obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
probleem met poorten op zetten of is de modem defect
Darky
Kan iemand me helpen of weet iemand wat ik verkeerd doe?

Ik probeer al meer dan 2 weken enkele poorten open te zetten op de modem van Versatel/tele2 .

Als ik die poorten open zet op me modem laat hij het voor mij gevoel nog steeds niets door omdat het nog steeds niet werkt ook niet op verschillende pc`s binnen mij netwerk. zowel wirles als via direct aangesloten via een kabel.
ik kan wel een verbinding maken met het spel als ik op een compleet ander netwerk zit die geen firewal heeft.

dit zijn de dingen die ik al geprobeert heb.

de firewall + virus scanner uit gezet op me pc. geen effect
de poorten opnieuw open gezet op de router . geen effect
de router opnieuw opgestart (30seconden van spanning). geen effect gehad
De modem ingesteld dat mijn pc in de dmz word gezet (ipadres ingvult van lokale pc). geen effect gehad
De helpdesk gebelt van tele2. TOTAAAL GEEN EFECT GEHAD !!!!! (geven geen support)Angry

Handleiding online gevonden nogmaals dezelfde stappen gevolgd
zie http://212.72.56.80/tele2/selfservice/hylo.search.asp?action=show&obj_id=42494&org=virtual.

wat wel grappig is hier in deze handleiding geven ze wel aan dat ze een ondersteuning aan bieden.

Op dit moment zit ik wel met iets wat niet werkt..
En voor mij gevoel dus ook niet werkent krijgt omdat het probleem de modem is dat hij de instellingen niet goed verwerkt.

Tele2 geeft aan dat de modem goed werkt omdat ze dat van afstand kunne zien en omdat ze geen ondersteuning geven op de firewall is er geen probleem met de modem.


dus de vraag wie kan me helpen en wie heeft nog een idee wat ik kan uit proberen dat het toch een gebruikers fout is.Frown

Gr Raymond
 
cornfed
Uitgebreid verhaal, mooi geschreven. Alleen elke cruciale informatie ontbreekt. Geheim misschien?

Welke programma wil je openzetten, welke poorten, hoe heb je de verbinding getest, hoe ziet je netwerk eruit en welk ip heeft de bewuste pc????
Gewijzigd door cornfed op 22 augustus 2008, 23:18
 
Darky
Hoi sorry ik nam aan dat het niet zo heel erg belangrijk is om de poorten en ip adressen op te geven .

het gaat om oude spellen te spelen die via batlenet gaan van blizzard.
omdat diablo 3 in de maak is zat ik met een paar vrienden we gaan weer diablo 2 spelen.

ik heb een netwerk van 4 pc staan. en 1 test server (maar dat is niet van belang)

de laptop die ik nu gebruik voor dit spel heeft ip adres 192.168.1.15 deze heeft hij gekregen van de dhcp server die de modem heeft (heb ook geen andere dhcp server draaien in hetnetwerk)
en deze laptop eheb ik via wirless en kabel geprobeert

ook een andere pc die standaart vast bekabeling heeft en een vast ip adres van 192.168.1.8 heeft er ook geen zin in als je de poorten forward en ook beide pc`s hebben geen zin als je ze in het dmz zet

voor battlenet en diablo2 zijn er standaart templates al gemaakt in de router maar deze werken dus niet naar mij gevoel.
dus ook 1 keer hand matig er in gezet.

het gaat om deze poorten.
Diablo 2 Battle.net: 6112-6119, 4000 TCP and UDP

en natuurlijk test ik het met het programma zelf. die goed moet werken. Ook andere spellen zoals warcraft 3 werkt niet.

als je een andere manier heb om het te testen dan wil ik het graag weten.

als je meer info wil laat het me weten want ik word er gek van ..
ben nu aleen op me werk dus kan niet iets terplekken testen.

gr en alvast bedankt voor de snelle reactieSmile
Gewijzigd door Darky op 21 augustus 2008, 12:06
 
cornfed
Het is een goed idee om je pc's een vast ip te geven.
Ik zou wel de DHCP server aanpassen. Je gaf geen info over de scope.

Dus 192.168.1.2 tot 192.168.1.100 bijvoorbeeld in stellen als DHCP.
Dan geef de pc's een vaste ip vanaf 192.168.1.101 en verder...
Dan zijn conflicten vrijwel onmogelijk.

Heb je de poorten apart ingeven op elke regel van de Virtual Server?
Dus 6112 - 6112 TCP 6112 - 6112 enz.

Je hebt ook nog deze link die info geeft over port forwarden:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-2020/DiabloII.htm

Deze is een handige open poort checker:
http://www.canyouseeme.org/
Gewijzigd door cornfed op 21 augustus 2008, 17:16
 
Darky
Ja klopt
ik heb de vaste ip adressen uit de scope staan
192.168.1.11 / 192.168.1.100
maar dit moet volgens mij ook niet het probleem zijn ..

ik heb de instellingen eruit gehaalt en de modem even een reset gegeven . en vervolgens nu exact via de beschrijving alles ingesteld.

maar helaas geen effect

ook zie ik dat de site
http://www.canyouseeme.org/
niet door die poorten heen komt krijgt elke keer een refuse fout melding ..

Ik krijg toch een vermoede dat er iets mis is met die modem !!

wat ik nog wel kan doen is letterlijk de hele modem een reset geven via de noodknoop achter op de modem . denk dat ik dat het weekend ga doen als dat niet werkt dan is het denk ik toch heel snel over te stappen naar een andere provider
Shock

maar goed als iemand nog een idee heeft waar ik naar kan kijken ?
 
cornfed
Zolang je zeker weet dat de ip nummers kloppen bij Virtual Servers die naar de pc wijzen, doe je alles goed volgens mij.

Let wel op dat je maar één manier gebruikt van port forwarden.
Dus of Virtual Servers of Port Triggering of DMZ.

Als ik een poort open voor een torrent bijvoorbeeld, werkt dat direct.
Ik hoef nog niet eens een reset te geven.
Doe maar eens een fabrieksreset. Als dat niet helpt, weet ik ook niet meer. Normaal zijn zulke problemen alleen terug te voeren op bugs in de firmware. Maar ja, you never know..
 
Darky
Ik ga dat weekend of morgen avond dus een reset geven naar fabriek instellingen en dan loopt ik alles netjes na . en ja als het dan nog niet werkt.. dan heb ik echt alles gedaan volgens mij wat ik kan doen....

Ja wat je al zei dathet een bug kan zijn dat zit ook in me gedachte aleen wij als tele 2 klanten mogen en kunnen geen firmware update uitvoeren..
dat was ook de discusie die ik had met alle medewerkers die ik gistre aan de telefoon had ... Ze doen het niet omdat alle funtionaliteiten waar hun ondersteuning op geven (website bezoeken, mailen,tv kijken, en telefoneren) naar hun eisen werkt . En ja dan sta je als gebruiker machteloos want alles wat je zegt don ze er alles aan om de verbinding zo snel mogelijk te verbreken .

ik ga morgen even kijken of dat het gaat werken met een harde fabriek reset .
ik laat het weten
 
Darky
Helaas na reset naar factory defaults heeft het nog niet geholpen.
ik neem aan dat de modem gewoon defect is (software) .

ook de dmz optie werkt nog steeds niet vreemd genoeg ......

wie heeft nog ideeien ??

Ik had al een klachten brief geschreven . Ik zal dek ik dan maar even 2 weken moeten wachten en als er geen oplossing komt.. dan zal ik toch denk ik moeten over stappen naar een andere provider heeft iemand nog een idee voor een ander providerSadAngry
 
cornfed
Probeer eens andere poorten te gebruiken.
Ik weet niet of dat mogelijk is met dat spel.
Ik zou eens een poort instellen die lager ligt (onder de 1000)

OF

Je kan ook eens proberen om iets anders te forwarden zoals een torrent programma bijvoorbeeld. Daar is maar een enkele poort mee gemoeid.

 
Darky
Ik heb dat nog niet geprobeert om een lagere poort in testellen..

maar toch vind ik het een vreemd verhaal dat ik me pc ook niet in het DMZ kan zetten ..

Als het goed is krijgt een kennis van mij van de week ook tele 2 ik zal het daar even gaan uit proberen .. als het daar wel lukt dan weet ik het zeker dat het aan mij verbinding ligt van tele2
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met poorten op zetten of is de modem defect', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Advertentie