adsl lampje op rood, de rest knipperen natuurlijk.
nadat de verbinding weer terug was deed ik het met opzet en weer viel het signaal weg.

Dus heb ik het contactpunt en de kabels vervangen(was toch al bezig). en tot nu toe doet ie het weer prima.

Misshien dat er van de week iets gebeurt is met stofzuigen ofzo en er iets beschadigd is geraakt aan het aansluitpunt en de bekabeling.
Misschien dat het heeft lopen etteren dat daarom het modem totaal gereset was en steeds uitviel. Vraag me af wat en hoe, maar ja die dingen gebeuren zullen we maar zeggen.

Mijn netwerk loopt via mijn eigen Netgear wireless router omdat de setup van de davolink beknopt is en geen wpa2 ondersteund, Dat draait nog steeds prima.

Ik kijk het voorlopig wel even aan of het blijft werken. Zoniet dan denk ik ook dat je gelijk hebt en het modem defect is. In dat geval bel ik tele2 wel en vraag een nieuw modem.
Dat alle lampjes uitvallen is niet meer voorgekomen tot nu toe.

maar op het moment gaat het weer goed.

Alleen de traagheid in de namiddag/avond is er nog steeds, maar of dat aan het modem ligt...ik hou dat ook wel in de gaten. Is niet zo'n groot probleem want de rest van de dag is de verbinding gewoon 1,6 mb/sec download op mijn 20 mb lijntje.

Cornfed, in ieder geval bedankt voor het meedenken en advies. Smile
Gewijzigd door blubber op 19 augustus 2008, 18:10
 
cornfed
Fijn dat er schot in de zaak is.
Het zou best eens kunnen zijn dat dat de oorzaak is/was.

De traagheid 's avonds is volgens mij toch wel de overbelasting van het netwerk in de centrale. Dan gaat iedereen internetten, downloaden en tv kijken.
Net als jij.

Overigens is al tijdje WPA2 beschikbaar in de Davolink router.
Gewijzigd door cornfed op 20 augustus 2008, 00:15
 
blubber
Wpa2? hehehe nu zie ik het ja. Leuk om te weten als ik het nog eens nodig mocht hebben.
Ik gebruik mijn eigen router dus heb daar niet meer naar gekeken.

Wat de traagheid betreft, blijkt nu ook een stuk minder, haal net toch 1,5 mb/sec.
Daarnaast zij hier in rotterdam nog steeds steeds alle scholen met vakantie dus dat het drukker is dan voorheen zal ongetwijfeld.
Heb het ook net een week of 3 daarvoor had ik er geen last van.
Maar ik ben al lang blij als het hier nu blijft werken.
Gewijzigd door blubber op 19 augustus 2008, 18:53
 
blubber
@ Cornfed

Nou alles werkt hier weer perfect nu nadat ik het aansluitpunt en de kabels heb vervangen.

Nogmaal bedankt voor je hulp.


@mod of admin :

het probleem is opgelost dus wat mij betreft kan dit topic afgeloten worden.
 
cornfed
Bedankt voor de feedback.
 
Bill

Quote

bas2577 schreef:
@ Cornfed

Nou alles werkt hier weer perfect nu nadat ik het aansluitpunt en de kabels heb vervangen.

Nogmaal bedankt voor je hulp.


@mod of admin :

het probleem is opgelost dus wat mij betreft kan dit topic afgeloten worden.


Titel aangepast naar [Opgelost] en onderwerp gesloten. Stuur me een PM als het weer open moet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Tele2 Davolink valt compleet uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie